• mallan­v
    Äldre 25 Mar 10:28
    582 visningar
    5 svar
    5
    582

    Vilken laptop ska jag köpa?

    Som rubriken lyder, det finns allt för många att välja mellan och jag kan inte ta ett beslut, behöver rekommendationer från användare eller "vetare".

    Behov:
    Tyngsta jag använder den till blir förmodligen bildredigering
    Annars användning för jobbgrejer + enkla vardagssaker (typ, surfa, streama etc),
    lite uppladdning av filmklipp, lite programmering..


    Skulle inte ha lust att lägga sjuka summor, förstås. Helst under 10 000 men tar gärna emot förslag på dyrare.


    Snälla, ge mig lite tips! 

  • Svar på tråden Vilken laptop ska jag köpa?
  • Äldre 25 Mar 10:49
    #1

    Jag är jättenöjd med min Lenovo ThinkPad. Den klarar en hel del vilket jag behöver då jag jobbar både med text och bilder.
    Köpte den för något år sedan och då kostade den en bit över 10 000. Tror det finns billigare Lenovo som också är bra. Har haft andra ThinkPads tidigare och har alltid varit nöjd med dessa.
    Lycka till!!!


    Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
  • Bananb­öjaren
    Äldre 25 Mar 11:00
    #2

    Det är inte speciellt prestandakrävande grejer du ska göra. Vilken laptop som helst klarar av det du ska göra med den. Du kan köpa första bästa för 5000kronor och spara resten av pengarna till annat. Jag skulle aldrig lägga 10000kr för att få en massa onödig prestanda.

  • mallan­v
    Äldre 25 Mar 11:31
    #3
    Bananböjaren skrev 2019-03-25 11:00:39 följande:

    Det är inte speciellt prestandakrävande grejer du ska göra. Vilken laptop som helst klarar av det du ska göra med den. Du kan köpa första bästa för 5000kronor och spara resten av pengarna till annat. Jag skulle aldrig lägga 10000kr för att få en massa onödig prestanda.


    Tack för bra svar, det är just det att jag blir lite för nördig och mitt i allt tänker jag "tänk om jag vill börja redigera världens filmer och spela tunga dataspel" men, risken är inte så stor för det, så behöver dras ner på jorden lite grann. Du har så rätt, man betalar bara då för en massa prestanda som ändå inte används.
  • mallan­v
    Äldre 25 Mar 11:32
    #4
    RebeckaM skrev 2019-03-25 10:49:21 följande:

    Jag är jättenöjd med min Lenovo ThinkPad. Den klarar en hel del vilket jag behöver då jag jobbar både med text och bilder.
    Köpte den för något år sedan och då kostade den en bit över 10 000. Tror det finns billigare Lenovo som också är bra. Har haft andra ThinkPads tidigare och har alltid varit nöjd med dessa.
    Lycka till!!!


    Sett några ThinkPads i mitt letande, ska kolla närmare på dem, tack!
Svar på tråden Vilken laptop ska jag köpa?