• Anonym (Frida­)
    Äldre 17 Mar 16:57
    2795 visningar
    62 svar
    62
    2795

    All inclusive eller inte?

    Hej, jag undrar bara vad ni har för inställning till all inclusive på solsemestern.
    Brukar ni boka AI?
    Åker ni själv, med en kompis, med en partner, med eller utan barn?

    Jag ska boka en vecka i solen, ska åka själv, och överväger all inclusive av  olika anledningar.

  • Svar på tråden All inclusive eller inte?
  • Anonym (Greml­in)
    Äldre 17 Mar 17:00
    #1
    +1

    Flyga? Men då har ju Greta skolkat helt i onödan, bättre att ta en cykeltur hemma i Sverige istället, framtida generationer kommer att tacka dig.

  • Anonym (..)
    Äldre 17 Mar 17:02
    #2

    Vi brukar läsa omdömen om al på tridadvisor innan vi bokar. Ibland är det väldigt dålig mat.

    Vi kanske kör AI 30% av resorna. Jag gillar bra öl l mat, och tröttnar ofta på AI maten. Bra öl ingår aldrig på AI. Ibland händer det att vi tar AI delar av veckan och delar av veckan utforskar lokala restauranger.

  • Anonym (Frida­) Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 17:06
    #3
    Anonym (Gremlin) skrev 2019-03-17 17:00:30 följande:

    Flyga? Men då har ju Greta skolkat helt i onödan, bättre att ta en cykeltur hemma i Sverige istället, framtida generationer kommer att tacka dig.


    Haha, jag bryr mig inte om klimat-Greta.
    Och om vi nu ska gå ot så såg jag att det finns föräldrar som vabbat för att "strejka" med sina ungar. Jäkla vansinne.

    Utöver det ska jag cykla på Gotland i sommar!
  • Anonym (Frida­) Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 17:08
    #4
    Anonym (..) skrev 2019-03-17 17:02:00 följande:

    Vi brukar läsa omdömen om al på tridadvisor innan vi bokar. Ibland är det väldigt dålig mat.

    Vi kanske kör AI 30% av resorna. Jag gillar bra öl l mat, och tröttnar ofta på AI maten. Bra öl ingår aldrig på AI. Ibland händer det att vi tar AI delar av veckan och delar av veckan utforskar lokala restauranger.


    Saken är ju den att jag ska resa själv.
    Känner inte att det är så roligt att leta matställen på egen hand varje dag...

    Läser också på Tripadvisor, och skriver egna recensioner där. 
  • Anonym (Greml­in)
    Äldre 17 Mar 17:14
    #5
    Anonym (Frida) skrev 2019-03-17 17:06:56 följande:
    Haha, jag bryr mig inte om klimat-Greta.
    Och om vi nu ska gå ot så såg jag att det finns föräldrar som vabbat för att "strejka" med sina ungar. Jäkla vansinne.

    Utöver det ska jag cykla på Gotland i sommar!
    Aha, men då hade jag kört på all-inclusive, ibland vet man inte om det är bra förrens man testat, men de vänner jag har som reser brukar ofta ta det och vara nöjda.
  • Anonym (Frida­) Trådstartaren
    Äldre 17 Mar 17:17
    #6
    Anonym (Gremlin) skrev 2019-03-17 17:14:46 följande:
    Aha, men då hade jag kört på all-inclusive, ibland vet man inte om det är bra förrens man testat, men de vänner jag har som reser brukar ofta ta det och vara nöjda.
    Jag tror att det blir så.
    Då är ju dessutom allt redan betalt och klart när man åker.

    Och vill man så kan man ju äte ute någon gång emellanåt ändå.
  • Anonym (A)
    Äldre 17 Mar 19:30
    #7

    All-inclusive hade jag valt.

  • Äldre 17 Mar 19:32
    #8

    All Inclusive med barn, aldrig annars.

  • Anonym (Maxim­era mera)
    Äldre 17 Mar 19:44
    #9
    Anonym (Frida) skrev 2019-03-17 17:06:56 följande:

    Haha, jag bryr mig inte om klimat-Greta.

    Och om vi nu ska gå ot så såg jag att det finns föräldrar som vabbat för att "strejka" med sina ungar. Jäkla vansinne.

    Utöver det ska jag cykla på Gotland i sommar!


    Men då så. Ta AI på nån stor internationell hotellkejda så du kan vara säker på att så lite pengar som möjligt går till lokalbefolkningen, de får jobba dubbelskift och stresstäda ditt rum för att sedan duka och diska hela kvällen för småpengar. Se sen till att ta en resa med mellanlandning så utsläppen blir extra höga. Du ska ju ändå åka och cykla på Gotland så det jämnar ut sig.
  • Äldre 17 Mar 19:52
    #10

    Har aldrig bokat all inclusive. Jag reser för att upptäcka, inte för att sitta på hotellet .

Svar på tråden All inclusive eller inte?