• therik

    Mått dåligt länge nu vad gör man?

    Ok detta blir nog rätt långt för att få med allt.. för ca 10 år sedan litade jag på helt fel människa med min ekonomi. Vi har barn och bodde då ihop i ett hus där jag äger 100% men ekonomin var gemensam hon skötte räkningar förutom huslån och jag handlade mat osv. Men efter ett par år så bestämde hon sig tydligen att vi skulle flytta isär men först skulle jag tydligen straffas el nåt då hon fullständigt sket i alla räkningar och gömde kastade allt från fogden inkasso mm o tog lån i mitt namn.. vilket när det uppdagades för mig uppgick till flera 10 tusentals kr.. jag fick anmärkningar och kunde alltså inte låna mer plus att jag samtidigt förlorade mitt jobb (finanskris) detta sänkte mig nåt fruktansvärt och har sedan dess mått sjukt dåligt i omgångar. Var gång jag försökt resa mig blir jag nerslagen direkt känns det som.. kommer nu i år bli av med mi sista anmärkning hos fogden iaf så det är ju ett ljus i tillvaron men nu är allt så eftersatt med hus osv att jag knappt vet vart jag ska börja. Känns så övermäktigt. Det är så illa att jag inte vet om det ens går att sälja.. har under hela denna resa inte sökt hjälp för hur jag mår ett tag drack jag en del för att döva men det är d slut med. Orkar knappt vara hemma som det är nu. Promenerar o åker bil typ.. vet liksom inte vart jag ska ta vägen.. drömmen är att få ordning på boendet o kanske träffa en ny och ärlig kvinna att få dela livet med. Men känns rätt avlägset just nu...

  • Svar på tråden Mått dåligt länge nu vad gör man?
  • Rabarberdoft

    Låter jobbigt, förstår att det känns tungt... Kanske du skulle behöva bena ut alltihop och söka samtalshjälp? Kan det vara så att du är deprimerad?

  • therik

    Sjukt jobbigt jag kommer mig liksom inrte för nånting.. inte alls omöjligt att jag är det

Svar på tråden Mått dåligt länge nu vad gör man?