• Äldre 17 Mar 13:58
    475 visningar
    9 svar
    9
    475

    Bokhyllefynd/boktips

    Vi håller på att omorganisera bokhyllorna och alla böcker ligger nu i högar om ca 10/hög. Jag tänkte att eftersom det är så blandat och det är en del här som söker boktips till både vuxna och barn så slänger jag ut en bok på random från varje hög och hoppas någon har nytta/glädje av det. Det kommer nog bli en hel del gammalt.... Mycket är ju böcker som vi läste som barn och ungdomar på 80- och 90-talet......

    Vill någon annan komma med boktips så kör hårt.

    Mitt boktips nr 1 får bli Alvklingan av Nick Perumov. Det är bokstavligen Sagan om Ringen-fan fiction.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Svar på tråden Bokhyllefynd/boktips
  • Äldre 17 Mar 14:01
    #1

    Boktips nr 2: Adventures of Sherlock Holmes av Arthur Conan Doyle. Klassisker.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Mar 14:14
    #2

    Boktips nr 3: Mr. Midshipman Hornblower av C. S: Forester


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Mar 14:23
    #3

    Bokfynd: Människor man minns volym 3. Denna bokserie har jag räddat en gång i tiden från min mormors bokhyllor men fortfarande inte läst. Måste prioriteras. Om jag har förstått det hela rätt så innehåller varje volym en kortare levnadsteckning över kända personer.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Mar 14:33
    #4

    Boktips nr 4: A Little Princess av Frances Hodgeson Burnett (extratips: omd u är ok med att läsa e-böcker så finns denna tillgänglig på gutenberg.org eftersom den är över 70 år gammal. Samma gäller Sherlock Holmes btw)


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Mar 14:34
    #5
    +1
    Aniiee skrev 2019-03-17 14:01:46 följande:
    Boktips nr 2: Adventures of Sherlock Holmes av Arthur Conan Doyle. Klassisker.
    Den är superbra, kan läsas om  och om igen. Det gäller alla Doyles böcker om Holmes, han är för deckargenren vad Tolkien är för fantasy. Till skillnad från dagens alla krim- och deckarförfattare behövde inte Doyle ta till våld och mord för att göra berättelsen intressant, det räckte med gåtan i sig.
  • Äldre 17 Mar 14:55
    #6
    Tecum skrev 2019-03-17 14:34:53 följande:
    Den är superbra, kan läsas om  och om igen. Det gäller alla Doyles böcker om Holmes, han är för deckargenren vad Tolkien är för fantasy. Till skillnad från dagens alla krim- och deckarförfattare behövde inte Doyle ta till våld och mord för att göra berättelsen intressant, det räckte med gåtan i sig.
    Håller helt med =)
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Mar 14:56
    #7

    Boktips nr 5: Teskedsgumman och älgen av Alf Proysen.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Mar 15:09
    #8

    Boktips nr 6: Assassin's Creed Renaissance av Oliver Bowden (Yes, den är baserad på TV-spelet Assassin's Creed 2, men låt inte det hindra dig om du gillar historiska romaner och intriger)


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Bokhyllefynd/boktips