• Tue 16 Apr 2019 18:33
    2273 visningar
    25 svar
    25
    2273

    Är det för tidigt??

    Vet att det finns många liknande trådar men hittar ändå inget direkt svar.

    Jag är på ruvardag 8 idag och tjuvtestade tidigare idag trots att jag lovat att låta bli. Men det blev positivt!!:)

    Svagt men ändå tydligt för att vara så tidigt så DÅ blev jag orolig. Hur för att det ändå var ganska tydligt.

    Tog ett digitalt test som även det visade GRAVID. 1-2 veckor.

    Kan det på något sätt visa fel? Tänker på Ovitrelle-sprutan men det är 13 dagar sedan jag tog den så den borde ju ha gått ut nu?

    Såg en tjej skriva att den suttit i på henne i 15 dagar men det måste vara ovanligt? Har så mycket blandade känslor just nu:/

  • Svar på tråden Är det för tidigt??
  • Wed 17 Apr 2019 10:05
    #1

    Nej, det är inte för tidigt!  


    Grattis!! 

    Jag plussade idag. Dock med fryst embryo 5 dagars. Men är bara på RD5. 

  • Wed 17 Apr 2019 10:05
    #2

    Nej, det är inte för tidigt!  


    Grattis!! 

    Jag plussade idag. Dock med fryst embryo 5 dagars. Men är bara på RD5. 

  • Wed 17 Apr 2019 13:44
    #3
    maria1992 skrev 2019-04-17 10:05:20 följande:

    Nej, det är inte för tidigt!  

    Grattis!! 

    Jag plussade idag. Dock med fryst embryo 5 dagars. Men är bara på RD5. 


    Åh, stort GAATTIS! Ja, 5-dagarna ska väl gå att se lite tidigare:) Är det ditt första försök?

    Jag gjorde ett nytt test imorse, fortfarande positivt och idag är det 14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan så nu borde den gått ur tycker jag.

    Men man kan ju inte tro att det är sant:):)
  • Wed 17 Apr 2019 17:56
    #4

    Men alltså grattis till er båda!! Så himla himla kul!! :)

    Min läkare sa att Otrivelle sitter i 10 dygn efter man tagit den.

    Jag ligger hemma i soffan och fick blödande tandkött igår när jag borstade tänderna, funderar på ett tidigt graviditets tecken?? Är på ruvardag 7 med ett två dagars och det KLIAR i mina testfingrar! Nu blev jag mer pepp på att tjuvtesta imorgon bitti när jag läste detta!

    Återigen GRATTIS :)

  • Wed 17 Apr 2019 19:23
    #5
    Missvärmland skrev 2019-04-17 13:44:31 följande:

    Åh, stort GAATTIS! Ja, 5-dagarna ska väl gå att se lite tidigare:) Är det ditt första försök?

    Jag gjorde ett nytt test imorse, fortfarande positivt och idag är det 14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan så nu borde den gått ur tycker jag.

    Men man kan ju inte tro att det är sant:):)


    Gud vad häftigt!!! Grattis grattis grattis!

    Gör digitala om några dagar. Detta testa tidigt mäter 10 hcg och digitala 25 hcg. Vågar i helgen!

    Mitt andra försök, första blev mf tyvärr.

    Detta äe dock med en fryst blastocyst ostimulerad cykel så har fått egen ägglossning osv!

    Så häftigt va!! Hur såg ditt testa tidigt ut?
  • Wed 17 Apr 2019 19:24
    #6
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:56:54 följande:

    Men alltså grattis till er båda!! Så himla himla kul!! :)

    Min läkare sa att Otrivelle sitter i 10 dygn efter man tagit den.

    Jag ligger hemma i soffan och fick blödande tandkött igår när jag borstade tänderna, funderar på ett tidigt graviditets tecken?? Är på ruvardag 7 med ett två dagars och det KLIAR i mina testfingrar! Nu blev jag mer pepp på att tjuvtesta imorgon bitti när jag läste detta!

    Återigen GRATTIS :)


    Tack snälla!!

    Ja det stämmer! Jag har gjort i ostimulerad cykel denna gång med min egen äl.

    Oj! Intressant! Jag mår mest illa och är supertrött. Molande värk från och till.

    Testa!!! Vi äe med dig här!! Kram
  • Wed 17 Apr 2019 21:41
    #7

    [quote=79571992][quote-nick]maria1992 skrev 2019-04-17 19:24:52 följande:[/quote-nick]Tack snälla!!

    Ja det stämmer! Jag har gjort i ostimulerad cykel denna gång med min egen äl.

    Oj! Intressant! Jag mår mest illa och är supertrött. Molande värk från och till.

    Testa!!! Vi äe med dig här!! Kram[/

    Idag var en berg och dalbana av känslor, jag vill verkligen testa men är så livrädd för att det ska vara negativt :( Det är ju ändå ?bara? tolv dagar kvar till riktiga testdagen. Ska jag vänta? Iiiih, så himla läskigt och spännande samtidigt!

  • Wed 17 Apr 2019 22:18
    #8

    Jag har två barn via ivf och vid båda dessa graviditeter (2-dagars) har jag fått svagt plus på ruvardag 9 som sedan stegrats stadigt dag för dag. Så visst kan man plussa tidigt! Lycka till :)

  • Wed 17 Apr 2019 22:25
    #9
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:56:54 följande:

    Men alltså grattis till er båda!! Så himla himla kul!! :)

    Min läkare sa att Otrivelle sitter i 10 dygn efter man tagit den.

    Jag ligger hemma i soffan och fick blödande tandkött igår när jag borstade tänderna, funderar på ett tidigt graviditets tecken?? Är på ruvardag 7 med ett två dagars och det KLIAR i mina testfingrar! Nu blev jag mer pepp på att tjuvtesta imorgon bitti när jag läste detta!

    Återigen GRATTIS :)


    Tusen tack:) Har också hört 10 dagar men blir helt knas i huvudet av att sitta och läsa alla trådar där många säger att det är för tidigt.

    Du måste uppdatera om du testar, så spännande! Som sagt jag fick tydligt plus på dag 8 men det verkar ju inte vara så jättemånga som får så ge inte upp om du testar och det är negativt.
  • Wed 17 Apr 2019 22:28
    #10
    MrsAJ88 skrev 2019-04-17 22:18:01 följande:

    Jag har två barn via ivf och vid båda dessa graviditeter (2-dagars) har jag fått svagt plus på ruvardag 9 som sedan stegrats stadigt dag för dag. Så visst kan man plussa tidigt! Lycka till :)


    Åh, va skönt att höra. Tycker de flesta skriver att det är alldeles för tidigt att plussa vid dag 8-9 så man blir ju helt knäpp i kolan av att läsa allt haha.

    Tack för ditt svar!
Svar på tråden Är det för tidigt??