• Anonym (oroli­gpappa­)
    Äldre 27 Feb 14:58
    12241 visningar
    309 svar
    -1
    309
    12241

    Väntar fel kön, krossat förhållande

    Vi är en  normal familj som har ett barn och väntar vårt andra barn. 


    Problemen började när vi tog reda på kön på andra barnet (nipt). Det fanns starka  önskemål/drömmar från min fru om att även nummer två skulle bli en tjej. 


    Nu verkar det inte bli så utan en lite pojke kommer komma.

    Detta mottogs med en stor besvikelse hos min fru, så pass att hon ville göra abort. Detta hade varit ett alternativ då det var ganska tidigt i graviditeten men jag var inte alls beredd på att min fru skulle påverkas så av detta och under flera veckor diskuterade vi det fram o tillbaka. För mig spelar kön inte någon roll. Huvudsaken att det är ett friskt barn. Men för min fru däremot fanns aldrig det alternativet. Nu ser hon bara två alternativ. Antingen skiljer vi oss eller adopterar vi bort barnet.

    Abort som alternativ föll till slut bort då en sen abort verkade ganska tuff.  Men nu går hon och är så ångerfull och planerar skilsmässa eller hotar med att adoptera bort barnet.
    Hon kan inte se sig som en pojkmamma och säger att hon aldrig kommer klara av att ha en pojke i familjen, att hon hellre är ensam än går och är avundsjuk på andra som fått två tjejer. 


     


    Hels situationen är helt absurd och jag är bokstavligt talad chockad. Hon vill alltså  förstöra familjen.  Låta dottern (och den kommande pojken) växa upp med skilda föräldrar eller adoptera bort barnet  för att det inte motsvarar hennes dröm. 
    Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre. 
    Jag är orolig för vår dotter, för vad som kommer att hända. Jag är orolig att min fru mår så pass dåligt psykiskt att hennes förmåga att ta beslut är begränsad. Det känns inte som en normal tanke att ta när vi lever i ett bra förhållande (tills nu då) och har en fin dotter redan. 

    Själv mår jag härefter. Känner mig både dum, ledsen och bedragen. 
    Hade vi diskuterat det helt innan kunde man ju faktiskt på allvar hitta en väg att garantera kön vi a ivf ( till en rätt häftig prispeng)  
    Dum att jag inte har sett detta innan eller att vi inte pratat igenom till 100% samtidigt som jag är sjukt rädd för hur det kommer gå. Vad händer om hon går igenom hela graviditeten och sen vill skiljas och jag blir ensam med pojken med skilsmässa och allt vad det innebär med en nyfödd.  Vad har hänt, kan min fru drabbats av en sådan depression eller chock att hon kan göra så här? Någon som har varit med om liknande?

  • Svar på tråden Väntar fel kön, krossat förhållande
  • Anonym (??)
    Mon 16 Mar 2020 20:16
    Anonym (ff66) skrev 2020-03-16 20:14:05 följande:

    Hade jag blivit gravid med ett pojkfoster hade jag absolut aborterat bort det och skulle uppmana de flesta att göra det. Pojkar är lite som funktionshindrade , de kräver mer omsorg och energi helt enkelt. Finns för lite information om hur man uppfostrar pojkar ordentligt, blir inge bra... De springer runt och slåss med pinnar och skriker bara, kan inte bete sig osv. Och ännu värre blir det när de växer upp......


    Men om alla gjorde så skulle det ju inte bli fler barn mer. Hur skulle världen se ut med bara tjejer överallt tänker du? Får hoppas på att du aldrig blir gravid så du slipper det bekymret.
  • Anonym (ff66)
    Mon 16 Mar 2020 20:23
    Anonym (??) skrev 2020-03-16 20:16:34 följande:
    Men om alla gjorde så skulle det ju inte bli fler barn mer. Hur skulle världen se ut med bara tjejer överallt tänker du? Får hoppas på att du aldrig blir gravid så du slipper det bekymret.
    Ja, den skulle se skitbra ut? Vi behöver bara några få män för fortsatt reproduktion så , jag ser väldigt ljust på det
  • Anonym (.....­)
    Mon 16 Mar 2020 21:15
    +1
    Anonym (ff66) skrev 2020-03-16 20:14:05 följande:

    Hade jag blivit gravid med ett pojkfoster hade jag absolut aborterat bort det och skulle uppmana de flesta att göra det. Pojkar är lite som funktionshindrade , de kräver mer omsorg och energi helt enkelt. Finns för lite information om hur man uppfostrar pojkar ordentligt, blir inge bra... De springer runt och slåss med pinnar och skriker bara, kan inte bete sig osv. Och ännu värre blir det när de växer upp......


