• Mompre­neur
    Mon 29 Apr 2019 21:14
    1110 visningar
    18 svar
    18
    1110

    Hur lycklig, på en skala mellan 1 och 10, är du med ditt förhållande?

    Skalan går från 1 till 10, där 1 är riktigt missnöjd och 10 är riktigt nöjd.

    Är du kvinna kryssar du i kvinna 1-10

    Är du man kryssar du i man 1-10

    Hur lycklig, eller nöjd, är du i ditt förhållande med din man/kvinna?

    Vad är bra? Vad är dåligt? Vad kan bli bättre?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lycklig, på en skala mellan 1 och 10, är du med ditt förhållande?
  • Anonym (S)
    Mon 29 Apr 2019 22:47
    #1

    Röstade 8. Har varit tillsammans 11 år. Älskar min man, han är min bästa vän och vi kan prata om allt, vi trivs verkligen bra i varandras sällskap och umgås mycket. Jämnställd fördelning av hushållssysslor. Han är fortfarande väldigt attraktiv och sexlivet är bra. Att det inte blir 10/10 beror nog på att vi har två små barn och att vardagen därav lätt blir som att driva ett företag tillsammans, inte riktigt samma tid för varandra som vi hade förr.

  • Mon 29 Apr 2019 23:28
    #2

    Röstade också 8.

    Vi har lite "vardags-gnabb" då och då, och vi svävar inte på rosa moln längre, men vi har en kärlek och stabilitet, djupaste respekt och omtanke för varandra, vilket i det långa loppet är viktigare (för mig) än att vara kontinuerligt nyförälskad.

  • Tue 30 Apr 2019 10:24
    #3

    Han ge mig allt jag någonsin kan drömma om i precis alla områden så jag är verkligen mycket nöjd.Hjärta Kunde inte ha det bättre. Varit tillsammans i snart två år och sambo i  1 1/2 år nu. Bästa tiden i mitt liv!

  • Anonym (H)
    Tue 30 Apr 2019 10:25
    #4

    Är skalan linjär, logaritmisk eller annat?

  • Tue 30 Apr 2019 10:32
    #5

    10.

    Det betyder inte att vi lever bland rosa fluff eller aldrig bråkar, tvärtom, utan gnabb stagnerar alla relationer.
    Det finns mycket som är bäst men en av dem är den totala tilliten, vi döljer ingenting för varandra, inte ens de mörkaste hörnen i själen. 

    Finns egentligen inget som är "dåligt". Somt har förbättringspotential och det jobbar vi bägge aktivt på.

  • Anonym (Man 45)
    Wed 1 May 2019 01:12
    #6

    Efter 10 år som gifta är vi mer bästa vänner än kära. Intimitet och romantik får man bara drömma om. Så var det inte från början...

  • Anonym (Hp)
    Wed 1 May 2019 03:38
    #7
    +1

    Jag, kvinna, röstade på 8. Vi är bästa vänner, har samma humor och älskar att umgås med varandra. Det finns ingen som jag hellre vill leva med och skaffa barn med. Det som drar ner från 10 till 8 är att vi inte har sex så ofta som jag önskar och att han inte har det där drivet jag hade önskat att han hade haft. Varken i arbetet eller i det privata. Men han är världens finaste!

  • Anonym (Kunde varit bättre­..)
    Wed 1 May 2019 21:10
    #8

    Gav vårt förhållande en sexa, kunde dock varit bättre om det inte varit för att han för någon vecka sedan lämnade mig vid ett gräl. Nu menade han inte allvar utan trodde att jag skulle ta honom tillbaka efteråt som om inget hade hänt. Förtroendet fick sig en rejäl törn och jag vet inte om jag vill eller orkar satsa mer. Vi älskar varandra väldigt mycket och det var, trots att vi varit tillsammans i över 1 år, vårt första gräl. Och det handlade om något som egentligen var en bagatell. Innan det hade vårt förhållande fått 9.

  • Wed 1 May 2019 21:16
    #9

    Kvinna,gav 10p. Visserligen har vi småbarn vilket sliter en del på oss,men alla problem är av yttre orsaker, inte pga fel partner. Min man är den bäste.

  • Anonym (Nina)
    Thu 2 May 2019 00:32
    #10

    Gav en 10, varit tillsammans i 7 år och är verkligen lycklig. Är fortfarande upp över öronen förälskad i honom och vi hade inte kunnat ha det bättre.

  • Anonym (5:an)
    Sun 12 May 2019 14:28
    #11

    Jag älskar honom så att det gör ont ibland men vi passar inte ihop. Har inte samma värderingar och det trasar sönder MIG! Han bryr sig inte. Han bara flyter med. Är egoist. Jag når inte fram och han vägrar prata djupare samtal och vägrar följa med till rådgivning för att hitta verktyg för att rädda förhållandet.

    Hade han älskat mig som han påstår att han gör så borde han väl vara intresserad av mina behov oxå?

    Är så ledsen och bekymrad pga av detta och jag försöker jobba med mig själv och relationen varje dag men får bara utsäkter och ordet förlåt. Hade jag varit starkare så hade jag lämnat. Men jag är äckligt lojal och tror inte att det finns nån för mig.

  • Anonym (BigFa­t10!)
    Sun 12 May 2019 17:02
    #12

    10 måste jag säga. Det betyder inte att jag är perfekt eller att han är perfekt. Det betyder att vi är perfekta för varandra. Han är min bäste vän, min älskade, min livsledsagare. Det faktum att han är min bäste vän gör att vårt förhållande inte påverkas av småbarnsår, sjukdom osv. Bara att vara i samma rum som honom är kul, så so what om romantiken inte alltid är på topp.

  • Tue 21 May 2019 15:14
    #13
    +1

    Härligt att läsa om alla ni som har lyckliga relationer och verkligen har hittat både en älskare och en bästa vän!

    Grattis till er!

  • Wed 22 May 2019 09:08
    #14

    100

  • Anonym (Rösta­de en 8:a)
    Wed 19 Jun 2019 04:01
    #15

    Det som drar ner betyget är sexet. Han vill hålla på och utveckla och greja, blir såå tjatigt och tjafsigt. Jag är nöjd som det är. Han älskar sex, jag gör det inte. Men på alla andra plan passar vi grymt bra ihop!

  • Anonym (Hålle­r med)
    Sat 6 Jul 2019 18:04
    #16
    Anonym (Röstade en 8:a) skrev 2019-06-19 04:01:57 följande:

    Det som drar ner betyget är sexet. Han vill hålla på och utveckla och greja, blir såå tjatigt och tjafsigt. Jag är nöjd som det är. Han älskar sex, jag gör det inte. Men på alla andra plan passar vi grymt bra ihop!


    Röstade också en 8:a och precis som du säger vill min man hålla på och utveckla sexet, han älskar också sex. Jag gör det inte, har aldrig fått orgasm av sex och förstår inte det sköna med det.
  • Anonym (Mja)
    Fri 16 Aug 2019 11:53
    #17

    5?a som man.

    Vardagslivet funkar, problemen är stagnerat sexliv och att jag är hustruns enda vän, vilket resulterar i att sllt ska pratas om med MIG, vilket inte funkar eftersom jag oftast har motsatta åsikter.

  • Fri 16 Aug 2019 19:51
    #18

    10+90

Svar på tråden Hur lycklig, på en skala mellan 1 och 10, är du med ditt förhållande?