• Anonym (Ledse­n mamma)
    Äldre 26 Feb 09:49
    555 visningar
    17 svar
    17
    555

    Våldtäkt

    Är totalt chockad!

    Men fick veta igår av min dotter som är 13 år nu att hon har blivit våldtagen för 3 år sen av sin kusin.

    Hon var då 10 år och han var 14 år då vid händelsen!

    Jag vet inte vad gör man nu?

    Min onda sida säger att jag ska åka och skjuta ungen direkt, men som tur är så har man ett förstånd och jag inser att han måste få hjälp lika mycket som min dotter ska få. Men vad gör man, polisanmälan? Men finns de inga andra vägar? Kanske soc?

    Har försökt ringt bris för vuxna men kommer inte fram, fullt på linjen. Så snälla någon som vet?

  • Svar på tråden Våldtäkt
  • Äldre 26 Feb 10:01
    #1

    Det du ska göra nu direkt är att göra en polisanmälan. När du berättar vad som har hänt till polisen så kommer dom att koppla in socialtjänsten.

  • Äldre 26 Feb 10:59
    #2

    Vet inte vad du ska göra? Du ska åka in till polisen direkt NU.

  • Anonym (Veter­an)
    Äldre 26 Feb 11:02
    #3
    Långbenopluto skrev 2019-02-26 10:59:01 följande:

    Vet inte vad du ska göra? Du ska åka in till polisen direkt NU.




    Hon behöver inte åka dit, det räcker att ringa.
    Hon behöver inte heller göra det NU i affekt utan först försöka lugna ner sig lite.

    Men självklart ska det anmälas.
  • Äldre 26 Feb 11:04
    #4

    Åh, vad jag blir provocerad! Du frågar om man inte gå andra vägar än polis.... 

    Men herregud, hur ska din dotter tolka det? Att äcklet som våldtog henne inte "förtjänar" en polisanmälan??

    Vem går först? Ett brottsoffer eller förövaren, oavsett ålder???

  • Anonym (Veter­an)
    Äldre 26 Feb 11:11
    #5
    Långbenopluto skrev 2019-02-26 11:04:06 följande:

    Åh, vad jag blir provocerad! Du frågar om man inte gå andra vägar än polis.... 

    Men herregud, hur ska din dotter tolka det? Att äcklet som våldtog henne inte "förtjänar" en polisanmälan??

    Vem går först? Ett brottsoffer eller förövaren, oavsett ålder???


    Polisen kommer lämna över ärendet till soc. Pojken var inte straffmyndig då det skedde.
    Det som behöver utredas är främst om han "bara" gjort det denna enda gång eller om det är fler som blivit utsatta.

    OM det har skett, vilket vi heller inte vet.

    Som sagt, rätt väg att gå är till polisen som sedan styr vidare det till soc. Men med ett brott som skett för flera år sedan så brinner det inte direkt i knutarna, så att säga.
  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 14:58
    #6
    Långbenopluto skrev 2019-02-26 11:04:06 följande:

    Åh, vad jag blir provocerad! Du frågar om man inte gå andra vägar än polis.... 

    Men herregud, hur ska din dotter tolka det? Att äcklet som våldtog henne inte "förtjänar" en polisanmälan??

    Vem går först? Ett brottsoffer eller förövaren, oavsett ålder???


    Men snälla självklart inte! Förstod att detta skulle misstolkas!

    Men detta hände för 3 år sen och jag kommer inte agera i affekt som någon skrev. Även att det bästa för min dotter nu är att stötta berömma lyssna att hon faktiskt har berättat detta nu för mig ska jag hylla finns så många som aldrig berättar.

    Om allt bara kommer pang på nu med anmälningar möten förehör det gör större skada än nytta just nu. Har ringt och pratat med en kurator på bris om detta och jag tycker det låter logiskt i det hon säger.

    Han kommer inte att komma undan med detta kan jag lova, men eftersom detta har inte hänt NU så kan vi ha tiden till att få prata prata och åter prata.
  • Äldre 26 Feb 15:07
    #7
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-02-26 14:58:42 följande:
    Men snälla självklart inte! Förstod att detta skulle misstolkas!

    Men detta hände för 3 år sen och jag kommer inte agera i affekt som någon skrev. Även att det bästa för min dotter nu är att stötta berömma lyssna att hon faktiskt har berättat detta nu för mig ska jag hylla finns så många som aldrig berättar.

    Om allt bara kommer pang på nu med anmälningar möten förehör det gör större skada än nytta just nu. Har ringt och pratat med en kurator på bris om detta och jag tycker det låter logiskt i det hon säger.

    Han kommer inte att komma undan med detta kan jag lova, men eftersom detta har inte hänt NU så kan vi ha tiden till att få prata prata och åter prata.
    Tänker du polianmäla och i så fall när?

    Eller tänker du på något eget sätt straffa en 17-åring för vad han gjorde för tre år sedan?


  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 15:27
    #8

    [quote=79470676][quote-nick]Kjell2 skrev 2019-02-26 15:07:36 följande:[/quote-nick]Tänker du polianmäla och i så fall när?

    Eller tänker du på något eget sätt straffa en 17-åring för vad han gjorde för tre år sedan?

    Jag kommer inte straffa honom själv, fast att jag egentligen bara vill göra något hemskt mot honom, men förståndet tar över.

    Men jag fattar att även han måste få hjälp på något sätt. Anmälan kommer göras

  • Äldre 26 Feb 15:34
    #9
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-02-26 15:27:55 följande:

    [quote=79470676][quote-nick]Kjell2 skrev 2019-02-26 15:07:36 följande:[/quote-nick]Tänker du polianmäla och i så fall när?

