• Mon 15 Apr 2019 18:31
    7090 visningar
    38 svar
    +1
    38
    7090

    Konstiga moden

    Jag tar upp några exempel på moden jag tycker är märkliga utefter min smak.

    Ni får gärna komentera med vad ni tycker eller komma med egna exempel på konstiga moden.

    -Klänningar som ser ut att ha sin midja precis under brösten.
    De är inte snygga och framhäver magen. Även tjejer som inte har någon mage att tala om ser plufsigare ut och klänningstypen sitter inte snyggt på dem heller.

    -Vida byxor som är 2 dm för korta, gärna jeans och avklippta nedtill...
    Så ruskigt fult!

    -Kostymer ska numera vara lite för små, framförallt tajta men även lite korta.
    Ser okej ut på unga och väldigt smärta killar, men ger inte ett särskilt manligt intryck.

    -T-shirtar med tryck från kända heavy metal-band som bäraren knappt känner till och än mindre lyssnat på.

    -Byxor som sitter för långt ner, så att kalsonger/trosor syns när de böjer sig fram en aning samt att eventuella fickor hamnar nere på låren.

    -Jeans som är skapta för att se ut som att de sitter längre ner än de gör. Bakfickorna är nedflyttade.

    -När man blandar kläder i friluftsstil i naturnära färger med enstaka färgstarka plagg.

    -Lågskor för män med påtaglig klack, typ 3-4 cm.

  • Svar på tråden Konstiga moden
  • Sat 20 Apr 2019 16:35
    #21

    Keps med favoritbandet som logga på nån som är över 20 år..

    Suck och stön och urk!

  • Sat 20 Apr 2019 22:18
    #22

    I förra veckan åg jag något som kändes som en kvarleva från 80-talet...

    En tjej i jeans och uppknäppt jacka så att man såg vad hon hade under...

    Jeans med hög midja, ihopsnörpt med ett skärp så de nästa skrynklar sig och sedan en svart polotröja  och halvlångt hår som såg väldigt mycket ut som sent 80-, tidigt 90-tal... 

  • Anonym (class­ic eller sporti­g)
    Sun 21 Apr 2019 12:59
    #23
    Tom Araya skrev 2019-04-20 13:58:31 följande:
    Nej, inte helt.
    Anonym (classic eller sportig) skrev 2019-04-20 13:41:46 följande:
    Se kommentarer i fet stil ovan!

    Håller med om fler punkter.

    -Jeans som är skapta för att se ut som att de sitter längre ner än de gör. Bakfickorna är nedflyttade.

    Vet inte vad du menar, men låter fult.
    Se bilderna i inlägg #9.

    Ok håller med, är inte så snyggt. Men kan ändå stå ut med det. 
  • Sun 21 Apr 2019 13:03
    #24
    Fjäril kär skrev 2019-04-20 16:35:30 följande:

    Keps med favoritbandet som logga på nån som är över 20 år..

    Suck och stön och urk!


    Har folk keps med bandtryck?


  • Sun 21 Apr 2019 14:31
    #25
    Tom Araya skrev 2019-04-21 13:03:12 följande:

    Har folk keps med bandtryck?


    Hur mycket som helst och överallt
  • Mon 22 Apr 2019 20:40
    #26

    Klänningarna du pratar om är jättesköna och något många kvinnor kan slappna av och andas i just för att man inte behöver hålla in magen och tänka på att muffinstoppen och putmagen hänger ut över kanten. Det är inte alla som har platta magar som magra fjortonåringar.

    Begriper mig inte på folk som går i träningskläder vad dom än ska göra. Varför liksom?

    Jeans och byxor som är så tajta att dom praktiskt taget kunde vara leggings är fult på båda könen.

  • Mon 22 Apr 2019 20:44
    #27
    Tihi skrev 2019-04-22 20:40:53 följande:

    Klänningarna du pratar om är jättesköna och något många kvinnor kan slappna av och andas i just för att man inte behöver hålla in magen och tänka på att muffinstoppen och putmagen hänger ut över kanten. Det är inte alla som har platta magar som magra fjortonåringar.


    De må vara sköna, men det blir inte snyggare över magen för att det tajta sitter ovanför istället för under.
  • Mon 22 Apr 2019 20:57
    #28
    Tom Araya skrev 2019-04-20 22:18:10 följande:

    I förra veckan åg jag något som kändes som en kvarleva från 80-talet...

    En tjej i jeans och uppknäppt jacka så att man såg vad hon hade under...

    Jeans med hög midja, ihopsnörpt med ett skärp så de nästa skrynklar sig och sedan en svart polotröja  och halvlångt hår som såg väldigt mycket ut som sent 80-, tidigt 90-tal... 


    Det är "mom jeans" och de har varit tillbaka sedan ett bra tag (till min fasa!). I storstan borde de vara på väg bort vid den här laget :)
    Alla hästar hemma
  • Fri 24 May 2019 19:23
    #29

    Ett annat mode jag inte förstår mig på...

    Kvinnor med glasögon, stora glasögon med tunna metallbågar, ser ut som herrglasögon från 80-talet...groteskt fula!

  • Anonym (Urk)
    Wed 29 May 2019 12:16
    #30
    Tom Araya skrev 2019-05-24 19:23:44 följande:

    Ett annat mode jag inte förstår mig på...

