• Äldre 7 Mar 18:53
    7503 visningar
    112 svar
    112
    7503

    Farmen - Norge 2019

    Den 5 mars började TV4 lägga upp Farmen Norge på TV4 Play. Kollar du på det?

    I den här tråden kan vi diskutera allt som rör serien.

    www.tv4play.se/sök/Farmen%20Norge

  • Svar på tråden Farmen - Norge 2019
  • Äldre 25 Mar 22:17
    #61

    Jag sitter o kollar ikapp nu. Det blev lite rörigt mellan farmenavsnitten o torpetavsnitten när man inte har kollat på ett tag. Men jag ska försöka se några avsnitt ikväll. Jag har sett så långt som att Jörgen har blivit vald till förstekämpe. Fy så omoget han reagerade. Skulle hon vara feg för att hon valde honom? Hon måste ju välja nån o de är ju storbonden som bestämmer vem det ska bli. Det är bara att ta det.

    Nu ska han tydligen sabotera o kommer förmodligen att försöka få med sig killarna på den planen.

    Störtlöjligt Jörgen!!

  • Äldre 25 Mar 22:21
    #62
    Deceree1 skrev 2019-03-25 22:06:20 följande:
    Hej. Tror du att du kan få bostadstillägg ?
    Jag vågar inte söka bostads tillägg med tanke på att när mina barn var små och jag blev ensamstående så fick jag bostatsbidrag och varje år fick jag betala tillbaka trots att jag inte hade fast jobb. Jag är rädd för att söka bidrag över huvudtaget.
  • Äldre 25 Mar 22:38
    #63

    Men såg ni kocken i avsnitt 8!! Det ser ju ut som att dom har transplanterat dit en fot där hans ena hand ska va?!det är ju tår! Med naglar! Ja tror ja dör! Eller ser jag så illa??

  • Äldre 25 Mar 22:39
    #64
    Johannus skrev 2019-03-25 22:21:33 följande:

    Jag vågar inte söka bostads tillägg med tanke på att när mina barn var små och jag blev ensamstående så fick jag bostatsbidrag och varje år fick jag betala tillbaka trots att jag inte hade fast jobb. Jag är rädd för att söka bidrag över huvudtaget.


    Jag har oxå råkat ut för det en gång. Man kan tycka att det skulle va deras ansvar att räkna ut rätt summa man ska få.....
  • Äldre 25 Mar 23:21
    #65
    Deceree1 skrev 2019-03-25 22:39:58 följande:
    Jag har oxå råkat ut för det en gång. Man kan tycka att det skulle va deras ansvar att räkna ut rätt summa man ska få.....
    Oj har du med råkat för det...inte kul.

    Jag bad alltid försäkringskassan räkna ut mer, men oavsett så blev jag tvungen att betala tillbaka.
  • Äldre 25 Mar 23:26
    #66


    Såg ni detta i avsnitt 8?
  • Äldre 25 Mar 23:39
    #67
    Deceree1 skrev 2019-03-25 23:26:43 följande:
    Såg ni detta i avsnitt 8?
    Jag har inte kollat alla avsnitt utan lite här och lite där, men kollade senaste klart. 

    Det där såg inte trevligt ut....Var det hans hand eller?

    Måste vara så att den personen har ett funktionshinder, men kan jobba fullt ut ändå.
    All heder åt alla med funktionshinder.
  • Äldre 26 Mar 00:14
    #68

    Men han jobbar i ett kök. Som kock. Det va deras teamleader lr vad man ska säga som va med i ett klipp om getkött.

  • Äldre 26 Mar 00:17
    #69
    Deceree1 skrev 2019-03-26 00:14:29 följande:
    Men han jobbar i ett kök. Som kock. Det va deras teamleader lr vad man ska säga som va med i ett klipp om getkött.
    Om han klarar av jobbet trots handikappet så borde det vara ok anser jag.
  • Äldre 27 Mar 19:52
    #70

    Har sagt det förut men säger det igen. Va mycket trevligare och mer konstruktivt norska Farmen är jmf med svenska. Tycker det är roligt att se.

