• Wed 10 Apr 2019 19:56
    1521 visningar
    96 svar
    96
    1521

    Varför tror ni att andra kvinnor inte verkar tycka om mig?

    Hej allihop!

    Jag har nu i några år upptäckt att vissa kvinnor inte verkar direkt "tycka om mig" eller det är kanske fel ord. Mer att de inte är supertrevliga mot mig. Jag behöver knappt säga något och jag känner av det. Jag förstår bara inte varför, men jag kan inte sluta att undra. Jag kan t.ex. gå in i en skoaffär och är själv jättetrevlig och t.ex. frågar om hjälp, då kan jag uppleva att de är lite små dissiga i sitt sätt. Samma sak har hänt på ett nytt jobb. Många var jättefina och trevliga mot mig, eller alla var det egentligen men vissa hade fortfarande den där blicken. Jag tycker det är skittråkigt och blir ibland ledsen. Jag är alltid trevlig mot alla jag möter, jag ler och är genuin. Vissa har jag lyckas "bryta barriären" med, men jag har verkligen fått anstränga mig. Det har nästan känts lite som om jag gjort de något (utan att jag har det) och måste "vinna tillbaka deras förtroende". Känns inte alls kul.

    Nu undrar jag varför ni tror att det här händer? Aldrig någonsin har det hänt bland män, bara bland kvinnor.

    Tack i förhand Glad

  • Svar på tråden Varför tror ni att andra kvinnor inte verkar tycka om mig?
  • Wed 10 Apr 2019 20:09
    #1

    Väldigt svårt att svara på när vi inte känner dig. Men om du ser väldigt bra ut skapar det lätt avundsjuka hos andra kvinnor. Ett annat skäl kan vara konkurrens, de känner sig hotade av dig. Men det borde ju inte gälla när du handlar då ni aldrig träffas igen.

    Man jag (man) känner igen det, folk som träffar mig för första gången får nästan alltid ett negativt intryck av mig. Jag hat ingen aning om varför. Någon man utstrålar kanske?

  • Wed 10 Apr 2019 20:18
    #2
    Tecum skrev 2019-04-10 20:09:00 följande:

    Väldigt svårt att svara på när vi inte känner dig. Men om du ser väldigt bra ut skapar det lätt avundsjuka hos andra kvinnor. Ett annat skäl kan vara konkurrens, de känner sig hotade av dig. Men det borde ju inte gälla när du handlar då ni aldrig träffas igen.

    Man jag (man) känner igen det, folk som träffar mig för första gången får nästan alltid ett negativt intryck av mig. Jag hat ingen aning om varför. Någon man utstrålar kanske?


    Hej och tack för ditt svar :)

    Jo jag har hört att jag ser bra ut. Min syster sa det vid ngt tillfälle att de helt säkert känner sig hotade (?) Sen så har jag väl även hört att jag ser tuff ut, kanske är det därför. Att de tror att jag är liksom "hård" på något vis? Men det är synd, att man blir bedömd på det sättet, gång på gång. Jag blir så glad då någon ny i min krets är trevlig mot mig i första taget, kan till och med bli paff. Jag har mycket lättare för män/killar, att umgås med samt ta kontakt med. Detta de sånt som otrevligheter aldrig händer då. Men det gör att jag har massvis med killkompisar med nästan ingen tjejkompis. Kan sakna det, att han någon bästa tjejkompis att snacka med och ha kul med. Men det händer liksom inte, mycket pga av den inställningen de har till mig.

    När det kommer till dig, är det då oftast andra män eller både och? Som är otrevliga?
  • Wed 10 Apr 2019 20:28
    #3
    elliss skrev 2019-04-10 20:18:01 följande:
    Hej och tack för ditt svar :)

    Jo jag har hört att jag ser bra ut. Min syster sa det vid ngt tillfälle att de helt säkert känner sig hotade (?) Sen så har jag väl även hört att jag ser tuff ut, kanske är det därför. Att de tror att jag är liksom "hård" på något vis? Men det är synd, att man blir bedömd på det sättet, gång på gång. Jag blir så glad då någon ny i min krets är trevlig mot mig i första taget, kan till och med bli paff. Jag har mycket lättare för män/killar, att umgås med samt ta kontakt med. Detta de sånt som otrevligheter aldrig händer då. Men det gör att jag har massvis med killkompisar med nästan ingen tjejkompis. Kan sakna det, att han någon bästa tjejkompis att snacka med och ha kul med. Men det händer liksom inte, mycket pga av den inställningen de har till mig.

    När det kommer till dig, är det då oftast andra män eller både och? Som är otrevliga?
    Det är både-och. De är inte direkt otrevliga, de är bara mer reserverade mot mig än mot andra.

