• Äldre 7 Mar 18:53
    7300 visningar
    112 svar
    112
    7300

    Farmen - Norge 2019

    Den 5 mars började TV4 lägga upp Farmen Norge på TV4 Play. Kollar du på det?

    I den här tråden kan vi diskutera allt som rör serien.

    www.tv4play.se/sök/Farmen%20Norge

  • Svar på tråden Farmen - Norge 2019
  • Äldre 7 Mar 18:56
    #1

    Jag ska titta, har inte hunnit titta ännu. Ska titta i morgon.

    Kul att du startat en tråd så att vi kan diskutera och lufta våra åsikter

  • Äldre 7 Mar 19:02
    #2
    Nandez skrev 2019-03-07 18:56:29 följande:

    Jag ska titta, har inte hunnit titta ännu. Ska titta i morgon.

    Kul att du startat en tråd så att vi kan diskutera och lufta våra åsikter


    Kul!

    Jag har inte heller hunnit kolla på avsnitten som varit men ska göra det snarast.

    Ska bli spännande. Har hört att norska Farmen ska skilja sig en del från svenska Farmen och handla mer om gårdens skötsel mm. och mindre om bråk och mobbing. Hoppas det stämmer!
  • Äldre 7 Mar 19:11
    #3
    flygrl skrev 2019-03-07 19:02:22 följande:
    Kul! smile1.gif
    Jag har inte heller hunnit kolla på avsnitten som varit men ska göra det snarast.
    Ska bli spännande. Har hört att norska Farmen ska skilja sig en del från svenska Farmen och handla mer om gårdens skötsel mm. och mindre om bråk och mobbing. Hoppas det stämmer!
    Tittade på Farmen Norge förra året och det var stor skillnad mot Farmen här. Precis som du skriver är fokuset på gårdens och djurens skötsel. Klarar dom uppdraget så åker två deltagare och handlar saker de behöver. Det var är även så att man fick lära sig fakta om olika saker vilket jag tyckte var intressant.
  • Äldre 7 Mar 22:10
    #4

    Har aldrig tittat på Farmen Norge, men om jag hinner ska jag kolla under helgen.

  • Äldre 8 Mar 01:41
    #5

    Kollade första delen av Farmen Norge nu och vet inte vad jag ska säga...Bu eller Bä......Ok alla djuren var redan på plats, deltagarna behövde inte kämpa för djuren. Husen mer modernare både storbonde stugan och det andras stuga....Och det i slutet om att det var någon i båten på natten och blod på trappen......Näää passar inte mig.

  • Äldre 9 Mar 01:11
    #6
    Nandez skrev 2019-03-07 19:11:07 följande:

    Tittade på Farmen Norge förra året och det var stor skillnad mot Farmen här. Precis som du skriver är fokuset på gårdens och djurens skötsel. Klarar dom uppdraget så åker två deltagare och handlar saker de behöver. Det var är även så att man fick lära sig fakta om olika saker vilket jag tyckte var intressant.


    Har inte hunnit titta än men det låter trevligt. Ska försöka kolla ikapp nu i helgen. :)
    Johannus skrev 2019-03-08 01:41:15 följande:

    Kollade första delen av Farmen Norge nu och vet inte vad jag ska säga...Bu eller Bä......Ok alla djuren var redan på plats, deltagarna behövde inte kämpa för djuren. Husen mer modernare både storbonde stugan och det andras stuga....Och det i slutet om att det var någon i båten på natten och blod på trappen......Näää passar inte mig.


    Ok, jag har som sagt inte hunnit kolla än men ska göra det och se va jag tycker.
  • Äldre 11 Mar 01:27
    #7

    Ok, nu har jag kollat igenom alla 3 avsnitt som ligger uppe på TV4 Play och visst e det stor skillnad jämfört med svenska Farmen. Det e helt annan nivå på arbetsuppgifterna och dom tar sig an uppgifter som vore helt otänkbara i svenska varianten. I svenska Farmen får man ibland intrycket arbetsuppgifterna bara e en bisak medans fokus ligger på att snacka en massa skit om varandra och pakta. :/

    Ta bara den fina bastun dom byggde i norska Farmen. Vilket avancerat bygge utifrån riktiga ritningar och med den där haken till dörren (?) som skulle smidas. Dom lägger också ner mycket mer tid på djuren. I svenska versionen verkar djuren mest va ett irritationsmoment för deltagarna.

    Det känns överlag som en mer ambitiös och påkostad version ån den svenska. Miljöerna e finare och den där fina marknaden dom åkte till med mängder av statister. Väldigt trevligt att titta på enligt mig. :)

    Jag har inte direkt hunnit få några favoriter än utan tycker åtskilliga av deltagarna känns sympatiska.

    Sen vill jag säga till Johannus att den där grejen med att det va folk i båten på natten och blod på trappen inte va särskilt representativ för det jag sett. Jag tycker du ska ge det en chans till och se nåt mer avsnitt. ;)

  • Äldre 11 Mar 18:40
    #8

    *bump*

  • Äldre 12 Mar 18:59
    #9

    Dom har lagt upp ett nytt avsnitt nu!

  • Äldre 12 Mar 20:39
    #10
    flygrl skrev 2019-03-12 18:59:27 följande:
    Dom har lagt upp ett nytt avsnitt nu! smile1.gif
    Ska titta på helgen .
Svar på tråden Farmen - Norge 2019