• Äldre 7 Mar 07:22
    5963 visningar
    14 svar
    -2
    14
    5963

    Appar för blivande treåring

    Vi ska ut och resa så jag tänkte ladda ner lite nya roliga appar, men det finns ju så många och jag vet inte vilka som är bra. Ni som har barn som är 2,5 - 3 år, vilka appar gillar era barn?

  • Svar på tråden Appar för blivande treåring
  • Anonym (2-3 år)
    Äldre 7 Mar 07:30
    #1
    -1

    Mitt barn är inte riktigt 2,5 år än men borde inte vara jättestor skillnad?

    Hon gillar de flesta från Toca Boca, speciellt toca stable och toca pets. Det är mer en lekmiljö än ett spel just de två. Toca house är också rolig - den är mer spel.

    Finns en app med Peppa pig där man kan rita som hon gillar.

    Bolibompa-appen

    Svts barn-programs-app

    Alla bimi boo-apparna. Det är mkt med former, sortering etc. En av dem är en rit-app där man färglägger djur, robotar etc. Den har tagit längst tid att tröttna på.

    Hon gillar också "pekbok för barn" och "pekbok för småbarn" men är lite efter med språket. Kanske inte så rolig för en 3åring som pratar bra.

  • Äldre 7 Mar 08:51
    #2
    -2
    annieh897 skrev 2019-03-07 07:22:25 följande:

    Vi ska ut och resa så jag tänkte ladda ner lite nya roliga appar, men det finns ju så många och jag vet inte vilka som är bra. Ni som har barn som är 2,5 - 3 år, vilka appar gillar era barn?


    Vi har en 2,9 åring och på hans ipad är favoriten YouTube men han har även andra appar som är populära bla.

    *The fireman bob - ett spel med massa olika saker .. bla kan man måla olika teckningar, klistra in saker i en tom bild, göra egen musik/följa efter hur de spelar, och bygga pussel

    *World - ett spel med en fågel som man får trycka så den gör lite olika saker

    *Barnspel - ett spel där du bla kan vara ett monster, superhjälte eller en prinsessa som du först ska klä på med diverse saker sedan åker du till tex en stad pch får dra ut olika saker på sin plats sen får man göra lite "uppdrag" och massa andra saker

    . Ett toppen spel verkligen min son Älskar att vara monstret för han står och gör olika glassar i en kiosk .. och min son ÄLSKAR glass

    * Sist i favorit apparna har vi SF-Kids denna kan man även kolla genom datorn

    Kostar dock 59 kr i månaden men oj sååå värt pengarna !!

    Denna appen/sidan har de flesta barnfilmer/serier, ocj det bästa med just appen på Ipaden är att man kan spara/"ladda ner" en film serie och se dem offline .. denna har blivit en favorit när vi ska ut och köra långt och inte har tillgång till internet, verkligen toppen så den rekomenderar jag varmt

    Med det så önskar jag er en trevlig resa )
  • Anonym (poo)
    Äldre 7 Mar 22:15
    #3
    +3

    Småbarn ska inte ha en padda i ansiktet. Så inga appar är väl bästa valet. Kanske lite kritor och papper istället.

  • Anonym (2-3 år)
    Äldre 8 Mar 07:53
    #4
    -2
    Anonym (poo) skrev 2019-03-07 22:15:43 följande:

    Småbarn ska inte ha en padda i ansiktet. Så inga appar är väl bästa valet. Kanske lite kritor och papper istället.


    Det är ju lätt i bilen... tappar kritor på golvet och blir ledsen- kaos.
  • Äldre 8 Mar 08:21
    #5
    Anonym (poo) skrev 2019-03-07 22:15:43 följande:

    Småbarn ska inte ha en padda i ansiktet. Så inga appar är väl bästa valet. Kanske lite kritor och papper istället.


    Det är nog väldigt få barn i den åldern som tycker att det är roligt att måla fyra timmar i streck. Självklart kommer vi ha med kritor, böcker, leksaker osv och varva aktiviteterna.

    Herregud.
  • Äldre 8 Mar 10:26
    #6
    +2

    Om ni som vuxna lägger ifrån er era telefoner så kan ni prata och underhålla barnet.
    En vuxen sitter bredvid barnet i bilen och läser sjunger, leker, upptäcker vad som finns utanför fönstret. Finns massor av saker man kan göra och ta med på en bilresa och ni är inte de första att lösa den ekvationen. Finns tom bord/brickor att skaffa till bilstolarna

    Titta på pinterest eller läs lite blogga om just aktivera barn i ditt barns ålder så kommer du kunna få hur många tips som helst och du kommer faktiskt själv bli nöjd för du får umgås med ditt barn på en ny nivå.

    Barn behöver annat även under en bilresa/flygresa och barn behöver att ni umgås med dem.
    Det är inte svårt, jag lovar.

  • Äldre 10 Mar 11:10
    #12

    Okej. Tack för predikningarna. Det var inte råd om uppfostran jag bad om, även om jag förstod att mamma-skammarna skulle rada upp sig.

  • Äldre 10 Mar 12:29
    #13

    gå in på pappasappar.se så har du bästa tipsen där.

  • Thu 22 Sep 2022 16:06
    #14

    Vet inte om det fortfarande är aktuellt, men jag har recenserat apparna Jaramba, Zcooly och HejAlbert. Tycker nog att Albert är den bästa Gladhttps://barn-appar.se

    Lycka till!


    Recenserar utbildande appar för barn på barn-appar.se
Svar på tråden Appar för blivande treåring