• uff
    Äldre 7 Mar 10:42
    1081 visningar
    8 svar
    -1
    8
    1081

    Antivaxx

    Modern till mina barn har blivit hardcore antivaxxare senaste två åren, har inte lyckats få något barn vaccinerat och dom påbörjade vaccinationerna har avbrutits, varken jag skolsköterska eller omgivning verkar kunna ändra på hennes hjärna, så nu till frågan.

    Vad händer om jag tar barnen till vaccinationsmottagningen och vaccinerar ändå utan hennes medgivande?

    Vad kan hon göra?

  • Svar på tråden Antivaxx
  • Äldre 7 Mar 10:50
    #1
    -1 +2

    Well, jag vet inte vad som gäller men jag önskar dig lycka till! Man borde kunna hävda att hon är en fara för sina barn eller nått.

  • Äldre 7 Mar 14:58
    #2
    -1 +1

    Just do it! Du har rätt och hon har fel, som Hans Rosling skulle ha sagt.

  • Tveksa­mt
    Äldre 7 Mar 15:21
    #3

    lawline.se/answers/vad-kan-en-vardnadshavare-gora-en-den-andre-vardnadshavaren-forsoker-vaccinera-barnet-mot-den-forsta-vardnadshavarens-vilja


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Äldre 7 Mar 19:20
    #4

    Kolla Kalla fakta om vaccinsskador.

  • Äldre 7 Mar 21:47
    #5

    Jag hade inte tvekat att göra det.

  • Tue 16 Apr 2019 08:22
    #6

    Gör det bara.

  • Tue 16 Apr 2019 14:31
    #7
    +1

    Gör det bara. Om hon får reda på det pch konfronterar dig säger du bara ?ah, sorry, glömde!?

    Det är ju inget hon kan ändra på i efterhand liksom.

  • Tue 16 Apr 2019 15:12
    #8
    +1

    Bara att ta och vaccinera dem ändå. Riskerna är absolut minimala samt skadorna utan astronomiska.

    Hon kan ju besöka de avlägsna områdena i Pakistan som inte tillåter vaccinering för att se effekten av sådant beslut i större skala, precis lika underbart som förväntat.

Svar på tråden Antivaxx