• Anonym (Let's get thin)
    Thu 25 Apr 2019 17:40
    3597 visningar
    142 svar
    142
    3597

    Gå ner i vikt med mig

    Efter ett uppehåll i viktnedgången ska jag åter dra igång och vill någon göra mig sällskap och peppa varandra hade det varit roligt! Har än så länge 20 kg och har 42,3 kg kvar.

    Vad kör ni för diet och träning?

  • Svar på tråden Gå ner i vikt med mig
  • Tue 14 May 2019 19:34
    #81

    Har ägnat mig åt kaloriräkning sen i lördags. Inser att jag ligger på ca 1200 kcal per dag. Det är ju inte jättelite, men ändå i underkant. Har ju gått upp i vikt och funderar nu på om kroppen binder pga för lågt kaloriintag?!

  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Tue 14 May 2019 20:48
    #82
    Pedalen skrev 2019-05-14 19:34:29 följande:

    Har ägnat mig åt kaloriräkning sen i lördags. Inser att jag ligger på ca 1200 kcal per dag. Det är ju inte jättelite, men ändå i underkant. Har ju gått upp i vikt och funderar nu på om kroppen binder pga för lågt kaloriintag?!


    Platå? Sedan väger man ju olika beroende på hur mycket man ätit och druckit under dagen, när på dagen osv.
  • Tue 14 May 2019 22:23
    #83
    Anonym (Let's get thin) skrev 2019-05-14 20:48:35 följande:

    Platå? Sedan väger man ju olika beroende på hur mycket man ätit och druckit under dagen, när på dagen osv.


    Jo, så är det ju, men jag tänker mer överlag. Detta är ju min ?normala? kost och då är det inte avräknat det jag rör mig. Om kroppen får för lite näring är väl risken att den börjar spara. Målet är att försöka öka till iaf 1400 kcal nu och se om det gör nån skillnad.
  • Anonym (qwert­y)
    Wed 15 May 2019 07:56
    #84

    Fastedag idag igen och vägning i morgon. Känns inte superbra, men jag kör på. Rostbiffsallad till lunch och sen lite kyckling med grönsaker ikväll. Utmaningen blir att inte äta något på barnens skoljippo efter skolan idag. 

  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 09:10
    #85
    Pedalen skrev 2019-05-14 22:23:22 följande:

    Jo, så är det ju, men jag tänker mer överlag. Detta är ju min ?normala? kost och då är det inte avräknat det jag rör mig. Om kroppen får för lite näring är väl risken att den börjar spara. Målet är att försöka öka till iaf 1400 kcal nu och se om det gör nån skillnad.


    Kroppen hamnar inte i "svältläge" på det vis många tror men det kan öka metabolismen något att variera intaget så det kan nog vara en bra idé att öka lite :)
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 09:12
    #86
    Anonym (qwerty) skrev 2019-05-15 07:56:07 följande:

    Fastedag idag igen och vägning i morgon. Känns inte superbra, men jag kör på. Rostbiffsallad till lunch och sen lite kyckling med grönsaker ikväll. Utmaningen blir att inte äta något på barnens skoljippo efter skolan idag. 


    Vad är det som inte känns bra? Hmm, du kan ju ta en kopp kaffe och ta med lite smaksatt kolsyrat vatten på jippot?
  • Anonym (qwert­y)
    Wed 15 May 2019 09:49
    #87
    Anonym (Let's get thin) skrev 2019-05-15 09:12:05 följande:
    Vad är det som inte känns bra? Hmm, du kan ju ta en kopp kaffe och ta med lite smaksatt kolsyrat vatten på jippot?
    Äh, det känns inte som det händer något. Så jag är inställd på det inför vägning i morgon. Och jag är jättehungrig. Men jag har gjort en kopp te, det funkar bra. Jag dricker inte kaffe. Och jag har förberett mat som jag ska äta innan jag åker till skolan så jag kommer inte att gå dit hungrig. Men bra ide att dricka något gott där. Jag vill ju köpa något också av barnen, förhoppningsvis har de lite vatten också. Och förra året hade någon gjort fruktsallad har jag för mig. Jag ska klara det.
  • Anonym (qwert­y)
    Wed 15 May 2019 09:52
    #88
    Pedalen skrev 2019-05-14 22:23:22 följande:
    Jo, så är det ju, men jag tänker mer överlag. Detta är ju min ?normala? kost och då är det inte avräknat det jag rör mig. Om kroppen får för lite näring är väl risken att den börjar spara. Målet är att försöka öka till iaf 1400 kcal nu och se om det gör nån skillnad.
    Det handlar ju inte bara om hur många kalorier du stoppar i dig. Utan vilka. Och när. Kanske se över vad du lägger dessa kalorier på också? Vet att när jag var med i VV och räknade efter deras metod funkade det bäst att äta lite oftare. Dvs. faktiskt lägga lite kalorier på ett mellanmål och kanske ta bort lite kolhydrater till middag till förmån för mer grönsaker.
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 10:03
    #89
    Anonym (qwerty) skrev 2019-05-15 09:49:13 följande:

    Äh, det känns inte som det händer något. Så jag är inställd på det inför vägning i morgon. Och jag är jättehungrig. Men jag har gjort en kopp te, det funkar bra. Jag dricker inte kaffe. Och jag har förberett mat som jag ska äta innan jag åker till skolan så jag kommer inte att gå dit hungrig. Men bra ide att dricka något gott där. Jag vill ju köpa något också av barnen, förhoppningsvis har de lite vatten också. Och förra året hade någon gjort fruktsallad har jag för mig. Jag ska klara det.


    Du låter väl förberedd och ja du ska klara detta! Jag tror på dig!
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 10:08
    #90
    Anonym (qwerty) skrev 2019-05-15 09:52:17 följande:

    Det handlar ju inte bara om hur många kalorier du stoppar i dig. Utan vilka. Och när. Kanske se över vad du lägger dessa kalorier på också? Vet att när jag var med i VV och räknade efter deras metod funkade det bäst att äta lite oftare. Dvs. faktiskt lägga lite kalorier på ett mellanmål och kanske ta bort lite kolhydrater till middag till förmån för mer grönsaker.


    Fast det stämmer ju inte riktigt, viktigaste är kalorimängden, sedan vad du äter som kan ha stor inverkan på hur hungrig du är och hur du mår men när du äter är stort sett försumbar. När det gäller när man äter och hur målen delas upp är det höga personligt vad som passar bäst. Rent fysiskt är håller sig blodsockret jämnare med fler mindre mål om sagan som du säger men det passar inte alla.
Svar på tråden Gå ner i vikt med mig