• Wed 24 Apr 2019 19:32
    1001 visningar
    26 svar
    26
    1001

    Vilka är dina erfarenheter av Klarna?

    Vilka är dina erfarenheter av Klarna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka är dina erfarenheter av Klarna?
  • Wed 24 Apr 2019 19:48
    #1

    Bra så länge man gör rätt. Däremot har de dåliga rutiner vid felbetalning. Jag råkade skriva fel OCR-nummer när jag skulle betala, vilket är lätt hänt så jävla många siffror det är. Jag märkte inget men plötsligt fick jag meddelande att jag skulle ha pengar tillbaka för att jag betalt dubbelt. Dåligt minne har jag så jag trodde det var så, men sen fick jag betalningspåminnelse för att jag inte betalt samma faktura som jag fått pengarna tillbaka på. Så deras rutiner är inte optimala, den ena handen vet inte vad den andra gör.

  • Anonym (MVG)
    Wed 24 Apr 2019 19:56
    #2
    +1

    Bra! Man har alltid 14 dagar på sig, med möjlighet till förlängning utan krångel. De svarar snabbt på samtal och alla jag pratat med på Klarna har varit väldigt trevliga och hjälpsamma.

  • Anonym (K)
    Wed 24 Apr 2019 21:02
    #3

    Kan man ha någonting annat än bra erfarenheter?
    Spontant känner jag att om man är missnöjd med Klarna är det på grund av andra saker som ligger helt utanför deras kontroll. Typ handhavadefel

  • Wed 24 Apr 2019 22:26
    #4

    Har inga problem förutom att inloggningen är en jäkla pest. Jag har bankID på fil, men det räcker inte att jag startar programmet, jag måste logga in på (valfri) annan sida med bankID innan klarna känner av att bankID är igång.

  • Wed 24 Apr 2019 22:32
    #5

    Oftast funkar det klockrent men det händer inte alltför sällan att det tar uppemot 4 veckor innan de behagar registrera och dra pengarna. 28 dagar är bra mycket mer än de 14 det ska ta...

    De är otroligt sega vid återbetalningar, tar nästan alltid 4 veckor eller mer. 

  • Anonym (nöjd kund)
    Thu 25 Apr 2019 16:49
    #6

    jag är mycket nöjd med klarna.

    jag fattar inte varför de fått anmälningar
    -nån som vet?

  • Anonym (MVG)
    Thu 25 Apr 2019 17:23
    #7
    +1
    Anonym (nöjd kund) skrev 2019-04-25 16:49:02 följande:

    jag är mycket nöjd med klarna.

    jag fattar inte varför de fått anmälningar

    -nån som vet?


    Kanske för att anmälningshysterin flyttat in hos fler pappskallar som inte kan göra rätt för sig.
  • Anonym (bg)
    Thu 25 Apr 2019 20:36
    #8
    Anonym (nöjd kund) skrev 2019-04-25 16:49:02 följande:

    jag är mycket nöjd med klarna.

    jag fattar inte varför de fått anmälningar
    -nån som vet?


    Läs recensioner, exempelvis google
  • Anonym (nöjd kund)
    Fri 26 Apr 2019 00:26
    #9
    +1
    Anonym (bg) skrev 2019-04-25 20:36:30 följande:
    Läs recensioner, exempelvis google
    Nej verkligen inte.

    Var gång jag söker recensioner om vad som helst hittar jag alla negativa missnöjda kunder som överdriver på googles recensionssidor. Deras sida är inte statistiskt korrekt för fem öre.
  • Fri 26 Apr 2019 01:12
    #10
    -1

    De har en riktigt dålig hemsida. Man hittar inte så lätt på den, och alla ens kommande utbetalningar finns inte där.

    Jag ville betala en sak direkt, och valde då alternativet betala med konto. Sedan visade det sig att detta alternativ betydde att jag inte skulle betala direkt, utan en liten del per månad, med en rejäl ockerränta.

    Jag gick in på hemsidan, men där fanns inget sätt att förstå hur jag skulle kunna ändra, eller betala den räkningen. Eftersom jag inte orkade ringa och tjafsa, blev jag mot min vilja tvungen att vänta en hel jävla månad på att första räkningen skulle komma, med delbetalningen.

    Sedan när jag skulle betala hela beloppet + en hel massa till (ockerränta och administrativ avgift) strulade det också, så jag fick kämpa en hel del innan jag lyckades.

    I fortsättningen ska jag lusläsa alla betalningsalternativ och därtill försöka undvika Klarna i det längsta. Så klarnt...

Svar på tråden Vilka är dina erfarenheter av Klarna?