• Anonym (Ts)
    Äldre 14 Mar 19:09
    553 visningar
    32 svar
    32
    553

    Skulle er 12åring få?

    Skulle ni låta er 12åring åka själv med en kompis till en stad ca 3,5mil bort för att hitta på något?

    En stad där det skett mycket på senaste.

  • Svar på tråden Skulle er 12åring få?
  • Anonym (-)
    Äldre 14 Mar 19:11
    #1

    Eh, nej.

  • Äldre 14 Mar 19:14
    #2
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-14 19:09:39 följande:

    Skulle ni låta er 12åring åka själv med en kompis till en stad ca 3,5mil bort för att hitta på något?

    En stad där det skett mycket på senaste.


    Beror på 12-åringen, kompisen, staden och vad "hitta på något" innebär.

    Jag och mina kamrater åkte till Köpenhamn på grejer (tivoli speciellt) när vi gick på högstadiet. 12 är kanske 6an?
  • Anonym (Kansk­e)
    Äldre 14 Mar 19:14
    #3

    Kanske. Hur ska de ta sig dit och vad ska de göra? Finns det ?bättre? alternativ i närheten. Exempelvis min 13åring får inte åka in till stan, dvs Stockholm som ligger ungefär på det avståndet. Däremot får han åka till närmsta stora köpcentrum, ca en mil - två bussbyten om han vill. Han skulle iofs få åka till stan om han o hans kompisar skulle göra något specifikt som bara finns där. Fm skulle jag skjutsa men skulle även kunna tänka att de fick ta tåg dit om det var dagtid och ljust ute.

  • Anonym (C)
    Äldre 14 Mar 19:16
    #4
    +1

    Om barnet är närmare 13 och vet vad de ska göra i staden skulle han gå åka. Min 13-åring får åka 7 mil till Sthlm själv med kompisar tex, där händer ju rätt mycket... När jag var runt 12 fick jag åka till stan, typ 3 mil bort, med kompisar.

  • Anonym (Noooo­ope)
    Äldre 14 Mar 19:28
    #5
    -4 +1

    Absolut inte. Kommer inte på fråga. Tillåter man det är man en usel förälder enligt mig.

  • Anonym (Mamma till 3)
    Äldre 14 Mar 19:29
    #6

    Nej

  • Äldre 14 Mar 19:36
    #7

    Absolut. Bor 3,5 mil från Stockholm. De åker ofta dit.

  • Äldre 14 Mar 19:41
    #8

    Ja.

    Kan inte komma på en enda anledning att neka såvida ?hitta på något? innebär något vettigt.

    När min 14-åring var 12 tog hon och en kompis bussen till staden 4 mil ifrån och gick på äventyrsbadet själv.

  • Äldre 14 Mar 19:43
    #9

    Det beror på vad dom ska göra, min 12 åring får åka in till stan (Göteborg) o gå på Liseberg, Universum mm men dra runt på Nordstan skulle jag aldrig tillåta en 12 åring.

  • GGN
    Äldre 14 Mar 19:56
    #10
    +1

    Beror ju på en massa saker. Om de kan staden sen innan. Vad de ska göra. Och hur de är som personer.

Svar på tråden Skulle er 12åring få?