• Tue 16 Apr 2019 18:33
    2271 visningar
    25 svar
    25
    2271

    Är det för tidigt??

    Vet att det finns många liknande trådar men hittar ändå inget direkt svar.

    Jag är på ruvardag 8 idag och tjuvtestade tidigare idag trots att jag lovat att låta bli. Men det blev positivt!!:)

    Svagt men ändå tydligt för att vara så tidigt så DÅ blev jag orolig. Hur för att det ändå var ganska tydligt.

    Tog ett digitalt test som även det visade GRAVID. 1-2 veckor.

    Kan det på något sätt visa fel? Tänker på Ovitrelle-sprutan men det är 13 dagar sedan jag tog den så den borde ju ha gått ut nu?

    Såg en tjej skriva att den suttit i på henne i 15 dagar men det måste vara ovanligt? Har så mycket blandade känslor just nu:/

  • Svar på tråden Är det för tidigt??
  • Wed 17 Apr 2019 22:32
    #11


    Understa testet från igår ruvardag 8

    De andra två från idag ruvardag 9

    (Mittersta testen ska inte visa plus utan endast två streck:) )
  • Wed 17 Apr 2019 22:36
    #12

    [quote=79571991][quote-nick]maria1992 skrev 2019-04-17 19:23:23 följande:[/quote-nick]Gud vad häftigt!!! Grattis grattis grattis!

    Gör digitala om några dagar. Detta testa tidigt mäter 10 hcg och digitala 25 hcg. Vågar i helgen!

    Mitt andra försök, första blev mf tyvärr.

    Detta äe dock med en fryst blastocyst ostimulerad cykel så har fått egen ägglossning osv!

    Så häftigt va!! Hur såg ditt testa tidigt ut?

    Beklagar mf, säker på att det går bättre denna gången:)

    Åh, vilken härlig påskpresent detta blev!

    La upp bild på mina test längre ner:)

  • Thu 18 Apr 2019 14:37
    #13

    [quote=79572415][quote-nick]Missvärmland skrev 2019-04-17 22:25:37 följande:[/quote-nick]Tusen tack:) Har också hört 10 dagar men blir helt knas i huvudet av att sitta och läsa alla trådar där många säger att det är för tidigt.

    Du måste uppdatera om du testar, så spännande! Som sagt jag fick tydligt plus på dag 8 men det verkar ju inte vara så jättemånga som får så ge inte upp om du testar och det är negativt.[/

    Jag uppdaterar så fort, om jag vågar, jag testar! Lovar :) Dina test som du la upp ser jag att de är positiva. Hade jag dock få samma resultat hade jag inte vågat lita på dem. Har testat alldeles för många gånger och är så himla nojig/orolig. Jag tror jag håller mig till min bim iaf, då har jag egentligen en vecka kvar till td. Men då borde det visa jätte starkt eller??

  • Thu 18 Apr 2019 17:57
    #14
    SmulanochKexet skrev 2019-04-18 14:37:51 följande:

    [quote=79572415][quote-nick]Missvärmland skrev 2019-04-17 22:25:37 följande:[/quote-nick]Tusen tack:) Har också hört 10 dagar men blir helt knas i huvudet av att sitta och läsa alla trådar där många säger att det är för tidigt.

    Du måste uppdatera om du testar, så spännande! Som sagt jag fick tydligt plus på dag 8 men det verkar ju inte vara så jättemånga som får så ge inte upp om du testar och det är negativt.[/

    Jag uppdaterar så fort, om jag vågar, jag testar! Lovar :) Dina test som du la upp ser jag att de är positiva. Hade jag dock få samma resultat hade jag inte vågat lita på dem. Har testat alldeles för många gånger och är så himla nojig/orolig. Jag tror jag håller mig till min bim iaf, då har jag egentligen en vecka kvar till td. Men då borde det visa jätte starkt eller??


    Hade du inte vågat tro på testen om de såg ut som mina? Oj, jag tycker alla 3 visar väldigt tydligt om man jämför med många andra tidiga test.

    Jag hade förväntat mig att få vrida och vända på dom för att lyckas se något.

    Eller är det jag som ser helt i syne??:/
  • Fri 19 Apr 2019 07:39
    #15
    Missvärmland skrev 2019-04-18 17:57:36 följande:

    Hade du inte vågat tro på testen om de såg ut som mina? Oj, jag tycker alla 3 visar väldigt tydligt om man jämför med många andra tidiga test.

    Jag hade förväntat mig att få vrida och vända på dom för att lyckas se något.

    Eller är det jag som ser helt i syne??:/


    Förlåt om jag gjort dig misstänksam! Men efter 5 år och mycket testande vågar jag inte riktigt lita på mig själv och min syn :(

    Jag ser dina streck, allihopa! De är jätte tydliga och alla är solklart positiva!

    Tyvärr har jag sån misstro när det gäller att testa :( Jag har vridit och vänt flera gånger för att försöka trolla fram ett plus. Men det måste man inte på dina!

    Förlåt om något jag skrev var elakt, det var inte min mening :(
  • Sat 20 Apr 2019 14:00
    #16

    Rd 7 igår och det är så skönt att få digitalt plus.

    Grattis missvärmland??

  • Sat 20 Apr 2019 14:00
    #17
  • Sat 20 Apr 2019 22:48
    #18
    SmulanochKexet skrev 2019-04-19 07:39:09 följande:

    Förlåt om jag gjort dig misstänksam! Men efter 5 år och mycket testande vågar jag inte riktigt lita på mig själv och min syn :(

    Jag ser dina streck, allihopa! De är jätte tydliga och alla är solklart positiva!

