• Äldre 24 Feb 18:43
    555 visningar
    9 svar
    9
    555

    Kommer han tillbaka?

    Hej! har aldrig skrivit i ett sånt här forum innan men är helt förstörd och måste få åsikter hos folk som inte är nära och kära.
    Jag och mitt livs kärlek har gjort slut efter 5 år. När vi började träffas var vi tillsammans i 4 månader sen gjorde han slut för allt gick väldigt fort fram då jag är en person som känner väldigt mkt väldigt snabbt och för honom tar de tid. Efter två månader hade han ångrat sig och vi blev tillsammans. Vi har varit sambos i 3 år nu. Allt har varit väldigt bra, alltid varit väldigt kärleksfulla och har skrivit och sagt till varandra dagligen hur mycket vi älskar varandra och hur vi är varandras allt. För 6 månader sen börja han på folkhögskola 1h från vårt hem. Detta var en internat så han flytta dit och bodde hemma på helgerna. Detta blev jobbigt för mig då jag ville vara med honom hela tiden. Jag ringde honom 1 gång i veckan och grät för de va jobbigt att ha distans men alltid sagt att detta är bara en liten del av vårat liv. Sen för mindre än en vecka sen droppar han att han vill ha paus men inte varför. För att sedan 2 dagar senare göra slut med mig för han vill hitta sig själv. Han tycker han har levt 2 liv ni i ett halvår och fixar inte de. Han säger att han älskar mig men att han inte kan vara med mig. Vad gör jag nu... vi har 5 år tillsammans och jag har alltid tänk att de alltid kommer vara vi. vi är perfekta för varandra. Nu är han aktiv på sociala medier och verkar inte tänka på vad som hänt. Kommer han ångra sig? har någon varit med om detta innan? har han fått en livskris. Alla tips är välkomna för de känns som jag ska dö av sorg.

  • Svar på tråden Kommer han tillbaka?
  • Anonym (qwert­)
    Äldre 24 Feb 18:50
    #1
    +1

    Han har skaffat en ny, gå vidare.

  • Äldre 24 Feb 18:56
    #2

    Jag vet att man inte kan säga att man känner en person till 110% men han är den ärligaste personen jag vet och skulle verkligen säga om de var så... Jag fråga typ 100 ggr och han blev nästan sur och verkligen sa att de är absolut inte de det handlar om de handlar om mig själv...

  • Anonym (coco)
    Äldre 24 Feb 19:07
    #3
    +1

    Hur gamla är ni?
    Blev han sur på dig för att du uttryckte din åsikt?

    Han vill så kallat leva livet, Det uttrycket förstod jag inte innan förrän jag såg saker i mitt liv men för folk handlar det om att knulla runt.
    Det är det han har valt! Han kommer förlora sin själ på detta sätt att leva!

    Glöm honom. Du är värd någon mycket bättre!
    Tips, Ta det lugnt när du går in i förhållanden. 
    Många människor är vilsna idag!

  • Äldre 24 Feb 19:10
    #4
    Anonym (coco) skrev 2019-02-24 19:07:05 följande:

    Hur gamla är ni?
    Blev han sur på dig för att du uttryckte din åsikt?

    Han vill så kallat leva livet, Det uttrycket förstod jag inte innan förrän jag såg saker i mitt liv men för folk handlar det om att knulla runt.
    Det är det han har valt! Han kommer förlora sin själ på detta sätt att leva!

    Glöm honom. Du är värd någon mycket bättre!
    Tips, Ta det lugnt när du går in i förhållanden. 
    Många människor är vilsna idag!


    vi träffades när vi var 18 och idag är vi 23. Han blev aldrig sur. Han bad alltid om ursäkt och hata se mig ledsen...
  • Anonym (...)
    Äldre 24 Feb 21:15
    #5

    Han har nog inte varit otrogen i så fall, men han vill inte heller vara otrogen, och på folkhögskolan har han träffat andra spännande människor. Kanske blivit intresserad av någon där, kanske bara fått vittring på en annan typ av liv och han vill inte vara bunden. Han kommer inte tillbaka tror jag.

  • Anonym (A)
    Äldre 25 Feb 17:16
    #6

    Försök att gå vidare.

  • Anonym (ML)
    Äldre 25 Feb 17:48
    #7

    Fast allvarligt, om någon ringde mig och grät en gång i veckan för att jag hade påbörjat en utbildning trots att vi sågs på helgerna skulle jag ha känt mig rätt kvävd.

    För de flesta är det kul att gå en ny utbildning och det borde man kunna unna sin partner.

    Det går ju inte att svara på om han kommer tillbaka. Ni har en historia som kanske gör att ni hittar tillbaka längre fram fast jag skulle inte sitta och vänta på det. Du måste också går vidare och om han dyker upp igen så kanske det är du som om inte vill.

  • Anonym (Sad)
    Äldre 26 Feb 11:02
    #8

    Efter 5 år har du säkert märkt hans dåliga sidor, skriv ner dom på ett  papper o sätt på kylskåpsdörren, så du ser det flera gånger om dagen.

    Säkert har han träffat helt nya människor som är nytt o spännande o gått vidare, är väl inte omöjligt att dom "nya" visar sig vara vanliga personer.

    Vad du kan göra som kanske hjälper är ut o spring eller motionera.

    Sök upp dina vänner, berätta att det är slut o få stöd av dom, du behöver inte skämmas för att det är slut mellan er.

  • Anonym (Tyvär­r)
    Äldre 2 Mar 23:50
    #9

    Nej, det där med att "hitta sig själv" är med största sannolikhet bara dumheter

    Det finns nästan alltid ett av två skäl till att göra slut:

    Det första är att man är kär i någon annan

    Denna andra att man inte är kär i din partner längre

Svar på tråden Kommer han tillbaka?