    Kvinnor med glasögon, stora glasögon med tunna metallbågar, ser ut som herrglasögon från 80-talet...groteskt fula!


    Ja, urk.
  • Tue 4 Jun 2019 18:28
    #31
    Tom Araya skrev 2019-05-24 19:23:44 följande:

    Ett annat mode jag inte förstår mig på...

    Kvinnor med glasögon, stora glasögon med tunna metallbågar, ser ut som herrglasögon från 80-talet...groteskt fula!


    Det var egentligen solglasögon "på den tiden", men modellen är "Pilotglasögon".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tue 4 Jun 2019 23:06
    #32
    EnAnonumius skrev 2019-06-04 18:28:44 följande:
    Det var egentligen solglasögon "på den tiden", men modellen är "Pilotglasögon".
    Nja, det fanns även med klarglas och med en annan form än de klassiska pilotglasögonen.
  • Tue 4 Jun 2019 23:09
    #33

    Inte dagens mode direkt, men har varit under de passerade 10 åren...är dessa gigantiska solglasögon för tjejer/kvinnor, ofta med ganska tjocka plastbågar.

    Ofantligt fult!

  • Thu 10 Sep 2020 16:46
    #34

    Jeans med hög midja för tjejer är tillbaka, ett mode som jag nu sett under ett par tre år, främst på yngre tjejer.

    De är så hårt uppdragna att man tror de ska spricka över magen, baken eller låren om hon gör en rörelse som stretchar tyget ytterligare.

    Till detta har de unga tjejerna gärna collegetröja och den ska vara instoppad innanför byxlinningen, i alla fall framtill.

    Snyggt? Nej, inte ett dugg, enligt min mening och då är jag ändå svag för tjejrumpa med tajt överdrag.

    Det är tur att man inte lockas av yngre tjejer, för jag tror inte man ser 40+are i sådana jeans. Glad

  • Thu 10 Sep 2020 16:49
    #35
    +1
    EnAnonumius skrev 2019-06-04 18:28:44 följande:
    Det var egentligen solglasögon "på den tiden", men modellen är "Pilotglasögon".
    Ja, nu har jag sett den modellen också och de är inte mycket bättre än "80-tals-gubb-modellen" som jag menar.

    Det finns lite andra modeller också som har samma grundidé, ganska stora glas och tunna eller inga bågar. 

    Det lustiga är att glasögonmodet hos män verkar ha gått i motsatt riktning under 2000-talet, mindre glas, tjockare bågar.
  • Tue 19 Jul 2022 20:24
    #36

    Midjeväskan är tillbaka, det trodde man fan aldrig.

    Den kom någon gång i slutet av 80-talet eller början av 90-talet tror jag, mest som en praktisk grej för motionscyklister. Den var väldigt slimmad och själva behållaren hade man på ryggen.

    Sedan kom en lite modifierad variant för vanligt folk som gick lätt klädda på stan på sommaren. Lite mer av handväska med midjebälte över designen. Nu bar man själva väskdelen på magen.

    Dess "innetid" var kort. Fick snabbt öknamnet "bögslunga".

    Själv har jag bara använt midjeväska som säljare på marknader, av rent praktiska skäl.

  • Anonym (Moder­nt my ass)
    Tue 19 Jul 2022 20:47
    #37
    Tom Araya skrev 2020-09-10 16:46:10 följande:

    Jeans med hög midja för tjejer är tillbaka, ett mode som jag nu sett under ett par tre år, främst på yngre tjejer.

    De är så hårt uppdragna att man tror de ska spricka över magen, baken eller låren om hon gör en rörelse som stretchar tyget ytterligare.

    Till detta har de unga tjejerna gärna collegetröja och den ska vara instoppad innanför byxlinningen, i alla fall framtill.

    Snyggt? Nej, inte ett dugg, enligt min mening och då är jag ändå svag för tjejrumpa med tajt överdrag.

    Det är tur att man inte lockas av yngre tjejer, för jag tror inte man ser 40+are i sådana jeans. Glad


    Fruktansvärt fult med höga midjor i jeans och högt uppdragna. Får de flesta att se både feta och oproportionerliga ut och inte stilfullt eller klädsamt på någon alls.
    Likaså de korta byxbenen och ljusa byxor i polyester eller NYLON som riktigt smiter åt alla celluliter och ser perverst ut, nästan som nakenhud.

    På män är det störtfult med stora t-shirts med bandloggor och annan reklamtext. För tajta kavajer, och fula kortbyxor med sandaler och  strumpor...grrrrrr brrrr

    Fast så klart är det ju upp till var och en att klä sig precis hur de vill...bara jag slipper titta;)

  • Kockob­ello
    Tue 19 Jul 2022 20:50
    #38
    Tihi skrev 2019-04-22 20:40:53 följande:

    Klänningarna du pratar om är jättesköna och något många kvinnor kan slappna av och andas i just för att man inte behöver hålla in magen och tänka på att muffinstoppen och putmagen hänger ut över kanten. Det är inte alla som har platta magar som magra fjortonåringar.

    Begriper mig inte på folk som går i träningskläder vad dom än ska göra. Varför liksom?

    Jeans och byxor som är så tajta att dom praktiskt taget kunde vara leggings är fult på båda könen.


    Ah men ser för jävligt ut.
Svar på tråden Konstiga moden