• Anonym (TS)
    Äldre 27 Mar 21:33
    649 visningar
    16 svar
    16
    649

    Driver hon med mig?

    Jag får ständigt höra hur kåt min sambo är på mig. Hur mycket hon längtar efter sex men varje gång jag gör initativ så väljer hon annat?

    Vi kan ha ett underbart förspel och hinta om att ikväll, ja då jädrar ska vi ligga. Detta är även sånt hon kan säga. Vi kan ligga utslagna efter tung jobbdag och halvt mysa men så vips från ingen stanns frågar hon till exempel om vi ska se något på tvn först, sen vill hon ha sex. Ett avsnitt av någon favoritserie. Aalright.. Vi var ju mitt uppe i något men okej då. Det börjar bli sent och om vi ska orka med lite sex även om så en snabbis så blir hon busig och frågar om vi inte ska ta ett avsnitt till... det kom inte helt oväntat en cliffhanger. Även när det inte gör det så känner hon för att se ett avsnitt till eller spela lite spel tillsammans. Sedan är hon eller jag alldeles för trött efter det och ska upp tidigt till jobbet. Hon är livrädd att jag lämna henne och hon tycker också att vi har för lite sex, säger hon iallafall. Men varför gör vi inget åt saken då?? Jag upplever att jag gör allt jag kan men inget biter.

    Jag har i och med detta börjat få sämre självförtroende och jag har även börjat klanka ner på mitt utseende. Något jag aldrig bytt mig om tidigare men jag känner att något måste vara fel, eller leker hon bara med mig? Vi har inte haft sex på snart 3 månader. Och gånger innan det vr det og 2 månader utan sex. Sammanlagt det senaste året har vi bara haft sex 10 gånger ungefär.

    Driver hon bara med mig eller varför beter hon sig såhär?

    Hon är inte alls elak av naturen, snarare tvärt om, så det känns osannolikt att det skulle vara på ont uppsåt som hon "leker" så med mina känslor.

  • Svar på tråden Driver hon med mig?
  • Anonym (L)
    Äldre 27 Mar 21:40
    #1

    Kan det vara så att hon är nedstämd? Stressad på jobbet ? Osv, för det kan göra så att sexlusten minskar hos kvinnor, det finns många olika faktorer till det. Men samtidigt älskar ju hon dig och vill inte att ni ska göra slut eller att du inte ska känna dig tillfredsställd. Skulle som sagt gissa på att hennes sexlust minskat försvunnit av någon anledning. Och detta behöver inte bero på dig så du ska absolut inte få dålig självkänsla. Prata med henne om det, kommunicera med varandra

  • Anonym (Loy)
    Äldre 27 Mar 21:59
    #2

    Var hennes utrymme.
    Vissa gillar inte sex så mycket.

  • Anonym (Kvinn­a 40 plus)
    Äldre 28 Mar 05:58
    #3

    Kommunikation.

    Hade min partner inte velat ha sex iaf en gång i veckan så hade det varit en dealbraker

  • Anonym (H)
    Äldre 28 Mar 06:01
    #4

    Jag kan tycka att själva pratet om att man ska ha sex SEN är sjukt onödigt.. Man bygger upp någon sorts förväntan som bara förstör när det inte blir av.

  • Anonym (...)
    Äldre 28 Mar 06:55
    #5

    Något fel är det. Tror att hon är konflikträdd. Helt klart undviker hon att ni ska hamna i säng tillräckligt pigga för att ha sex. Hon vill inte av någon anledning; det kan bero på allt från att du har dålig andedräkt till att hon själv fått en underlivsinfektion, ni måste våga prata om varför hon inte vill. Om ni inte har småbarn är det där väldigt långa perioder utan sex kan jag tycka.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 28 Mar 2019 20:39
    #6

    Tack för alla svar och frågor.

    Vi har inga småbarn och vi sköter hygienen.

    Hon säger att hon har hög sexlust men att säga det och visa det är två olika saker.

