• Mon 15 Apr 2019 22:09
    867 visningar
    17 svar
    17
    867

    Ni som gjort ivf privat!

    Efter lång tid utan att lyckas bli gravida tänker vi troligtvis köra på ivf, vilket vi måste betala själva pga att vi redan har ett barn sedan tidigare.

    Nyfiken på erfarenheter på olika kliniker runt sthlm och Uppsala, vad ni har betalat och vad som ingick? Vi har kollat på Carl von linne kliniken i Uppsala, där kostar ett försök 34K och då får man lägga ägg i frysen, men misslyckas man vid första insättning måste man bet 17K för å prova ett till från frysen. Finns ett paket för 68K och då får man 3 försök...vad väljer man? Hur har ni andra gjort som betalat privat?

  • Svar på tråden Ni som gjort ivf privat!
  • Tue 16 Apr 2019 18:17
    #1

    Försöker då vi står lite i samma sits.

  • Tue 16 Apr 2019 18:17
    #2

    Försöker då vi står lite i samma sits.

  • Tue 16 Apr 2019 21:47
    #3
    Johanna1986 skrev 2019-04-16 18:17:14 följande:

    Försöker då vi står lite i samma sits.


    Funderar ni också på ivf privat? Har du kollat några kliniker? Och alternativ?
  • Tue 16 Apr 2019 22:34
    #4

    Hej!

    Ja vi funderar på de. Jag blev nyligen steril efter mitt andra utomkvedeshavandeskap. Så har båda äggledarna bortopererade. Ivf e de ända som vi kan göra då. Spermakvaliten e högst troligen bra då vi redan har tre gemensamma barn. Varit gravid 6 ggr, 1 missfall, 3 barn och 2 utomkvedes.

    Efter dessa sista graviditeterna har jag inte kunnat släppa tanken om ett barn till så vi har bokat in möte med två olika kliniker. Detta e dock i Malmö. Så just kliniks ket kan ja inte hjälpa dig med tyvärr där.

    Vi ska på ett möte i maj och ett möte i juni.

    Har ni något bokat? Hur går dina tankar?


    Annsisen skrev 2019-04-16 21:47:10 följande:

    Funderar ni också på ivf privat? Har du kollat några kliniker? Och alternativ?


  • Wed 17 Apr 2019 21:54
    #5
    Johanna1986 skrev 2019-04-16 22:34:37 följande:

    Hej!

    Ja vi funderar på de. Jag blev nyligen steril efter mitt andra utomkvedeshavandeskap. Så har båda äggledarna bortopererade. Ivf e de ända som vi kan göra då. Spermakvaliten e högst troligen bra då vi redan har tre gemensamma barn. Varit gravid 6 ggr, 1 missfall, 3 barn och 2 utomkvedes.

    Efter dessa sista graviditeterna har jag inte kunnat släppa tanken om ett barn till så vi har bokat in möte med två olika kliniker. Detta e dock i Malmö. Så just kliniks ket kan ja inte hjälpa dig med tyvärr där.

    Vi ska på ett möte i maj och ett möte i juni.

    Har ni något bokat? Hur går dina tankar?


    Usch va jobbigt det du har varit med om och att det gjort dig steril:( förstår vad du menar med att man inte kan släppa tanken på ett barn till....vi har ocksp barn sedan tidigare men vill verkligen ha ett till. Dom har inte hittat något fel på någon av oss så varför det inte går är okänt :(

    Vi har inte bokat någon ivf ännu men tänker göra det efter sommarledigheten...känns dock så osäkert hur man ska tänka med paket-priserna osv...har du någon koll hur det fungerar på kliniken ni ska tlll? Vad som ingår i ett ?försök? och vad De kostar?
  • Wed 17 Apr 2019 22:14
    #6

    Vi bor i Stockholm men valde Livio i Falun pga av att de dels kunde ge oss 3p (när vi började hade vi inga barn o ville inte känna stressen om 1a inte skulle fungera) samt att de kunde ta emot oss innan sommaren det året. 3p köpte vi 2016 o då kostade det 51000kr men hade distansdr som vi betalade till med. Vi fick barn på 3e försöket. Vi köpte 1 försök i aug 2018 o då betalade vi ca 27000kr även då m distansdr i Stockholm. Är gravid i v28 m nr 2 :)