    Vissa kvinnor har lättare att umgås med män, det brukar bero på att andra kvinnor känner sig hotade eller underlägsna.
  • Wed 10 Apr 2019 20:35
    #4

    Jag håller med Tecum. Du ser bra ut och dom känner sig hotade. Finns nog inget du kan göra åt det, du är ju den du är. Problemet ligger hos dom, inte hos dig. =)

  • Wed 10 Apr 2019 20:37
    #5
    Tecum skrev 2019-04-10 20:28:12 följande:
    Det är både-och. De är inte direkt otrevliga, de är bara mer reserverade mot mig än mot andra.

    Vissa kvinnor har lättare att umgås med män, det brukar bero på att andra kvinnor känner sig hotade eller underlägsna.
    Ok, så med andra ord, är det inte mig det är "fel på" hehe! Skönt och höra Skrattande
  • Wed 10 Apr 2019 20:39
    #6
    Ällingen skrev 2019-04-10 20:35:35 följande:

    Jag håller med Tecum. Du ser bra ut och dom känner sig hotade. Finns nog inget du kan göra åt det, du är ju den du är. Problemet ligger hos dom, inte hos dig. =)


    Åh tack! Glad Men det är bara skittråkigt att vissa är så. Vad tror de ska hända, att jag ska "sno deras man". Hahaha, så lustigt Skrattande
  • Wed 10 Apr 2019 21:00
    #7
    elliss skrev 2019-04-10 20:39:29 följande:

    Åh tack!  Men det är bara skittråkigt att vissa är så. Vad tror de ska hända, att jag ska "sno deras man". Hahaha, så lustigt 


    Ja du, det är skittråkigt. Men det är lite så många kvinnor är. Du får inte se för bra ut, du får inte vara för bra på ditt jobb och du får inte för trevlig. Det är svårt att vara kvinna ibland, bland kvinnor =D
  • Wed 10 Apr 2019 22:12
    #8

    Jag har upplevt samma sak genom åren. Inför skolstart hade en kommande klasskompis till och med gråtit över oron för att jag skulle börja i samma klass. På jobbet har det varit samma sak. År efter år. Folk har bara ogillat mig och haft fördomar att jag skulle vara högfärdig och liknande. Har hört det så ofta nu så jag reagerar inte. Och de är väldigt kul och få höra om hur fel de kände att de hade. Jag 2 teorier.

    1: Kan ju vara att men ser väldigt bra.

    Och denna tror jag grundar sig i att i många amerikanska highschool filmer och andra så är det ALLTID DEN SNYGGA som är elak. Därifrån kan man ha skapat sig en felaktig bild av attraktiva människor

    2: Din gångstil!

    Angående punkt 1 har jag haft koll på i ett par år. och har märkt att enligt mina erfarenheter och mina åsikter är att mindre attraktiva människor är elakare. Allt från dokumentärer grova mordokumentärer saker som skett i mitt privatliv, jobbet. Kan även säga att vi är ca 300 på jobbet. Detta är som sagt min tro, och det hade varit intressant att göra en större analys på det och se om det faktiskt kan stämma och i många fall kan jag tro att utsendet påverkar självkänslan och inte bara självförtriendet allt för mkt.

  • Trollb­eppe
    Thu 11 Apr 2019 07:43
    #9

    Nu är jag man, så jag har ett utifrånperspektiv. Jag tror att kvinnor som alltid/ofta hamnar i konflikt med andra kvinnor har umgåtts "för mycket" med män. "Man blir som man umgås", vi härmar och speglar varandra. Har en kvinna då nästan uteslutande män att "spegla" så kommer detta märkas i beteendet. Jag menar inte nödvändigtvis att hon beter sig som en man, det kan även vara tvärtom att hon är väldigt kvinnlig, men har ett beteende och kroppsspråk som tilltalar ett manligt umgänge.

    När hon sedan beter så även med kvinnor kommer de undermedvetet tycka att hon är konstig och kanske lite obehaglig. De är helt ok med det beteendet från en man, men när det kommer från en kvinna så blir det "fel", och då skär det sig.

    Så försök umgås mer med kvinnor (De få du får umgås med) så kommer du lära dig och anpassa dig med tiden.

  • äldreo­chklok­are
    Thu 11 Apr 2019 07:59
    #10

    Du skriver i TS "vissa kvinnor". Om du hade skrivit att det alltid är så, att alla du möter inte gillar dig så kunde du haft en poäng men om det bara är "vissa" så är det väl bara så att folk är olika? Det har troligen inget med dig att göra alls, men du är lite uppfylld av den här tanken och söker tecken på vad det skulle kunna vara. 

    Man måste inte vara omtyckt av alla, eller gilla alla, så slappna av lite, är mitt tips Glad

Svar på tråden Varför tror ni att andra kvinnor inte verkar tycka om mig?