• Äldre 7 Mar 18:53
    7291 visningar
    112 svar
    112
    7291

    Farmen - Norge 2019

    Den 5 mars började TV4 lägga upp Farmen Norge på TV4 Play. Kollar du på det?

    I den här tråden kan vi diskutera allt som rör serien.

    www.tv4play.se/sök/Farmen%20Norge

  • Svar på tråden Farmen - Norge 2019
  • Äldre 27 Mar 20:15
    #71
    flygrl skrev 2019-03-27 19:52:58 följande:
    Har sagt det förut men säger det igen. Va mycket trevligare och mer konstruktivt norska Farmen är jmf med svenska. Tycker det är roligt att se. smile1.gif

    Kjetil är en bra storbonde. Han är duktig på mycket och vore en värdig Farmen vinnare enligt mig. :) Bra att Tonje nu berättat för honom att hon är lesbisk och därför ointresserad av honom. Men jag tror inte han vet ännu att Tonje och Lene är ett par eller? :P

    Otäckt när Lene fick lien i benet men det gick ju rätt bra va det verkar. Intressant att dom flaggar rött när dom behöver läkare. Antar det finns möjlighet larma på annat sätt om nåt allvarligare hänt eller va tror ni andra?

    Paal är ju sjysst men lite omogen. Gillade inte att han snodde en massa frukt & socker och sen när han blev tillsagd för han lekt med hästen också började fundera på sabotage. Men han skärpte ju till sig han med och lät bli sabotera.

    Ja, tyvärr blev det ju inte tjejkamp den här gången heller. Kjetil har blivit lindad runt fingret av tjejerna så därför väljer han en kille i stället. smile2.gif
    Snart bara två killar kvar medans ingen tjej åkt ut hittills bortsett från hon som åkte hem frivilligt.

    Torpet inleddes med att det va 3 gamla deltagare där men nu är enbart Lasse kvar av dom. Ja, han borde kanske inte va där öht mtp allergin. :/
    Charlie mjölkar ju nu. Han är duktig på det bara att han var ovillig först på Torpet av nån anledning.
    Som du nog sett vid det här laget kom aldrig Jörgen till Torpet p.g.a. sin skada. Hoppas det inte är alltför allvarligt. :/

    Kul att du sett mer nu och är med i tråden. smile1.gif
    Ja, Jörgens beteende var omoget både reaktionen på första kämpe valet och sen snacket om sabotage.
    Om du sett mer sen vet du att Jörgen besinnade sig och menade att han inte är en sån som saboterar. Bra att han skärpte till sig.

    Jag har sett alla avsnitt och också det om getkött men missade kockens hand. Hmm,,,ja det ser ut som en kombination av en tumme och 4 tår....udda men det verkar funka bra. :)

    Har du eller nån annan ätit getkött? Har hört det ska va väldigt fint kött och många stjärnkrögare serverar det. :)
    Jag har inte hunnit se fortsättningen av Farmen Norge. Förmiddagarna gör jag i ordning för att jobba eftermiddag/kväll. Hemma som sagt 19.30 och då går Robinson.....sen göra alla kvällsgöromålen så då orkar man inte sitta vid datan och kolla tv4 play......Det får bli på helgen som jag kollar.
  • Äldre 27 Mar 20:23
    #72
    Johannus skrev 2019-03-27 20:15:11 följande:

    Jag har inte hunnit se fortsättningen av Farmen Norge. Förmiddagarna gör jag i ordning för att jobba eftermiddag/kväll. Hemma som sagt 19.30 och då går Robinson.....sen göra alla kvällsgöromålen så då orkar man inte sitta vid datan och kolla tv4 play......Det får bli på helgen som jag kollar.


    I c.

    Jag har också fullt sjå hänga med i alla dokusåpor nu. Pallar snart inte mer. :/

    Blev mycket iom jag börja kolla Farmen Norge och Farmen VIP. Förut kollade jag bara på svenska Farmen och Robinson.
  • Äldre 27 Mar 20:40
    #73

    Ler . Håller med att det blir lite för många serier.

    Jag tittar på 

    Farmen VIP
    Mästerkockarna
    Tunnelbanan
    Sofias Änglar
    Mästarens Mästare
    Let´s Dance

    Så ja det är många tv program och tar kvällarna efter jobbet.

  • Äldre 27 Mar 22:59
    #74
    Johannus skrev 2019-03-27 20:40:19 följande:

    Ler . Håller med att det blir lite för många serier.

    Jag tittar på 

    Farmen VIP

    Mästerkockarna

    Tunnelbanan

    Sofias Änglar

    Mästarens Mästare

    Let´s Dance

    Så ja det är många tv program och tar kvällarna efter jobbet.


    Ja, det blir mycket, för mycket...