  • Wed 17 Apr 2019 22:28
    #7
    hoppas 2014 skrev 2019-04-17 22:14:35 följande:

    Vi bor i Stockholm men valde Livio i Falun pga av att de dels kunde ge oss 3p (när vi började hade vi inga barn o ville inte känna stressen om 1a inte skulle fungera) samt att de kunde ta emot oss innan sommaren det året. 3p köpte vi 2016 o då kostade det 51000kr men hade distansdr som vi betalade till med. Vi fick barn på 3e försöket. Vi köpte 1 försök i aug 2018 o då betalade vi ca 27000kr även då m distansdr i Stockholm. Är gravid i v28 m nr 2 :)


    Va kul att du gravid :) vad betyder distansdr? Att ni gjorde ultraljuden och sånt i Sthlm och enbart äggplockning och tillbakasättningen i Falun?
  • Thu 18 Apr 2019 07:21
    #8

    Tyvärr vet ja inte så mycket ännu. Men kan återkomma efter våra besök :)


    Annsisen skrev 2019-04-17 21:54:23 följande:

    Usch va jobbigt det du har varit med om och att det gjort dig steril:( förstår vad du menar med att man inte kan släppa tanken på ett barn till....vi har ocksp barn sedan tidigare men vill verkligen ha ett till. Dom har inte hittat något fel på någon av oss så varför det inte går är okänt :(

    Vi har inte bokat någon ivf ännu men tänker göra det efter sommarledigheten...känns dock så osäkert hur man ska tänka med paket-priserna osv...har du någon koll hur det fungerar på kliniken ni ska tlll? Vad som ingår i ett ?försök? och vad De kostar?


  • Mon 22 Apr 2019 00:10
    #9
    Annsisen skrev 2019-04-17 22:28:15 följande:

    Va kul att du gravid :) vad betyder distansdr? Att ni gjorde ultraljuden och sånt i Sthlm och enbart äggplockning och tillbakasättningen i Falun?


    Precis, distansläkare i Stockholm för att slippa åka för mycket t Falun. Varit hos några olika i Stockholm pga att min första dr gick i deltidspension. Fslun bestämde om mediciner etc efter att distansdr rapporterade det aktuella läget. I Falun är man lite alternativa, dvs provar sådant man oftast enbart gör utanför Sverige annars, tex sänka immunförsvaret om resultat inte visar sig första ggn samt förbättra äggkvaliten. Inte säker på att vi fått barn utan dem trots bra amh värden (fyller 45 i år).

    Hur långt har ni kommit?
  • Mon 22 Apr 2019 00:10
    #10
    Annsisen skrev 2019-04-17 22:28:15 följande:

    Va kul att du gravid :) vad betyder distansdr? Att ni gjorde ultraljuden och sånt i Sthlm och enbart äggplockning och tillbakasättningen i Falun?


    Precis, distansläkare i Stockholm för att slippa åka för mycket t Falun. Varit hos några olika i Stockholm pga att min första dr gick i deltidspension. Fslun bestämde om mediciner etc efter att distansdr rapporterade det aktuella läget. I Falun är man lite alternativa, dvs provar sådant man oftast enbart gör utanför Sverige annars, tex sänka immunförsvaret om resultat inte visar sig första ggn samt förbättra äggkvaliten. Inte säker på att vi fått barn utan dem trots bra amh värden (fyller 45 i år).

    Hur långt har ni kommit?
  • Mon 22 Apr 2019 00:11
    #11
    Annsisen skrev 2019-04-17 22:28:15 följande:

    Va kul att du gravid :) vad betyder distansdr? Att ni gjorde ultraljuden och sånt i Sthlm och enbart äggplockning och tillbakasättningen i Falun?


    Precis, distansläkare i Stockholm för att slippa åka för mycket t Falun. Varit hos några olika i Stockholm pga att min första dr gick i deltidspension. Fslun bestämde om mediciner etc efter att distansdr rapporterade det aktuella läget. I Falun är man lite alternativa, dvs provar sådant man oftast enbart gör utanför Sverige annars, tex sänka immunförsvaret om resultat inte visar sig första ggn samt förbättra äggkvaliten. Inte säker på att vi fått barn utan dem trots bra amh värden (fyller 45 i år).

