• Fri 19 Apr 2019 20:19
    1150 visningar
    34 svar
    +1
    34
    1150

    Attityder till cannabis

    Hej, i mitt gymnasiearbete håller jag på att ta reda på vilka attityder svenskar har till cannabis. Jag skulle uppskatta om ni tog er tid att svara på formuläret. Det tar cirka 1 minut att fylla i.
    docs.google.com/forms/d/1ePY-0SEE69ePCyOsWxwr2gUqKbJUxfq_bDO-A_iQgmQ/ 

  • Svar på tråden Attityder till cannabis
  • Anonym (keke)
    Sun 21 Apr 2019 21:40
    #22
    Anonym (Hm) skrev 2019-04-21 17:17:59 följande:
    Fel. Det finns många studier som visar att en thc-påverkad hjärna ser exakt likadan ut som en schizofren på röntgenbilder. Flera studier visar att det förstör ungas psykologiska utveckling mer än helgbruk av alkohol samt framkallar kroniska depressioner och paranoia.
    Tillhör du också nättrollen som pratar om massa studier men kan inte hänvisa mer än till sin egen navel? 
  • Anonym (qwert­y)
    Sun 21 Apr 2019 21:47
    #23
    Anonym (keke) skrev 2019-04-21 21:37:39 följande:
    Du är ju verkligen från Mars!
    Du skrev "användaren" hur vill du jag ska tolka dig??
    Jag kan tyvärr inte läsa dina tankar! Du får vara tydlig!
    Pratar vi om Crash man nu plötsligt?
    Crash Man (alltså användaren/skribenten/kontot) skrev:
    Crash Man skrev 2019-04-20 15:12:58 följande:

    Frågan "anser du cannabis är farligare än alkohol" är egentligen inte en åsiktsfråga. Det är lika logiskt som att fråga "anser du jorden är rund?" Eller "anser du att Stockholm är Sveriges huvudstad?"


    du svarade:
    Anonym (keke) skrev 2019-04-20 17:19:59 följande:
    Det är fakta att cannabis är farligare.
    Var kommer logiken ifrån i detta?
    Crach man svarade:
    Crash Man skrev 2019-04-20 18:35:10 följande:
    Nej, det är fakta att alkohol är farligare. Det enligt varenda vetenskaplig studie som gjorts på området.
    Du svarade:
    Anonym (keke) skrev 2019-04-20 18:45:01 följande:
    vilken vetenskaplig studie då?
    Och sedan skrev du:
    Anonym (keke) skrev 2019-04-20 18:46:17 följande:
    du skriver ju själv att cannabis är farligare :P

    Jag svarade dig att så inte var fallet. Crash Man skrev bara att det inte är en åsiktsfråga. Ingenstans skrev denne vad personen själv tycker. Vilket du påstod att Crash Man hade gjort.

    Jag vet inte hur jag kan göra det tydligare.

  • Anonym (keke)
    Sun 21 Apr 2019 21:58
    #24
    Anonym (qwerty) skrev 2019-04-21 21:47:20 följande:
    Crash Man (alltså användaren/skribenten/kontot) skrev:
    Crash Man skrev 2019-04-20 15:12:58 följande:

    Frågan "anser du cannabis är farligare än alkohol" är egentligen inte en åsiktsfråga. Det är lika logiskt som att fråga "anser du jorden är rund?" Eller "anser du att Stockholm är Sveriges huvudstad?"


    du svarade:Crach man svarade:
    Crash Man skrev 2019-04-20 18:35:10 följande:
    Nej, det är fakta att alkohol är farligare. Det enligt varenda vetenskaplig studie som gjorts på området.
    Du svarade:Och sedan skrev du:
    Anonym (keke) skrev 2019-04-20 18:46:17 följande:
    du skriver ju själv att cannabis är farligare :P

    Jag svarade dig att så inte var fallet. Crash Man skrev bara att det inte är en åsiktsfråga. Ingenstans skrev denne vad personen själv tycker. Vilket du påstod att Crash Man hade gjort.

    Jag vet inte hur jag kan göra det tydligare.