    Vi pratar en del om det emellanåt utan att det tar över allt fokus.

    Jag tycker att vi har mycket god kommunikation rörande allt i vår relation.

    Det skulle kunna vara yttre faktorer som jobb och stress för hon är i lite utav en svacka just nu när det är mycket, och osäkert på jobbet. Hon får förlängt 2-3 veckor i stöten sedan nyår. Men avsaknaden utav sexet har pågått så mycket längre.

    Hon pratar på att hon vill ha ett barn. Vi har varit tillsammans i 3 år nu och jag känner detsamma. Det hade varit mysigt med en liten en, men jag börjar bli orolig för relationen när jag inte fattar vad som är fel, eller att hon inte berättar det för mig om jag ställer frågan.

  • Anonym (A)
    Thu 28 Mar 2019 20:46
    #7
    Anonym (H) skrev 2019-03-28 06:01:55 följande:
    Jag kan tycka att själva pratet om att man ska ha sex SEN är sjukt onödigt.. Man bygger upp någon sorts förväntan som bara förstör när det inte blir av.
    Håller med
  • Fri 29 Mar 2019 06:58
    #8

    För guds skull.. Ta initiativ. 
    Släng henne över axeln, stäng av tvn, bär in henne i sovrummet och sätt på henne. 

  • Fri 29 Mar 2019 08:14
    #9
    +1

    Nästa gång hon säger att hon har hög sexlust, säg "Det märks inte".

    Nästa gång hon vill se något på TV först, säg "Det kan vi göra efteråt".

    Du måste inte köpa allt hon säger och göra allt hon vill.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Sad)
    Fri 29 Mar 2019 15:11
    #10
  • Anonym (Lusti­g)
    Fri 29 Mar 2019 18:16
    #11

    Har det hänt något som kan ha påverkat henne på något negativt sätt? Min första tanke är att hon antingen 1) faktiskt inte vill, eller 2) att hon vill men får ångest eller liknande.

    Försök prata med henne om detta och ta reda på om det är något problem. Det kan vara så att hon verkligen vill men att något kommer i vägen som gör att hon förhalar det, blir orolig och undvikande, m.m. 

    Som exempel så hade jag för ett tag sedan en svampinfektion, och dumt nog sa jag inget om det till min pojkvän. Istället blev jag undvikande för jag ville inte att han skulle märka. Undvek inte sex helt, men lät honom aldrig röra mitt underliv och om det började hetta till så skyndade jag att ursäkta mig till toaletten, där jag desperat försökte torka av mig så gott det gick med en väldoftande våtservett. Vid något tillfälle blev det spontant sex utan att jag hann göra det och då kunde jag känna hur det luktade typ som söt jäst, vilket gjorde det omöjligt att njuta av stunden och jag blev bara sprängfylld av ångest över att han kanske kunde känna det. Eftersom jag inte sa något om det så kan han mycket väl ha uppfattat det som att jag helt enkelt ville undvika sex med honom.

    Så försök prata med henne och se om något är fel, antingen fysiskt eller mentalt eller i ert förhållande. Det kan mycket väl vara så att hon har en så hög sexlust som hon påstår men att ett hinder kommer i vägen. Brukade ni ha mer sex förut? Kan du själv identifiera någon orsak till att hon började bete sig såhär?

  • Anonym (X)
    Fri 29 Mar 2019 21:54
    #12

    Jag tänker lite som en ovan beskrev att hon kanske vill men att det är något som hindrar. Jag fick hemorrojder efter första barnet, detta var bara så pinsamt och gjorde ont och det syntes ju liksom. Ville inte han skulle se och det bara låste sig för mig. Har även haft mycket urinvägsinfektion som gör att det inte känns bra på ett tag. Detta brukar jag dock prata om numera om det skulle vara nåt. Så försök verkligen prata med henne. Visa att hon kan lita på dig och inte behöver skämmas om det skulle vara nåt.