    Lustigt att du skriver det då min pojke varit 700 resor lättare än flickan
  • Anonym (ff66)
    Mon 16 Mar 2020 21:34
    Anonym (.....) skrev 2020-03-16 21:15:36 följande:
    Lustigt att du skriver det då min pojke varit 700 resor lättare än flickan
    Då har du väl haft tur. Men visst finns det fantastiska män som varit bra söner och pojkar som barn. Menar bara att det inte är något som alla kan skapa. Med facit i hand, om man tittar på hur världen ser ut...  tyvärr, jag är bara realistisk
  • Anonym (.....­)
    Mon 16 Mar 2020 21:42
    Anonym (ff66) skrev 2020-03-16 21:34:42 följande:
    Då har du väl haft tur. Men visst finns det fantastiska män som varit bra söner och pojkar som barn. Menar bara att det inte är något som alla kan skapa. Med facit i hand, om man tittar på hur världen ser ut...  tyvärr, jag är bara realistisk
    Det handlar ju förstås om uppfostran och värderingar. Att världen ser ut som den gör är att vi fortfarande släpar efter i jämlikhet mm. Tänk att Sverige är det land där mest män tar upp pappadagar t.ex. och det är ändå inte 30%...
    Detta kommer förändras garanterat.

    Min pojke är så omtänksam och snäll, även om han och syrran kan bråka rätt bra så skyddar henne alltid om någon annan skulle vara dum mot henne, eller om nåt inte är rättvist mot henne mm. Världens finaste. Kunde läsa redan som treåring och otroligt kvicktänkt, slåss inte med pinnar...
    Och som sagt, flickan är betydligt mer krävande, dock underbar också förstås.
    Bägge barn lika älskade och underbara och olika.

  • Anonym (.....­)
    Mon 16 Mar 2020 21:47
    +1
    Anonym (ff66) skrev 2020-03-16 21:34:42 följande:
    Då har du väl haft tur. Men visst finns det fantastiska män som varit bra söner och pojkar som barn. Menar bara att det inte är något som alla kan skapa. Med facit i hand, om man tittar på hur världen ser ut...  tyvärr, jag är bara realistisk

    Vill även tillägga att vi har en flicka i släkten som verkligen sprungit runt och skrikit som du skriver om, helt sjövild och högljudd.


    Det är ju mest bara fördomar du sitter på.

  • Anonym (ff66)
    Mon 16 Mar 2020 22:43
    Anonym (.....) skrev 2020-03-16 21:42:38 följande:
    Det handlar ju förstås om uppfostran och värderingar. Att världen ser ut som den gör är att vi fortfarande släpar efter i jämlikhet mm. Tänk att Sverige är det land där mest män tar upp pappadagar t.ex. och det är ändå inte 30%...
    Detta kommer förändras garanterat.

    Min pojke är så omtänksam och snäll, även om han och syrran kan bråka rätt bra så skyddar henne alltid om någon annan skulle vara dum mot henne, eller om nåt inte är rättvist mot henne mm. Världens finaste. Kunde läsa redan som treåring och otroligt kvicktänkt, slåss inte med pinnar...
    Och som sagt, flickan är betydligt mer krävande, dock underbar också förstås.
    Bägge barn lika älskade och underbara och olika.
    Härligt att du är så lyckligt lottad med så fina barn. Självklart ska inte vuxna kvinnor mobba små pojkar, det är ju bara sjukt. Men män faller ju också offer inför andra män.. kanske är det bara bra även för de pojkar som föds att de kan få växa upp i en värld med mindre hot och våld? Tål att tänkas på..
  • Anonym (Morga­n)
    Mon 16 Mar 2020 22:48
    Anonym (J) skrev 2020-03-16 16:25:50 följande:
    Vad har detta med tråden att göra?
    En annan lösning på problemet med fel kön. Kör på tills du får en flicka.
  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Mar 2020 23:07

    Asså den människan du är tillsammans med är sjuk i huvudet. Ni får barn, tänk på dem som inte har det valet. Och ni gör så mot ett barn som inte har valt er som föräldrar. Tänk om ni adopterar i h det står i Adoptionspapper- oönskat barn fel kön?!!

    Aså lämna den ostabila människan vill du ha barnet ta barnet med sig och stick. För barnet kommer känna sig oönskat. Och barnet kommer få problem med kvinnosyn!?

  • Anonym (.....­)
    Mon 16 Mar 2020 23:38
    Anonym (ff66) skrev 2020-03-16 22:43:50 följande:
    Härligt att du är så lyckligt lottad med så fina barn. Självklart ska inte vuxna kvinnor mobba små pojkar, det är ju bara sjukt. Men män faller ju också offer inför andra män.. kanske är det bara bra även för de pojkar som föds att de kan få växa upp i en värld med mindre hot och våld? Tål att tänkas på..
    Jag hoppas du ändå ser det sjuka med denna tråd, att det handlar om ett litet oskyldigt BARN som inte blir älskad av sin mamma. Det kan sluta riktigt illa, läste nyss om en mamma som övergav sin dotter och lät henne svälta ihjäl i deras lägenhet medan hon var och festade i en vecka...
    Pojke eller flicka, det är fruktansvärt att växa upp oönskad... Tycker din första kommentar var riktigt ledsam. Det är väl klart att det är bättre för alla människor att växa upp utan våld och hot, i ett jämlikt samhälle.

    Min pojke behöver veta att jag älskar honom varje dag, för att må bra. Han är värdefull och vår relation är värdefull. Det är hans personlighet jag älskar, inte att han är pojke eller flicka.
Svar på tråden Väntar fel kön, krossat förhållande