    Aha du pratar om vad Crash man säger. Tack för tydligheten!
    Crash Man skrev 2019-04-20 15:12:58 följande:

    Frågan "anser du cannabis är farligare än alkohol" är egentligen inte en åsiktsfråga. Det är lika logiskt som att fråga "anser du jorden är rund?" Eller "anser du att Stockholm är Sveriges huvudstad?"


    Ju Crashman säger ju självt att frågan om cannabis är farligare  är lika logiskt som att säga att jorden är rund dvs cannabis är farligare än alkohol är svaret givet! Hänger du med? 
  • Anonym (:D)
    Sun 21 Apr 2019 22:04
    #25
    Anonym (keke) skrev 2019-04-21 21:58:47 följande:
    Aha du pratar om vad Crash man säger. Tack för tydligheten!
    Crash Man skrev 2019-04-20 15:12:58 följande:

    Frågan "anser du cannabis är farligare än alkohol" är egentligen inte en åsiktsfråga. Det är lika logiskt som att fråga "anser du jorden är rund?" Eller "anser du att Stockholm är Sveriges huvudstad?"


    Ju Crashman säger ju självt att frågan om cannabis är farligare  är lika logiskt som att säga att jorden är rund dvs cannabis är farligare än alkohol är svaret givet! Hänger du med? 
    Skulle precis hoppa in bara för att säga detta. Tack för skratten. 
  • Anonym (keke)
    Sun 21 Apr 2019 22:08
    #26
    Anonym (:D) skrev 2019-04-21 22:04:52 följande:
    Skulle precis hoppa in bara för att säga detta. Tack för skratten. 
    Varsågod 
    Bättre att få medmänniskor skratta än att gråta :)
  • Anonym (qwert­y)
    Sun 21 Apr 2019 22:16
    #27
    -1
    Anonym (keke) skrev 2019-04-21 21:58:47 följande:
    Aha du pratar om vad Crash man säger. Tack för tydligheten!
    Crash Man skrev 2019-04-20 15:12:58 följande:

    Frågan "anser du cannabis är farligare än alkohol" är egentligen inte en åsiktsfråga. Det är lika logiskt som att fråga "anser du jorden är rund?" Eller "anser du att Stockholm är Sveriges huvudstad?"


    Ju Crashman säger ju självt att frågan om cannabis är farligare  är lika logiskt som att säga att jorden är rund dvs cannabis är farligare än alkohol är svaret givet! Hänger du med? 
    Svaret är inte alls givet. Det är du som proijcerar dina egna åsikter i meningen.
    Det enda som sägs är att det inte är en åsiktsfråga. Det finns fakta på vad som är skadligast. Men personen säger inte vad. Hänger DU med?
  • Anonym (keke)
    Sun 21 Apr 2019 22:28
    #28
    -1 +1
    Anonym (qwerty) skrev 2019-04-21 22:16:55 följande:
    Svaret är inte alls givet. Det är du som proijcerar dina egna åsikter i meningen.
    Det enda som sägs är att det inte är en åsiktsfråga. Det finns fakta på vad som är skadligast. Men personen säger inte vad. Hänger DU med?
    Svaret är visst givet! Passar det inte får du diskutera med andra! 
    Har du förstått detta i alla fall?
     
  • Anonym (Wish you were here)
    Sun 21 Apr 2019 22:46
    #29
    -1
    Anonym (keke) skrev 2019-04-21 22:28:56 följande:
    Svaret är visst givet! Passar det inte får du diskutera med andra! 
    Har du förstått detta i alla fall?
     
    Men snälla nån.
    Tänk efter nu.

    Vad personen säger är att det finns fakta på vilket som är farligast, cannabis eller alkohol.
    Men personen säger ingenting om vilket av dom två alternativen som faktan visar är det farligaste.

    Det är en slutsats som du dragit utan att ha grund för den.
    Tänk efter nu för du håller på att måla in dig i ett hörn här. 
  • Anonym (keke)
    Mon 22 Apr 2019 09:33
    #29
    -1
    Anonym (Wish you were here) skrev 2019-04-21 22:46:54 följande:
    Men snälla nån.
    Tänk efter nu.