    Eller tänker du på något eget sätt straffa en 17-åring för vad han gjorde för tre år sedan?

    Jag kommer inte straffa honom själv, fast att jag egentligen bara vill göra något hemskt mot honom, men förståndet tar över.

    Men jag fattar att även han måste få hjälp på något sätt. Anmälan kommer göras


    Det finns ett problem här, minnesbilder kan förändras på tre år. Speceillt om det rör jobbiga händelser. Kan vara bra att ta hjälp av proffsutredare för att få stöd att ta reda på vad som har hänt.

    Sen helt rätt att ta hjälp utifrån för att stötta din dotter. Hon behöver troligtvis massor med hjälpa för att kunna gå vidare på ett bra sätt.

     
  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 15:46
    #10
    Kjell2 skrev 2019-02-26 15:34:16 följande:

    Det finns ett problem här, minnesbilder kan förändras på tre år. Speceillt om det rör jobbiga händelser. Kan vara bra att ta hjälp av proffsutredare för att få stöd att ta reda på vad som har hänt.

    Sen helt rätt att ta hjälp utifrån för att stötta din dotter. Hon behöver troligtvis massor med hjälpa för att kunna gå vidare på ett bra sätt.

     


    Dottern går hos en kurator, eller hon var där första gången igår, därför kom detta fram, hon har mått sämre o sämre över detta sen i somras!

    Professionell hjälp kommer vi att behöva!

    Har pratat med hennes kusin och han säger att detta är en lögn, som jag förstod! Han säger även att han kommer anmäla mig för förtal för att jag anklagar honom för detta. Bara göra det känner jag,
  • Äldre 26 Feb 16:13
    #11
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-02-26 15:46:16 följande:
    Dottern går hos en kurator, eller hon var där första gången igår, därför kom detta fram, hon har mått sämre o sämre över detta sen i somras!

    Professionell hjälp kommer vi att behöva!

    Har pratat med hennes kusin och han säger att detta är en lögn, som jag förstod! Han säger även att han kommer anmäla mig för förtal för att jag anklagar honom för detta. Bara göra det känner jag,
    Men varför pratar du med honom? Det är ju inte alls din sak att göra. 
  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 16:22
    #12
    Pope Joan II skrev 2019-02-26 16:13:17 följande:

    Men varför pratar du med honom? Det är ju inte alls din sak att göra. 


    Nä det är helt sant, men man gör misstag och fick lära mig att de var totalt fel av mig
  • Anonym (Veter­an)
    Äldre 26 Feb 20:18
    #13
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-02-26 15:46:16 följande:
    Dottern går hos en kurator, eller hon var där första gången igår, därför kom detta fram, hon har mått sämre o sämre över detta sen i somras!

    Professionell hjälp kommer vi att behöva!

    Har pratat med hennes kusin och han säger att detta är en lögn, som jag förstod! Han säger även att han kommer anmäla mig för förtal för att jag anklagar honom för detta. Bara göra det känner jag,
    Det kanske är en lögn, eller iaf en grovt förstorad sanning.
    Du har inte tänkt på det?
    Eller ett sätt att skylla över en "oskyldig lek" på pojken?

    OM nu pojken verkligen gjort det din dotter påstår och han aldrig har gjort det igen, ja då behövs inga insatser.
    Straffad kommer han inte att bli oavsett då han var "för ung" när det påstådda brottet ägde rum.
  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 20:38
    #14

    [quote=79471391][quote-nick]Anonym (Veteran) skrev 2019-02-26 20:18:05 följande:[/quote-nick]Det kanske är en lögn, eller iaf en grovt förstorad sanning.

    Du har inte tänkt på det?

    Eller ett sätt att skylla över en "oskyldig lek" på pojken?

    OM nu pojken verkligen gjort det din dotter påstår och han aldrig har gjort det igen, ja då behövs inga insatser.

    Straffad kommer han inte att bli oavsett då han var "för ung" när det påstådda brottet ägde rum.[/

    Det kan vara så, men jag måste ändå göra något åt de eller de man kan göra.

    Straffad lär han knappast bli meeen om jag bara struntar i detta vad ger jag då för syn till både min dotter och hennes kusin?

  • Äldre 26 Feb 20:49
    #15

    Kontakta ATSUB en ideell förening som stöttar barn som blivit sexuellt utnyttjade och deras familjer. Dom vet vad man kan göra.

  • Äldre 27 Feb 08:52
    #16

    Ring hans föräldrar och berätta vad du fått veta och att du kommer polisanmäla. Ring sedan polisen, de kommer att hjälpa er vidare.

    Självklart kommer ni och pojken få hjälp av soc. Förstår att du är otroligt upprörd, försök att inte ha någon kontakt med pojken förrän chocken lagt sig!


    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-02-26 09:49:05 följande:

    Är totalt chockad!

    Men fick veta igår av min dotter som är 13 år nu att hon har blivit våldtagen för 3 år sen av sin kusin.

    Hon var då 10 år och han var 14 år då vid händelsen!

    Jag vet inte vad gör man nu?

    Min onda sida säger att jag ska åka och skjuta ungen direkt, men som tur är så har man ett förstånd och jag inser att han måste få hjälp lika mycket som min dotter ska få. Men vad gör man, polisanmälan? Men finns de inga andra vägar? Kanske soc?

    Har försökt ringt bris för vuxna men kommer inte fram, fullt på linjen. Så snälla någon som vet?


  • Anonym (Anmäl­)
    Sun 24 Nov 2019 19:01
    #17

    Anmäl honom.

Svar på tråden Våldtäkt