• Anonym (Ts)
    Äldre 14 Mar 19:58
    9408 visningar
    127 svar
    -4
    127
    9408

    Regler i förhållande

    Jag och min pojkvän har enligt andra en speciell relation, men som vi tycker funkar väldigt bra för oss, vi har ganska strikta regler för varandra. Vi bor isär och i olika städer.

    Några regler jag har är att jag inte får åka nånstans utan att berätta för honom vart, när och skicka bilder på Snapchat när jag kör, är framme och ska hem och kommit hem. Jag måste även skicka bild på vad jag har på mig så han kan se att jag respekterar hans önskemål att inte ha på mig tajta eller avslöjande tröjor när jag ska vara ute bland folk.

    Jag får inte ha manliga vänner, speciellt eftersom alla killar jag någonsin träffat eller varit vän med vill ligga med mig.

    Jag får inte festa, vilket är något jag inte heller känner att jag vill eller behöver.

    Hans regler är att

    Han måste berätta när han ska iväg nånstans, bilder osv är dock inget krav från min sida.

    Han får inte ha kvinnliga vänner.

    Han får inte kolla på porr, då jag anser det som otrohet vilket han inte vill ändå.

    Han får inte festa, men det vill han inte heller.

    Som sagt så funkar detta system väldigt bra för oss och vi är lyckliga, men jag vet att många tycker det är tabu att ha regler. Jag tänker att vi kan inte vara dem enda som har lagt tydliga regler i relationen? Dela gärna med er av era regler.

    Och det är onödigt att lägga kommentarer som att vi inte äger varandra osv, för jo, så länge vi är i ett förhållande med varandra så tillhör vi varandra och har rätt att ställa krav på varandra. Skulle någon av oss inte trivas med det hade det varit en annan sak.

  • Svar på tråden Regler i förhållande
  • Anonym (Sicka­n)
    Äldre 14 Mar 20:02
    #1
    +1

    OK om ni är nöjda med att ha det så. Jag hade sprungit åt andra hållet om någon försökte kontrollera mig så.

  • sextio­talist
    Äldre 14 Mar 20:02
    #2
    +1

    Inga regler alls, vi behöver det inte eftersom vi har tillit och respekt för varandra

  • Anonym (Norul­es)
    Äldre 14 Mar 20:04
    #3
    +1

    Precis, om man respekterar varandra så behövs inte den typen av regler alls.

  • Anonym (Pyro)
    Äldre 14 Mar 20:10
    #4
    +1

    Inga regler här. Vi förlitar oss på varandras omdöme, vår kärlek och på vår respekt för varandra.

    Men jag blir nyfiken. Hur gick det till när ni satte upp reglerna? Satte ni ner vid köksbordet och skrev en lista? Hur hanterar ni sådant ni inte har regler kring? Ser tex inget om att han inte får slå dig eller du honom.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 14 Mar 20:11
    #5
    -1
    Anonym (Norules) skrev 2019-03-14 20:04:59 följande:

    Precis, om man respekterar varandra så behövs inte den typen av regler alls.


    För oss så är reglerna vårt sätt att respektera varandra, vi vet klart och tydligt vad den andra tycker är okej och inte och kan därför respektera varandra o varandras önskemål till 110%. Finns inte rum för missförstånd eller misstänkt otrohet.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 14 Mar 20:14
    #6
    Anonym (Pyro) skrev 2019-03-14 20:10:11 följande:

    Inga regler här. Vi förlitar oss på varandras omdöme, vår kärlek och på vår respekt för varandra.

    Men jag blir nyfiken. Hur gick det till när ni satte upp reglerna? Satte ni ner vid köksbordet och skrev en lista? Hur hanterar ni sådant ni inte har regler kring? Ser tex inget om att han inte får slå dig eller du honom.


    Det utvecklades med tiden samtidigt som vårt förhållande, när vi blev mer bekväma med varandra och vågade börja prata om hur vi vill ha saker och ting.

    Bara för vi har vissa regler så betyder det inte att vi inte har sunt förnuft och därav krävs ingen regel på självklara saker, det är ganska självklart att ingen misshandel/våld får föregå i vårt eller någon annans förhållande.
  • Anonym (Norul­es)
    Äldre 14 Mar 20:34
    #7
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-14 20:11:43 följande:

    För oss så är reglerna vårt sätt att respektera varandra, vi vet klart och tydligt vad den andra tycker är okej och inte och kan därför respektera varandra o varandras önskemål till 110%. Finns inte rum för missförstånd eller misstänkt otrohet.


    Det finns det inte hos oss heller, men inte fasen behöver vi bevisa det för varandra genom att skicka bilder som verifikation.
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-14 20:14:11 följande:

    Det utvecklades med tiden samtidigt som vårt förhållande, när vi blev mer bekväma med varandra och vågade börja prata om hur vi vill ha saker och ting.

    Bara för vi har vissa regler så betyder det inte att vi inte har sunt förnuft och därav krävs ingen regel på självklara saker, det är ganska självklart att ingen misshandel/våld får föregå i vårt eller någon annans förhållande.


    Får man fråga varför du inte anser att det är lika självklart att man inte umgås med vänner på ett sätt som kan såra ens partner? I och med att ni verkar behöva en speciell regel för just det?
  • Äldre 14 Mar 21:03
    #8

    Förstår inte vad du vill med tråden? Funkar detta för er och ni mår bra båda två så är det väl bara att köra på och vara lyckliga tillsammans?

    Själv hade jag gått sönder av en sån relation. Så det är väl tur att det är din pojkvän och inte min ;)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 14 Mar 21:08
    #9
    +1

    Känns väldigt främmande för mig, vi behöver inte såna regler. Att begränsa varann är inte kärlek utan kontrollbehov.

    Varför går du med på att ha striktare regler än vad han har, t ex när du ska iväg?

  • Anonym (konst­igt)
    Äldre 14 Mar 21:09
    #10
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-14 20:11:43 följande:
    För oss så är reglerna vårt sätt att respektera varandra, vi vet klart och tydligt vad den andra tycker är okej och inte och kan därför respektera varandra o varandras önskemål till 110%. Finns inte rum för missförstånd eller misstänkt otrohet.
    Jag tänker att vi som säger vi inte har några regler för att det inte behövs, måste ha ett mycket större förtroende för sin partner än vad ni två verkar ha. 

    Dessutom, OM någon av er skulle få för er att vara otrogen så kommer ni vara det ändå. Då kommer inga regler som inte partnern kan kontrollera, att spela någon roll. Om du tex ska ta foton där du har vissa kläder på sig så är det ju väldigt enkelt att sedan byta om och dra på värsta partyt, eller hur? Sen byta om igen innan du ska hem. 
    Reglerna skapar en bedräglig trygghet. 

    Ni kan ju veta tydligt och klart hur ni vill ha det utan att ni för den skull har regler uppsatta för varandra?

    Vad sker om du tex glömmer ta foto när du är iväg? Kommer han då direkt misstänka dig för något? 
Svar på tråden Regler i förhållande