    Hur långt har ni kommit?
  • Mon 22 Apr 2019 21:46
    #12

    Har precis gjort en ICSI, dock utomlands, vi har betalat drygt 10.000inkl mediciner och injektioner. Plussade idag

  • Mon 22 Apr 2019 22:34
    #13
    hoppas 2014 skrev 2019-04-22 00:10:33 följande:

    Precis, distansläkare i Stockholm för att slippa åka för mycket t Falun. Varit hos några olika i Stockholm pga att min första dr gick i deltidspension. Fslun bestämde om mediciner etc efter att distansdr rapporterade det aktuella läget. I Falun är man lite alternativa, dvs provar sådant man oftast enbart gör utanför Sverige annars, tex sänka immunförsvaret om resultat inte visar sig första ggn samt förbättra äggkvaliten. Inte säker på att vi fått barn utan dem trots bra amh värden (fyller 45 i år).

    Hur långt har ni kommit?


    Aha ok va bra att ni kunnat göra dom flesta undersökningarna i Sthlm och ändå Falun bestämt det viktiga :) vi har inte alls kommit långt...har inte bestämt klinik och inte heller tagit ett beslut att köra igång, känns som Det är båda dyrt och tidskrävande med ivf suck....
  • Mon 22 Apr 2019 22:35
    #14
    Emstahsa skrev 2019-04-22 21:46:10 följande:

    Har precis gjort en ICSI, dock utomlands, vi har betalat drygt 10.000inkl mediciner och injektioner. Plussade idag


    Grattis :)

    Var har ni gjort ivf? Låter ju väldigt billigt, hur fungerad det? Va ni borta i lång tid i det landet då?
  • Mon 22 Apr 2019 22:51
    #15
    Annsisen skrev 2019-04-22 22:35:57 följande:

    Grattis :)

    Var har ni gjort ivf? Låter ju väldigt billigt, hur fungerad det? Va ni borta i lång tid i det landet då?


    Vi har gjort ivf i Egypten, vi bor här :)

    Ringde till min doktor dag 2 efter mensen kommit, började med injektion dag 3, dag 4 var vi på UL och sedan fortsatte vi med injektioner tills 11e april, då ÄP var dags, vi fick ut 7 st ägg varav 4 var av bra kvalité och kunde befruktas. Blev sövd under ÄP. 14e fördes 2 st tillbaka och jag fick order om att gå försiktigt i trappor, undvika sötsaker och en del frukter.

    Summa sumaro så gick det väldigt snabbt :)
  • Mon 22 Apr 2019 23:35
    #16
    Emstahsa skrev 2019-04-22 22:51:42 följande:

    Vi har gjort ivf i Egypten, vi bor här :)

    Ringde till min doktor dag 2 efter mensen kommit, började med injektion dag 3, dag 4 var vi på UL och sedan fortsatte vi med injektioner tills 11e april, då ÄP var dags, vi fick ut 7 st ägg varav 4 var av bra kvalité och kunde befruktas. Blev sövd under ÄP. 14e fördes 2 st tillbaka och jag fick order om att gå försiktigt i trappor, undvika sötsaker och en del frukter.

    Summa sumaro så gick det väldigt snabbt :)


    Både smidigt och billigt låter det:) synd det är dyrare i Sverige...hpppas allt går bra för dig och stort lycka till!
  • Mon 22 Apr 2019 23:42
    #17
    Annsisen skrev 2019-04-22 22:34:43 följande:

    Aha ok va bra att ni kunnat göra dom flesta undersökningarna i Sthlm och n sedan tidigare Falun bestämt det viktiga :) vi har inte alls kommit långt...har inte bestämt klinik och inte heller tagit ett beslut att köra igång, känns som Det är pausar livet dyrt och tidskrävande med ivf suck....


    Det kostar absolut, helst om man är över 40 el har barn sen tidigare- men skulke betala allt igen. Vår unge är det bästa vi gjort <3 och ja, man pausar livet - allt cirkulerar kring IVF men man får försöka göra det bästa i situationen.
Svar på tråden Ni som gjort ivf privat!