    Vad personen säger är att det finns fakta på vilket som är farligast, cannabis eller alkohol.
    Men personen säger ingenting om vilket av dom två alternativen som faktan visar är det farligaste.

    Det är en slutsats som du dragit utan att ha grund för den.
    Tänk efter nu för du håller på att måla in dig i ett hörn här. 
    Det hjälper inte att leta efter snälla människor. 
    Här gäller det att vara realist och inte drömma sig bort. 
    Jag tycker att Crash man säger att cannabis är farligare och nu sätter jag punkt för diskussion om detta. 
    Det hörn du pratar om speglar nog ens eget liv. Projicera inte det på mig tack!
    Alla behöver inte tänka som du och det är viktigt att man respekterar det!
    Hoppas du tar denna lärdom med dig i livet.
  • Anonym (qwert­y)
    Mon 22 Apr 2019 10:56
    #30

    Ibland kan man inte låta bli att tänka på hur mycket Psyk-ÄDEL ändå försämrade samhället.

  • Anonym (Wish you were here)
    Mon 22 Apr 2019 21:05
    #31
    -1
    Anonym (keke) skrev 2019-04-22 09:33:52 följande:
    Det hjälper inte att leta efter snälla människor. 
    Här gäller det att vara realist och inte drömma sig bort. 
    Jag tycker att Crash man säger att cannabis är farligare och nu sätter jag punkt för diskussion om detta. 
    Det hörn du pratar om speglar nog ens eget liv. Projicera inte det på mig tack!
    Alla behöver inte tänka som du och det är viktigt att man respekterar det!
    Hoppas du tar denna lärdom med dig i livet.
    Det handlar inte om tyckande och tolkande.
    Det handlar om bristande läsförståelse.
    Och jag har inte projicerat, det är ett faktum att du har målat in dig i ett hörn.
    Och det är ett faktum att du tydligt visat att du genom att tolka personens inlägg som du gjort har visat att du inte har grundläggande läsförståelse och saknar därför förmågan att dra korrekta slutsatser.
    Inte så konstigt när du inte har förstått vad som har skrivits.
    Hoppas du tar denna lärdom med dig i ivet.

    Därmed punkt.
  • Anonym (chefe­n)
    Mon 22 Apr 2019 23:03
    #32

    Räcker med det juridiska för mig. Om du använder droger är du inte anställningsbar om du fastnar i drogkontroller tydliggörs detta som ett missbruk. 

    Sedan kan pundare gnälla om alkohol mest de vill, men om alkohol hade kommit ut som något nytt nu hade det inte tillåtits.

  • Anonym (Ironi­)
    Tue 23 Apr 2019 01:50
    #33
    +1
    Anonym (chefen) skrev 2019-04-22 23:03:36 följande:

    Räcker med det juridiska för mig. Om du använder droger är du inte anställningsbar om du fastnar i drogkontroller tydliggörs detta som ett missbruk. 

    Sedan kan pundare gnälla om alkohol mest de vill, men om alkohol hade kommit ut som något nytt nu hade det inte tillåtits.


    Cannabis är ju inte direkt någon ny drog den heller. Bättre att förbjuda alkohol också då.
  • Anonym (keke)
    Tue 23 Apr 2019 10:45
    #34
    -1
    Anonym (Wish you were here) skrev 2019-04-22 21:05:54 följande:
    Det handlar inte om tyckande och tolkande.
    Det handlar om bristande läsförståelse.
    Och jag har inte projicerat, det är ett faktum att du har målat in dig i ett hörn.
    Och det är ett faktum att du tydligt visat att du genom att tolka personens inlägg som du gjort har visat att du inte har grundläggande läsförståelse och saknar därför förmågan att dra korrekta slutsatser.
    Inte så konstigt när du inte har förstått vad som har skrivits.
    Hoppas du tar denna lärdom med dig i ivet.

    Därmed punkt.
    Bra du lärde dig!
Svar på tråden Attityder till cannabis