    Du glömde Robinson & Farmen Norge på din lista. Jag kollar också på ?Sveriges mästerkock? och ?Mästarnas mästare?. Och många fler... :/

    Jag jobbar också heltid och tränar en del.
  • Äldre 27 Mar 23:23
    #75
    flygrl skrev 2019-03-27 22:59:32 följande:
    Ja, det blir mycket, för mycket...
    Du glömde Robinson & Farmen Norge på din lista. Jag kollar också på Sveriges mästerkock och Mästarnas mästare. Och många fler... :/
    Jag jobbar också heltid och tränar en del.
    Ja jag glömde  Robinson och Farmen Norge, Södertäljepolisen och Stockholmspolisen.

    Jag är så pass gammal att jag inte tränar. Men ska börja cykla till jobbet när det blir varmare och ljusare på kvällarna så jag vågar cykla tillbaka hem.
  • Thu 28 Mar 2019 11:15
    #76

    Flygel. Jag har ätit nåt som heter Mufflon. Det är ett slags får men ser ut som en get. Det är det godset kött jag kan tänka mig. Tom fläskfilé o oxfilé får sämre betyg än Mufflon o då är ju dom jättegoda.

    Där jag bodde innan, finns ett hägn ute på en ö i skärgården där det går Mufflon. Man kan köpa en ?jaktstuga? o skjuta sitt eget kött. De har inte jag gjort. Jag har köpt genom bekanta.

    Den som inte har provat Mufflon, gör det! Det är det godaste köttet enligt mig :))))

  • Thu 28 Mar 2019 11:57
    #77

    Jag har tänkt på en sak.. i Farmen Sverige så rymmer alla djur hela tiden men i Farmen Norge verkar många av djuren gå helt fritt :)

    Jag är inte jätteförtjust i gubbarna på torpet, dom verkar vara ena riktiga tjurgubbar.. men på Farmen är det god stämning. Dom verkar trivas ihop. Som en familj nästan. De är ju de ja har sagt hela tiden ända sen förra säsongen av Farmen Norge,

    Det är en helt annan mentalitet där, o respekt inför varandra. De hjälps åt utan att gnälla.

    Det är stooooor skillnad. Varför?!

    Jag undrar - varför ??

  • Thu 28 Mar 2019 12:16
    #78
    Deceree1 skrev 2019-03-28 11:57:13 följande:
    Jag har tänkt på en sak.. i Farmen Sverige så rymmer alla djur hela tiden men i Farmen Norge verkar många av djuren gå helt fritt :)
    Jag är inte jätteförtjust i gubbarna på torpet, dom verkar vara ena riktiga tjurgubbar.. men på Farmen är det god stämning. Dom verkar trivas ihop. Som en familj nästan. De är ju de ja har sagt hela tiden ända sen förra säsongen av Farmen Norge,
    Det är en helt annan mentalitet där, o respekt inför varandra. De hjälps åt utan att gnälla.
    Det är stooooor skillnad. Varför?!
    Jag undrar - varför ??
    Jag tror att det som söker till olika Tv program i Sverige som Farmen gör det bara för att bli tv kända och möjligen för att vinna pengarna. 
    Varje person vill vara sin bästa och accepterar inte andra. Eller så tror dom att dom gör bra tv genom att se till att det bli intriger.
    Trist enligt mig att man inte kan tänka sig som att söker jag till ett tv program så ska jag försöka visa min goda sida eftersom det är lagarbete som ska genomföras istället för att bråka mig fram.
  • Fri 29 Mar 2019 13:12
    #79
    Johannus skrev 2019-03-28 12:16:09 följande:

    Jag tror att det som söker till olika Tv program i Sverige som Farmen gör det bara för att bli tv kända och möjligen för att vinna pengarna. 

    Varje person vill vara sin bästa och accepterar inte andra. Eller så tror dom att dom gör bra tv genom att se till att det bli intriger.

    Trist enligt mig att man inte kan tänka sig som att söker jag till ett tv program så ska jag försöka visa min goda sida eftersom det är lagarbete som ska genomföras istället för att bråka mig fram.


    O jag tänker att de borde vara såna som är intresserad av Farmarlivet för hundra år sen. Se om man klarar av det.

    Men. Så är det ju pengar med i spelet...
  • Fri 29 Mar 2019 17:04
    #80
    Deceree1 skrev 2019-03-29 13:12:42 följande:
    O jag tänker att de borde vara såna som är intresserad av Farmarlivet för hundra år sen. Se om man klarar av det.
    Men. Så är det ju pengar med i spelet...
    Ja absolut ska den som söker vara intresserad av hur farmarlivet var för hundra år sen. Veta att ska man ha mat på bordet så måste man jobba hårt och att även slakt ingår. Intresset framför allt och att man accepterar andra deltagare under tiden det spelas in.
Svar på tråden Farmen - Norge 2019