    Kjetil är en bra storbonde. Han är duktig på mycket och vore en värdig Farmen vinnare enligt mig. :) Bra att Tonje nu berättat för honom att hon är lesbisk och därför ointresserad av honom. Men jag tror inte han vet ännu att Tonje och Lene är ett par eller? :P

    Otäckt när Lene fick lien i benet men det gick ju rätt bra va det verkar. Intressant att dom flaggar rött när dom behöver läkare. Antar det finns möjlighet larma på annat sätt om nåt allvarligare hänt eller va tror ni andra?

    Paal är ju sjysst men lite omogen. Gillade inte att han snodde en massa frukt & socker och sen när han blev tillsagd för han lekt med hästen också började fundera på sabotage. Men han skärpte ju till sig han med och lät bli sabotera.


    Johannus skrev 2019-03-25 21:06:51 följande:

    Jo jag vet nu vem Carlie är :)

    Hoppas verkligen det blir tjej kamp nästa gång för männen har ju styrkan som dem måste ha kvar av.

    Vill nästan att storbonden väljer tjejen som är vegan då hon mår så dåligt av att djuren slaktas för att få mer mat.

    Ok så han som är allergisk har varit med tidigare! Då borde han ju veta att han inte tål pälsdjur. Han måste tänka på att han kan få svåra allergiska fall och kanske hamnar på sjukhus.

    Nu kommer ju Jörgen komma in på Torpet så hoppas han vill mjölka kor. Däremot tycker jag det är fel av Carlie att inte ens försöka mjölka.


    Ja, tyvärr blev det ju inte tjejkamp den här gången heller. Kjetil har blivit lindad runt fingret av tjejerna så därför väljer han en kille i stället.

    Snart bara två killar kvar medans ingen tjej åkt ut hittills bortsett från hon som åkte hem frivilligt.

    Torpet inleddes med att det va 3 gamla deltagare där men nu är enbart Lasse kvar av dom. Ja, han borde kanske inte va där öht mtp allergin. :/

    Charlie mjölkar ju nu. Han är duktig på det bara att han var ovillig först på Torpet av nån anledning.

    Som du nog sett vid det här laget kom aldrig Jörgen till Torpet p.g.a. sin skada. Hoppas det inte är alltför allvarligt. :/
    Deceree1 skrev 2019-03-25 22:17:57 följande:

    Jag sitter o kollar ikapp nu. Det blev lite rörigt mellan farmenavsnitten o torpetavsnitten när man inte har kollat på ett tag. Men jag ska försöka se några avsnitt ikväll. Jag har sett så långt som att Jörgen har blivit vald till förstekämpe. Fy så omoget han reagerade. Skulle hon vara feg för att hon valde honom? Hon måste ju välja nån o de är ju storbonden som bestämmer vem det ska bli. Det är bara att ta det.

    Nu ska han tydligen sabotera o kommer förmodligen att försöka få med sig killarna på den planen.

    Störtlöjligt Jörgen!!


    Kul att du sett mer nu och är med i tråden.

    Ja, Jörgens beteende var omoget både reaktionen på första kämpe valet och sen snacket om sabotage.

    Om du sett mer sen vet du att Jörgen besinnade sig och menade att han inte är en sån som saboterar. Bra att han skärpte till sig.
    Deceree1 skrev 2019-03-25 22:38:02 följande:

    Men såg ni kocken i avsnitt 8!! Det ser ju ut som att dom har transplanterat dit en fot där hans ena hand ska va?!det är ju tår! Med naglar! Ja tror ja dör! Eller ser jag så illa??


    Deceree1 skrev 2019-03-25 23:26:43 följande:

    Såg ni detta i avsnitt 8?


    Deceree1 skrev 2019-03-26 00:14:29 följande:

    Men han jobbar i ett kök. Som kock. Det va deras teamleader lr vad man ska säga som va med i ett klipp om getkött.


    Jag har sett alla avsnitt och också det om getkött men missade kockens hand. Hmm,,,ja det ser ut som en kombination av en tumme och 4 tår....udda men det verkar funka bra. :)

    Har du eller nån annan ätit getkött? Har hört det ska va väldigt fint kött och många stjärnkrögare serverar det. :)
Svar på tråden Farmen - Norge 2019