• Anonym (Sign)
    Äldre 8 Mar 14:33
    1214 visningar
    3 svar
    3
    1214

    Ni som haft rester kvar efter abort, hur märkte ni det?

    Ni som gjort tidig medicinsk abort och haft rester kvar. Hur upptäcktes det? Blödde ni? Positivt test? Infektion?

    Hur var det för er?

    Jag gjorde en abort för 5 veckor sedan. Blödde mycket en vecka och sen var det över. Har noll symtom på graviditet eller rester, blöder ingenting men mitt gravtest är super positivt ännu idag och jag har inte fått tillbaka min mens. Ska på undersökning om 5 dagar och mår jätte dåligt.

    Har hört att man brukar blöda konstant eller småblöda från dag till dag när man har rester men jag blöder inget alls.

    Är jag fortfarande gravid? Känner mig inte alls gravid och trodde fram till för en vecka sedan verkligen att aborten gått som den skulle.

  • Svar på tråden Ni som haft rester kvar efter abort, hur märkte ni det?
  • Anonym (Xyz)
    Äldre 8 Mar 14:39
    #1

    Du är inte gravid igen då?

    Hur många tester har du gjort efter aborten?

  • Anonym (Sign) Trådstartaren
    Äldre 8 Mar 15:14
    #2

    Jag har gjort tre st. Ett två veckor sedan, en för en vecka sedan och ett idag. 3 veckor efter aborten, 4 veckor efter aborten (enligt bm borde den varit neg) och idag 5 veckor efter aborten. Alla tre lika jätte starka.

    Jag har haft sex efter aborten MED KONDOM! inget oskyddat. Så risken borde vara minimal.

  • Äldre 8 Mar 17:43
    #3

    Ligger i detta nu å väntar på skrapning.. Misstänkte att aborten inte lyckades då jag blödde väldigt lite, gjort 3 ultraljud sedan aborten för 1mån sedan. Den lyckades men finns små rester kvar och igår ringde dr och ville göra akut op idag. Kl är snart 18 och jag har legat redo med dropp och allt sen kl 8 imorse... ????

Svar på tråden Ni som haft rester kvar efter abort, hur märkte ni det?