• Äldre 7 Mar 18:53
    7485 visningar
    112 svar
    112
    7485

    Farmen - Norge 2019

    Den 5 mars började TV4 lägga upp Farmen Norge på TV4 Play. Kollar du på det?

    I den här tråden kan vi diskutera allt som rör serien.

    www.tv4play.se/sök/Farmen%20Norge

  • Svar på tråden Farmen - Norge 2019
  • Äldre 14 Mar 23:47
    #11

    Jag lovar att se i kapp nu under helgen.....Jobbar eftermiddagar och kvällar så jag orkar som inte att sätta mig in i programmen.

  • Äldre 15 Mar 00:15
    #12
    Johannus skrev 2019-03-12 20:39:23 följande:

    Ska titta på helgen .


    Johannus skrev 2019-03-14 23:47:41 följande:

    Jag lovar att se i kapp nu under helgen.....Jobbar eftermiddagar och kvällar så jag orkar som inte att sätta mig in i programmen.


    Jorå, jag vet att du ska kolla i kapp till helgen. Ingen fara.
  • Äldre 15 Mar 00:28
    #13

    Halloj:)

    Nu hittade jag hit :) javisst, de är stor skillnad på den svenska o Norska Farmen. De försökte jag säga redan förra året men det va svårt att få fler att titta på den Norska.

    Stor skillnad på uppdragen o stor skillnad på mentaliteten. Men en sak tänkte jag på, de verkar vara lite irritation mellan yngre o äldre. Jag tror att jag såg avsnitt 4 ikväll..

  • Äldre 15 Mar 00:28
    #14

    Näe, de va visst avsnitt 6.

  • Äldre 15 Mar 00:56
    #15

    Jag har sett första programmet.....Blev bara lite skärrad av att det slutade med blod på trappen eller vart det var inför nästa program.

    Men jag ska fortsätta och kolla för det som är bäst är att vi har en levande tråd där vi pratar om programmet. :)

  • Äldre 15 Mar 00:59
    #16

    De tycker jag me att de e kul :)

  • Äldre 15 Mar 00:59
    #17
    Deceree1 skrev 2019-03-15 00:28:15 följande:

    Halloj:)

    Nu hittade jag hit :) javisst, de är stor skillnad på den svenska o Norska Farmen. De försökte jag säga redan förra året men det va svårt att få fler att titta på den Norska.

    Stor skillnad på uppdragen o stor skillnad på mentaliteten. Men en sak tänkte jag på, de verkar vara lite irritation mellan yngre o äldre. Jag tror att jag såg avsnitt 4 ikväll..


    Deceree1 skrev 2019-03-15 00:28:57 följande:

    Näe, de va visst avsnitt 6.


    Du verkar ligga före mig där. Har bara sett dom 3 första avsnitten men kommer nog titta ikapp typ imorgon.

    Jo, det va väl du och Nandez som fick mig intresserad av norska Farmen pga av va ni skrev i Farmen tråden. Stor skillnad som sagt och det till det bättre enligt mig.
  • Äldre 15 Mar 01:19
    #18
    flygrl skrev 2019-03-15 00:59:34 följande:
    Du verkar ligga före mig där. Har bara sett dom 3 första avsnitten men kommer nog titta ikapp typ imorgon.
    Jo, det va väl du och Nandez som fick mig intresserad av norska Farmen pga av va ni skrev i Farmen tråden. Stor skillnad som sagt och det till det bättre enligt mig. smile1.gif
    Lite trist med Nandez att hon inte var aktiv i Farmen tråden som hon startade, men men vi höll i gång den ändå.
  • Äldre 15 Mar 17:10
    #19
    Johannus skrev 2019-03-08 01:41:15 följande:
    Kollade första delen av Farmen Norge nu och vet inte vad jag ska säga...Bu eller Bä......Ok alla djuren var redan på plats, deltagarna behövde inte kämpa för djuren. Husen mer modernare både storbonde stugan och det andras stuga....Och det i slutet om att det var någon i båten på natten och blod på trappen......Näää passar inte mig.
    Tycker att du ska ge det en chans.
  • Äldre 15 Mar 17:14
    #20
    flygrl skrev 2019-03-11 01:27:17 följande:
    Ok, nu har jag kollat igenom alla 3 avsnitt som ligger uppe på TV4 Play och visst e det stor skillnad jämfört med svenska Farmen. Det e helt annan nivå på arbetsuppgifterna och dom tar sig an uppgifter som vore helt otänkbara i svenska varianten. I svenska Farmen får man ibland intrycket arbetsuppgifterna bara e en bisak medans fokus ligger på att snacka en massa skit om varandra och pakta. :/

    Ta bara den fina bastun dom byggde i norska Farmen. Vilket avancerat bygge utifrån riktiga ritningar och med den där haken till dörren (?) som skulle smidas. Dom lägger också ner mycket mer tid på djuren. I svenska versionen verkar djuren mest va ett irritationsmoment för deltagarna.
    Det känns överlag som en mer ambitiös och påkostad version ån den svenska. Miljöerna e finare och den där fina marknaden dom åkte till med mängder av statister. Väldigt trevligt att titta på enligt mig. :)

    Jag har inte direkt hunnit få några favoriter än utan tycker åtskilliga av deltagarna känns sympatiska. smile1.gif

    Sen vill jag säga till Johannus att den där grejen med att det va folk i båten på natten och blod på trappen inte va särskilt representativ för det jag sett. Jag tycker du ska ge det en chans till och se nåt mer avsnitt. ;)
    Det är ganska stor skillnad på de t vå olika programmem. Gillar också att nivån på arbetsuppgifterna är tuffare än i svenska Farmen. I övrigt så håller jag med dig.
Svar på tråden Farmen - Norge 2019