    Tyvärr har jag sån misstro när det gäller att testa :( Jag har vridit och vänt flera gånger för att försöka trolla fram ett plus. Men det måste man inte på dina!

    Förlåt om något jag skrev var elakt, det var inte min mening :(


    Nejdå, ingen fara men har inte visat testen för någon annan än min sambo och han har absolut ingen aning om hur starka/svaga strecken kan/ska vara så blev bara lite osäker av ditt svar.

    Förstår absolut hur du känner!

    Har inte försökt lika länge som du men vet hur det är med alla dessa test och hur det spökar med hjärnan.

    Jag är på ruvardag 12 nu och gör ett test varje morgon för att se att det blir starkare streck på stickan.

    Överdrivet skulle säkert vissa tycka men har man fått så många negativa test så tänker jag njuta av varje positivt nu för att lugna mina nerver:) (fram till den riktiga festdagen, då vågar jag kanske tro på det mer)

    Har du vågat testa än?
  • Sun 21 Apr 2019 13:47
    #19
    Missvärmland skrev 2019-04-20 22:48:40 följande:

    Nejdå, ingen fara men har inte visat testen för någon annan än min sambo och han har absolut ingen aning om hur starka/svaga strecken kan/ska vara så blev bara lite osäker av ditt svar.

    Förstår absolut hur du känner!

    Har inte försökt lika länge som du men vet hur det är med alla dessa test och hur det spökar med hjärnan.

    Jag är på ruvardag 12 nu och gör ett test varje morgon för att se att det blir starkare streck på stickan.

    Överdrivet skulle säkert vissa tycka men har man fått så många negativa test så tänker jag njuta av varje positivt nu för att lugna mina nerver:) (fram till den riktiga festdagen, då vågar jag kanske tro på det mer)

    Har du vågat testa än?


    Så bra att du förstår! :) Ville inte på något vis vara elak, men jag hoppas så inåtahelvete att det verkligen ska vara vår tur nu. Och då vill jag verkligen ha ett solklart streck. Kanske ska nämna också att jag aldrig har använt stavar, bara stickor. Så CB är nytt för mig, och på dina ser man tydligt strecken där :)

    Inte ett dugg överdrivet tycker jag! Mår du bra av det och blir lugn, kör på! En lugn mamma är en bra mamma under ruvning ;)

    Nej, inte ännu. Men överväger att testa imorgon bitti? Då är det 14 dagar sedan äl/äp, bim -1 och ruvardag 12. Har inte riktigt kommit över min feghet, tänk om det visar minus? Vad fan gör jag då?? Jag har inga nerver av stål efter alla år :(

    Åh andra sidan tycker jag att jag har en del gravidsymptom, och det gör mig positiv :)
    maria1992 skrev 2019-04-20 14:00:12 följande:

    Rd 7 igår och det är så skönt att få digitalt plus.


    Grattis maria1992 :)
  • Mon 22 Apr 2019 09:53
    #20
    +1

    Jag vågade!! Jag kan knappt tro det!!!!!!

    Stämmer det verkligen?? Ruvardag 12 och bim imorgon. Ser ni det jag ser?!?!??

  • Tue 23 Apr 2019 10:30
    #21
    SmulanochKexet skrev 2019-04-22 09:53:53 följande:

    Jag vågade!! Jag kan knappt tro det!!!!!!

    Stämmer det verkligen?? Ruvardag 12 och bim imorgon. Ser ni det jag ser?!?!??


    Åh grattis!!! 
  • Tue 23 Apr 2019 11:56
    #22
    SmulanochKexet skrev 2019-04-22 09:53:53 följande:

    Jag vågade!! Jag kan knappt tro det!!!!!!

    Stämmer det verkligen?? Ruvardag 12 och bim imorgon. Ser ni det jag ser?!?!??


    ÅH VA ROLIGT!! Stort grattis!! Vilken lycka:)
  • Wed 24 Apr 2019 03:57
    #23

    Ni ser alltså det jag ser? Jag är i chock, bra chock :) Och ingen blödning kom igår på bim! Jag är så lycklig just nu :) Kan det äntligen få vara vår tur nu efter 5 år??

    Tack så mycket för era gratulationer :)

  • Wed 24 Apr 2019 08:53
    #24
    SmulanochKexet skrev 2019-04-24 03:57:32 följande:

    Ni ser alltså det jag ser? Jag är i chock, bra chock :) Och ingen blödning kom igår på bim! Jag är så lycklig just nu :) Kan det äntligen få vara vår tur nu efter 5 år??

    Tack så mycket för era gratulationer :)


    Utan tvekan positivt????

    Gud så fantastiskt för er efter så lång tid.

    Jag har min testdag idag och fortfarande starka plus på testerna, ska alldeles strax ringa in till kliniken och berätta är så spänd på att få tid för ultraljud :)
  • Wed 24 Apr 2019 13:47
    #25
    Missvärmland skrev 2019-04-24 08:53:11 följande:

    Utan tvekan positivt????

    Gud så fantastiskt för er efter så lång tid.

    Jag har min testdag idag och fortfarande starka plus på testerna, ska alldeles strax ringa in till kliniken och berätta är så spänd på att få tid för ultraljud :)


    Alltså jätte tack!! Jag är så lycklig, svävar på moln :) Så jävla underbart!!! Äntligen!

    Åh, grattis! Vad roligt! Jag längtar lite jag med efter att få ringa på måndag (min testdag) och berätta att JAG ÄR gravid! Helt jävla otroligt :)

    Idag fick jag hem testerna på posten, testnarkomanen i mig vaknade efter i förrgårs morse. Express leverans ;)

Svar på tråden Är det för tidigt??