  • Anonym (-----­------­------­)
    Sat 30 Mar 2019 12:40
    #13
    Anonym (TS) skrev 2019-03-28 20:39:24 följande:

    Tack för alla svar och frågor.

    Vi har inga småbarn och vi sköter hygienen.

    Hon säger att hon har hög sexlust men att säga det och visa det är två olika saker.

    Vi pratar en del om det emellanåt utan att det tar över allt fokus.

    Jag tycker att vi har mycket god kommunikation rörande allt i vår relation.

    Det skulle kunna vara yttre faktorer som jobb och stress för hon är i lite utav en svacka just nu när det är mycket, och osäkert på jobbet. Hon får förlängt 2-3 veckor i stöten sedan nyår. Men avsaknaden utav sexet har pågått så mycket längre.

    Hon pratar på att hon vill ha ett barn. Vi har varit tillsammans i 3 år nu och jag känner detsamma. Det hade varit mysigt med en liten en, men jag börjar bli orolig för relationen när jag inte fattar vad som är fel, eller att hon inte berättar det för mig om jag ställer frågan.


    Men vad svarar hon då när du för det här på tal. Frågar du henne rätt ut o rakt på sak att vad beror det här på? Varför vill du inte, är det jag som gör nåt fel, skulle du vilja att jag gör på nåt annat sätt, isåfall hur, nån annan ställning, mera oralt? Etc vad det nu kan vara. Er kommunikation är ju inte så god ändå, uppenbarligen, eftersom inget händer. 

    Det framgår inte om det alltid varit så här eller bara blivit så senaste året typ. 

    Kan också vara så att hon egentligen inte gillar sex nåt vidare men försöker "vinna tid" o skyla över genom att prata prata, o styra över det till annat (tvn). En strategi alltså. För att få behålla dig eftersom hon är så rädd att du ska lämna.

    Kom ihåg iaf att om det är så här redan nu, så kommer det inte precis bli mera sex om ni får barn, snarare tvärtom! 
  • Anonym (A)
    Sat 30 Mar 2019 12:44
    #14

    Har ni suttit ner i lugn och ro och pratat, kommunikation är viktigt.

  • Sun 14 Apr 2019 12:20
    #15

    Verkar dyka upp sånna här trådar lite då och då. Alltid kommer svaret att man ska prata med sin partner, vilket är det dummaste man kan göra. Du kommer bara framstå som ännu mer cuckad och desperat. Ni har väl redan pratat och gav det effekt?

    Det du ska göra är att sluta sukta efter henne. Prata inte om sex, visa inte att du är attraherad av henne. Försök inte med nån jävla Mr Grey-scen och tvinga dig på henne som herrarna föreslog där uppe, det kommer bara få dig att framstå som ännu löjligare. Var en otroligt bra pojkvän, sammarbeta med henne på alla plan förutom sex. Gör samma sak tillbaka som hon gör med dig.

    OM hon skulle velat ha sex med dig hade ni haft det under de där tre månaderna. Vad fan tror du egentligen? Skulle du kunna gå tre månader utan sex om du var kåt på din partner? Gå efter var personen GÖR och inte efter vad den SÄGER. Hon vill inte, acceptera det. 

    Runka eller träffa andra kvinnor. Acceptera läget att hon inte vill ha sex med dig. Om du inte accepterar detta kommer det bara ta alldeles för mycket av din energi som hade kunnat läggas på nåt mycket viktigare istället.

  • Anonym (?)
    Sun 14 Apr 2019 17:45
    #16

    Hur går det TS, någon förändring?

    Jag, själv kvinna, tänker att det är något som hindrar henne, kan vara något fysiskt eller att hon känner att hon inte duger. Kanske jämför sig med modellerna som många män tittar på?! Att hon hela tiden aviserar stor lust och villighet, kan vara för att hon är väldigt medveten om detta, men är rädd att du ska lämna..

Svar på tråden Driver hon med mig?