• Thu 18 Apr 2019 06:28
    518 visningar
    8 svar
    8
    518

    Extremt minskad lust, går i taket snart

    Hej så här ligger det till, att jag å min sambo har helt slutat ha sex, vi har kanske haft det 6 gånger på 2 år å jag håller på att gå i taket nu, jag har försökt prata med henne för något måste vara fel med hennes kropp, innan barnet kom va vi som 2 djur men nu ä de som att försöka väcka en sten, hon vägrar undersöka sig om något ä fel, å jag har avlastar henne helt ifrån hemmets vardag hon gör bara de hon vill å känner för, någon som varit med om liknande? tips?

  • Svar på tråden Extremt minskad lust, går i taket snart
  • Anonym (yodo)
    Thu 18 Apr 2019 07:06
    #1
    -1 +1

    Jag skulle tro att hon 1. Är trött - småbarnsföräldrar är trötta 2. Är hormonförändrad - ja, man blir det med åldern, särskilt kvinnor 3. Kanske tänder på något annat nu än tidigare? Sex-smaken kan också förändras under livet

    Du ska nog inte ha så mycket krav under småbarnsåren, det är stor risk att det spricker då (som det gör för många). Försök och tänk att det bara är några få år av livet barnen är små och att ni sedan kan bygga upp saker och ting. Se till bara att ha kvar "vardagsnärhet" som pussar, kramar, massage, sova nära varandra osv.

    Blir det outhärdligt kan du ju alltid ta fram Lena Handén eller köpa en flesh light? :D

  • Anonym (trams­)
    Thu 18 Apr 2019 07:25
    #2
    +1

    Om du redan tar markservicen och hon vägrar försöka hitta tillbaka till sin sexualitet så är loppet kört.
    Det bästa du kan göra är att säga till henne att ert sexliv måste komma igång igen, antingen försöker ni hitta en orsak till varför hon inte har någon libido längre (parterapi, psykolog, gyn, whatever), eller så får ni gå era skilda vägar.

  • Anonym (Mamma­n)
    Thu 18 Apr 2019 07:42
    #3
    -1

    Har du blivit bekväm och lagt på dig trivselkilon? Låter ytligt kanske men så kan det vara. Vet att jag nån gång tittade på sambon som småplufsig gick runt i fläckig gammal t-shirt och oklippt hår och tänkte, var är den vältränade snygge mannen jag föll för?

    Fast tror mest att hon är trött faktiskt. Är det tillräckligt frestande att ha sex med dig så hade hon nog tagit sig över trötthetströskeln iofs, men är du inte tillräckligt inbjudande på olika sätt så vill hon väl hellre göra ngt hon sällan får numera.

  • Anonym (yodo)
    Thu 18 Apr 2019 08:01
    #4
    -1

    TROLLTRÅD!!!

  • Thu 18 Apr 2019 11:44
    #5
    Anonym (trams) skrev 2019-04-18 07:25:42 följande:

    Om du redan tar markservicen och hon vägrar försöka hitta tillbaka till sin sexualitet så är loppet kört.

    Det bästa du kan göra är att säga till henne att ert sexliv måste komma igång igen, antingen försöker ni hitta en orsak till varför hon inte har någon libido längre (parterapi, psykolog, gyn, whatever), eller så får ni gå era skilda vägar.


    Har försökt men hon vill inte göra något hon säger de kommer nog tillbaka med tiden????
  • Thu 18 Apr 2019 11:50
    #6
    Anonym (yodo) skrev 2019-04-18 07:06:40 följande:

    Jag skulle tro att hon 1. Är trött - småbarnsföräldrar är trötta 2. Är hormonförändrad - ja, man blir det med åldern, särskilt kvinnor 3. Kanske tänder på något annat nu än tidigare? Sex-smaken kan också förändras under livet

    Du ska nog inte ha så mycket krav under småbarnsåren, det är stor risk att det spricker då (som det gör för många). Försök och tänk att det bara är några få år av livet barnen är små och att ni sedan kan bygga upp saker och ting. Se till bara att ha kvar "vardagsnärhet" som pussar, kramar, massage, sova nära varandra osv.

    Blir det outhärdligt kan du ju alltid ta fram Lena Handén eller köpa en flesh light? :D


    Då får jag kämpa på och hoppas att det kommer tillbaka när smpbarnstiden är över:)
  • Thu 18 Apr 2019 11:54
    #7
    Anonym (Mamman) skrev 2019-04-18 07:42:43 följande:

    Har du blivit bekväm och lagt på dig trivselkilon? Låter ytligt kanske men så kan det vara. Vet att jag nån gång tittade på sambon som småplufsig gick runt i fläckig gammal t-shirt och oklippt hår och tänkte, var är den vältränade snygge mannen jag föll för?

    Fast tror mest att hon är trött faktiskt. Är det tillräckligt frestande att ha sex med dig så hade hon nog tagit sig över trötthetströskeln iofs, men är du inte tillräckligt inbjudande på olika sätt så vill hon väl hellre göra ngt hon sällan får numera.


    Har alltid velat att gå upp i vikt men har för bra ämnesomsättning så började träna för ett tag sen så ha ju blivit mer bastant av mig men inte bodybulider direkt. Jag försöker med alla olika medel men inget verkar locka henne, tar jag på något intimt ställe fräser hon bara,å får knappt titta på henne ibland, känns som att hon är missnöjd med hur hon blev efter barnet förlösts, jag visar hela tiden min kärlek med omtanke å komplimanger så kanske inte ä de, ä helt mållös typ vet knappt vad man ska skriva säga
  • Anonym (trams­)
    Thu 18 Apr 2019 16:38
    #8
    Gammelsmurfen73 skrev 2019-04-18 11:44:02 följande:
    Har försökt men hon vill inte göra något hon säger de kommer nog tillbaka med tiden????
    Det har du ju inte gjort eftersom du fortfarande är i en relation med henne.
Svar på tråden Extremt minskad lust, går i taket snart