• Anonym (Ts)

    Tvist

    Någon som vet vart jag kan vända mig? Varit i vårdnadstvist ett år, mannen är dömd för misshandel fysiskt och psykiskt av barnen och även av mig en resa från graviditet och första barnets födsel barnen är Idag större och har bevittnat och utsatts enormt. Polisen anmälde fadern då jag inge vågat. Vi lever under skyddad identitet, mannen är dömd. Familjerätten är tillsatt av tingsrätten för ordna umgänge och samtal de bryr sig inte om barnen endast fadern. De ifrågasätter varför barnen är så ovilliga till träffa fadern om verkligen barnen har blivit misshandlade trots mannen är dömd. Domen kom för 3 veckor sen och dem säger att det är överstökat barnen borde inte känna någon skräck alls. Familjerätten ifrågasätter en familj som lever under skyddad identitet barn som blivit utsatta som att de ska vara lyckliga glada hela deras uppväxt var de isolerade utsatta för våld vem ska man kontakta när dessa personer går på mamma och barnen som precis kommit ut ur en verklighet av slag och sparkar dagligen, ibland fått åka in sytt. Varför lyssnar inte familjerätten och tar barnen på allvar när en så stark dom står bakom!

  • Svar på tråden Tvist
  • Anonym (ooo)

    Har du advokat?
    Här har det nyss avslutats en tvist där rätten verkligen otroligt tydligt sa att ALLT ska vara i barnens intresse och att vad föräldrarna har för önskemål egentligen inte spelar någon roll. Familjerätten hade utrett och föreslagit ensam vårdnad för den friska föräldern och högst begränsat umgänge för den andra. Inget våld handlar det om här, utan psykisk sjukdom, och det var inget snack om att barnen skulle behöva träffa den föräldern om de inte vill. Märkligt om det skulle vara så annorlunda i ert fall när det finns en sådan allvarlig dom? 

Svar på tråden Tvist