• Anonym (Någon k)
    Sat 13 Apr 2019 18:10
    1893 visningar
    12 svar
    12
    1893

    Har du nånsin tröttnat på sex med din partner?

    Har ni, framförallt män, tröttnat på att ha sex med er partner? Varför? Vad gjorde ni åt det? Är ni i relationen nu?

    Jag hörde att det vanligaste är att kvinnan tröttnar på sex med sin man än att mannen tröttnar på att ha sex med sin kvinna. Kan det stämma?

  • Svar på tråden Har du nånsin tröttnat på sex med din partner?
  • Anonym (K)
    Sat 13 Apr 2019 19:10
    #1

    Nu är jag visserligen kvinna men svarar ändå: Nej, jag har aldrig tröttnat. Han är bäst! Har till och med blivit bättre med åren.

  • Anonym (Kille­)
    Sat 13 Apr 2019 19:24
    #2

    Jo periodvis tröttnar jag på sex med henne, när det är för mycket "död sill" i sängen...

  • Anonym (frank­)
    Sat 13 Apr 2019 19:32
    #3

    Inte specifikt på personen men tröttnat på sex.

  • Anonym (Japp)
    Sat 13 Apr 2019 19:43
    #4

    Jag tröttnade på sex med min man för 7 år sedan. Han vill fortfarande. Jag ställer upp ett par ggr per år och tänker på andra.

  • Anonym (många ggr)
    Sat 13 Apr 2019 19:51
    #5

    Har tröttnat på sex i alla relationer. Så fort jag lärt mig hela repertoaren och det börjar kännas samesame bär det utför.

    Kommer till ett stadium då jag inte längre vill kyssa personen och blir kåt på den.då blir de omöjligt att ha sex.Ofta beror det på slentrian och att man tar varann för given eller bråkar mycket så personen blir oattraktiv för mig. Kan också vara att de slutar bry sig om sin kropp och hur de ser ut, klär sig, luktar osv.

  • Anonym (Man)
    Sat 13 Apr 2019 22:50
    #6
    Anonym (Någon k) skrev 2019-04-13 18:10:04 följande:

    Har ni, framförallt män, tröttnat på att ha sex med er partner? Varför? Vad gjorde ni åt det? Är ni i relationen nu?

    Jag hörde att det vanligaste är att kvinnan tröttnar på sex med sin man än att mannen tröttnar på att ha sex med sin kvinna. Kan det stämma?


    Nej, inte tröttnat på att ha sex med henne men jag skulle vilja se henne ha sex med en annan bara för omväxling.

    Över lag är är det kul med omväxling i sexlivet, skulle exempelvis vilja att hon knullar mig med en strapon, att vi har tre- eller fyrkant, att hon låser in min kuk i ett lås eller liknande. Omväxling helt enkelt!
  • Anonym (Ttiii­)
    Sun 14 Apr 2019 00:23
    #7

    Jag har tröttnat. Har inte reflekterat över hur enformigt vårt sexliv va. Missionär, rida eller snabbis missionär. Trots att jag föreslår andra ställningar eller platser är det enbart sängen som gäller. När andra ställningar blir av, då suckas det och man kallas jobbig.

  • Anonym (Navel­ludd)
    Sun 14 Apr 2019 00:31
    #8
    Anonym (Ttiii) skrev 2019-04-14 00:23:56 följande:

    Jag har tröttnat. Har inte reflekterat över hur enformigt vårt sexliv va. Missionär, rida eller snabbis missionär. Trots att jag föreslår andra ställningar eller platser är det enbart sängen som gäller. När andra ställningar blir av, då suckas det och man kallas jobbig.


    Vilken synopsis egentligen, hör av dig till Norén, han skulle nog få till en guldkant på det manuset! ;)
  • Anonym (Navel­ludd)
    Sun 14 Apr 2019 00:35
    #9

    Förlåt Ttill men det var hämtat som från en såpa...

    För att hålla sig till ämnet, visst har en tröttnat, rätt sövande egentligen med samma sällskap livet ut på det sexuella planet. Men det finns ju andra sällskapsspel...

  • Anonym (Ttiii­)
    Sun 14 Apr 2019 10:24
    #10
    Anonym (Navelludd) skrev 2019-04-14 00:35:36 följande:

    Förlåt Ttill men det var hämtat som från en såpa...

    För att hålla sig till ämnet, visst har en tröttnat, rätt sövande egentligen med samma sällskap livet ut på det sexuella planet. Men det finns ju andra sällskapsspel...


    Ja, tycker det är tragiskt. Trots ett flertal försök att kommunicera mina behov, det funkar en vecka sen är det vanliga rutiner igen. Antar att min partner tar mig föregivet och känner sig trygg i att jag kommer stanna i relationen.
  • Sun 14 Apr 2019 11:03
    #11

    Jag tror jag legat fullt.. var gift i 10 år och knullade dagligen.. nu gift igen och knullar inte varje dag pga större barn men lite oftare när man är barnfri istället. I min ungdom ungefär lika mycket men i perioder med olika flickvänner (har haft få partners men knullar gärna ofta). Lite känns det ju som att man kan detta nu, och det är ett jävla jobb för att få komma, kanske är det åldern men porr och runk ger ju samma resultat och är bra mycket smidigare..

    Klart att jag gillar att snuska men själva knullandet är ju samma, vi kör lite bdsm, lite Dirty talk, analt, vaginalt, deepthroat ja allt man är sugen på när man vill, är så bra som det blir men allt blir ju vardag och rutin så är det ju..

    Nä en mysig dag på en strand drickandes varsin öl, läsandes varsin bok och bara vara nära det är grejer det..

    Tror inte jag kommer sluta knulla.. men det är inte så jäkla hypat som folk som inte knullar tror..

  • Anonym (ja)
    Sun 14 Apr 2019 11:28
    #12

    Ja jag tror att det är betydligt vanligare att kvinnor tröttnar på sex med sin man än tvärtom. I mitt förra förhållande tröttnade jag på sex med min man, ställde bara upp på sex de sista åren av förhållande. Tog inga initiativ osv. 

Svar på tråden Har du nånsin tröttnat på sex med din partner?