• Sun 28 Apr 2019 10:01
    811 visningar
    7 svar
    7
    811

    IVF-resa våren 2019

    Jag är 36 år gammal och träffade för 2,5 år sen mannen i mitt liv. Hade innan dess ett förhållande i 11 år med en kille som jag fram tills sista året trodde var den jag skulle ha barn med, bara för då att få veta att han kommit på att han nog aldrig vill ha barn. Blev totalförstörd givetvis, här hade jag lagt mina bästa år på någon som sagt sig velat ha barn för att sen inte. Trodde aldrig jag skulle träffa någon så fantastisk ett halvår senare som redan på första dejten frågade om jag ville ha barn. Något jag själv funderat mycket på när och hur jag skulle kunna ställa en sån fråga.

    Så för 1,5 år sen började vi försöka. Blev inget, besvikelsen varje månad när mensen kom var enorm. Nu i mars startade vår fertilitetsutredning, oförklarad barnlöshet. En månad senare hormonsprutorna, ägguttag med 5 ägg varav 3 befruktade ägg, 1 som fördes in och 2 som tyvärr inte kunde frysas in. Nu - väntan. Test 4/5. Någon annan som genomgår detta nu så vi kan peppa och stödja varandra?

    All kärlek till alla er som kämpar där ute.

  • Svar på tråden IVF-resa våren 2019
  • Sun 28 Apr 2019 10:32
    #1

    Hej! Jag väntar också på testdag, 8/5 är min så är just nu i samma sits som du, men lite skillnader. Jag är 33 år, och har framförallt problem med missfall. Började försöka få barn 2014, fick 2 mf, sen en dotter 2015. Efter det bara 6 mf, varav ett var utomkveds så jag förlorade min äggledare = har varit mkt svårare att bli gravid. Vi betalar för vår ivf, som gjordes i januari med totalfrys. Fick många blastocyster till frysen och detta är nu vår andra återföring (första blev inget). Jag äter en massa meciciner bla dubbeldos lutinus så jag blöder en massa :( så psykiskt påfrestande... ska du vänta till testdag eller testa innan dess? Förra försöket fick jag mens på bim så kommer testa däromkring så jag kan sluta med medicinerna i tid om det inte blir något.

  • Sun 28 Apr 2019 10:44
    #2

    [quote=79592166][quote-nick]Sommar15 skrev 2019-04-28 10:32:02 följande:[/quote-nick]Hej! Jag väntar också på testdag, 8/5 är min så är just nu i samma sits som du, men lite skillnader. Jag är 33 år, och har framförallt problem med missfall. Började försöka få barn 2014, fick 2 mf, sen en dotter 2015. Efter det bara 6 mf, varav ett var utomkveds så jag förlorade min äggledare = har varit mkt svårare att bli gravid. Vi betalar för vår ivf, som gjordes i januari med totalfrys. Fick många blastocyster till frysen och detta är nu vår andra återföring (första blev inget). Jag äter en massa meciciner bla dubbeldos lutinus så jag blöder en massa :( så psykiskt påfrestande... ska du vänta till testdag eller testa innan dess? Förra försöket fick jag mens på bim så kommer testa däromkring så jag kan sluta med medicinerna i tid om det inte blir något.[/

    Tufft det du behövt gått igenom. Håller tummarna för dig att allt går vägen denna gång. Jag har aldrig varit gravid tidigare vad jag vet, och detta är mitt första IVF försök. Har tänkt att jag ska försöka hålla mig till testdagen, även om det är svårt. Äter normal dos lutinus och har inte haft blödningar av det, bara massa flytningar och ont i brösten. Mm jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig men tycker också, inga blödningar till trots, att det är väldigt psykiskt påfrestande. Orolig för hur jag kommer ta det om det inte går vägen. Känns som tiden tickar iväg också.

    Håller tummarna för oss båda!

  • Sun 28 Apr 2019 10:45
    #3
    Sommar15 skrev 2019-04-28 10:32:02 följande:

    Hej! Jag väntar också på testdag, 8/5 är min så är just nu i samma sits som du, men lite skillnader. Jag är 33 år, och har framförallt problem med missfall. Började försöka få barn 2014, fick 2 mf, sen en dotter 2015. Efter det bara 6 mf, varav ett var utomkveds så jag förlorade min äggledare = har varit mkt svårare att bli gravid. Vi betalar för vår ivf, som gjordes i januari med totalfrys. Fick många blastocyster till frysen och detta är nu vår andra återföring (första blev inget). Jag äter en massa meciciner bla dubbeldos lutinus så jag blöder en massa :( så psykiskt påfrestande... ska du vänta till testdag eller testa innan dess? Förra försöket fick jag mens på bim så kommer testa däromkring så jag kan sluta med medicinerna i tid om det inte blir något.


    Blev något knas i mitt inlägg men se ovan ????????
  • Sun 28 Apr 2019 11:15
    #4
    Viennah skrev 2019-04-28 10:45:53 följande:

    Blev något knas i mitt inlägg men se ovan ????????


    Ja jag är rätt van vid misslyckanden - tyvärr - så funkar det inte nu kommer jag såklart bli ledsen men det är ändå inte det värsta som kan hända. Hoppas det går bra för dig! Om det är din allra första så har du ju goda chanser! :) jag tar förutom dubbel lutinus också blodförtunnande så jag antar att det också gör att det blöder lättare. Men blod är ju aldrig ett gott tecken annars liksom så det känns inte så skoj!
  • Mon 29 Apr 2019 17:46
    #5

    Hoppas iaf för dig!

    Jobbigt att blöda, förstår att du blir nojjig/besvärad av det.

    Jaa, jag hoppas att mina chanser är goda. Men idag har jag börjat få typ en rosa blödning och haft som molvärk. Vet inte om det kan hända om jag nu skulle vara gravid eller om det är tecken på missfall...

    Man tänker för mycket!


    Sommar15 skrev 2019-04-28 11:15:37 följande:

    Ja jag är rätt van vid misslyckanden - tyvärr - så funkar det inte nu kommer jag såklart bli ledsen men det är ändå inte det värsta som kan hända. Hoppas det går bra för dig! Om det är din allra första så har du ju goda chanser! :) jag tar förutom dubbel lutinus också blodförtunnande så jag antar att det också gör att det blöder lättare. Men blod är ju aldrig ett gott tecken annars liksom så det känns inte så skoj!


  • Anonym (Längt­ar)
    Thu 2 May 2019 08:54
    #6

    Hej! Vad roligt att höra att su träffade rätt man till slut, all lycka till er och hoppas det går fort för er. Kunde man hitta något ?fel? ?

    Jag är också en ruvade just nu. Första gången efter ett totalfrys i februari. Har testdag 12/5 så det är några dagar kvar :)

    Hur gick det för dig? Höll sig det rosa borta?

  • Fri 3 May 2019 07:41
    #7

    Bim idag, blöder fortfarande och negativt test, så nu slutar jag med alla mediciner :( känns riktigt jobbigt att båda mina FET misslyckats pga för tidig blödning. Något är ju fel med min kropp men vet inte alls vad. Jag har en konsultation med Olga clinic i st petersburg om några veckor, har ett litet hopp att de kan hjälpa oss där, de är mkt längre fram i forskning än i Sverige.

Svar på tråden IVF-resa våren 2019