• Anonym (Fråge­teckne­t)
    Thu 2 May 2019 14:08
    6202 visningar
    262 svar
    262
    6202

    Tror du att alla kan vara otrogna?

    Tror du att vem som helst kan vara otrogen trots att många är övertygade om att de aldrig skulle kunna vara det?

    Jag menar inga extrema saker som världens undergång, epidemier osv. Tänk dig världen som idag. Vad hade då kunnat få dig eller din partner att vara otrogen? Hade du varit trogen oavsett?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att alla kan vara otrogna?
  • Anonym (Gläfs­)
    Thu 2 May 2019 14:17
    #1

    Det heter att tillfället gör tjuven och samma gäller otrohet. När rätt tidpunkt och tillfälle dyker upp samtidigt så..

    Så ja jag tror att vem som helst kan vara otrogen när som helst under livet.

  • Anonym (.)
    Thu 2 May 2019 14:19
    #2

    Riktigt supertrist att du bara har kvinna/man som alternativ. Trodde inte att okunskapen var så stor och utbredd.

    Ja, självklart kan alla vara otrogna. Det finns ingen generell sanning som definierar exakt vad otrohet är, var gränsen går. I allmänhet anser den som känner sig sviken att den har tolkningsföreträde och har hela sanningen. Den som anklagas för att ha svikit anses ljuga så det spelar ingen som helst roll vad den säger.

    Så självklart kan alla vara otrogna och de flesta är det eller blir anklagade för det. Om det inte är sexuell förbindelse så pratar man om emotionell otrohet.

  • Anonym (Fråge­teckne­t) Trådstartaren
    Thu 2 May 2019 14:26
    #3
    Anonym (.) skrev 2019-05-02 14:19:48 följande:

    Riktigt supertrist att du bara har kvinna/man som alternativ. Trodde inte att okunskapen var så stor och utbredd.

    Ja, självklart kan alla vara otrogna. Det finns ingen generell sanning som definierar exakt vad otrohet är, var gränsen går. I allmänhet anser den som känner sig sviken att den har tolkningsföreträde och har hela sanningen. Den som anklagas för att ha svikit anses ljuga så det spelar ingen som helst roll vad den säger.

    Så självklart kan alla vara otrogna och de flesta är det eller blir anklagade för det. Om det inte är sexuell förbindelse så pratar man om emotionell otrohet.


    Du kanske missade ÖVRIGT?
  • Anonym (.)
    Thu 2 May 2019 14:28
    #4
    -1
    Anonym (Frågetecknet) skrev 2019-05-02 14:26:32 följande:
    Du kanske missade ÖVRIGT?
    Nej det gjorde jag inte.
    Känner du till att det finns betydligt fler könsidentiteter än kvinna och man?
  • Anonym (.)
    Thu 2 May 2019 14:28
    #5
    -1
    Anonym (Frågetecknet) skrev 2019-05-02 14:26:32 följande:
    Du kanske missade ÖVRIGT?
    Och du har inget att tillföra i sak. 
    Ok.
    Då vet vi att du inte är seriös med din trådstart.
    Vad är ditt syfte?
  • Anonym (Anna)
    Thu 2 May 2019 14:33
    #6

    Jag träffade min man genom att vara otrogen mot mitt ex. Vi har varit ihop i 22 år och aldrig varit otrogna mot varandra. Jag tror att många långa lyckliga förhållanden startar med en otrohet, kanske inte helt fysiskt men garanterat emotionellt,

  • Anonym (Fråge­teckne­t) Trådstartaren
    Thu 2 May 2019 14:37
    #7
    +1
    Anonym (.) skrev 2019-05-02 14:28:12 följande:

    Nej det gjorde jag inte.

    Känner du till att det finns betydligt fler könsidentiteter än kvinna och man?


    Klart jag vet det. Kan du inte svara som en man eller kvinna så får du välja alternativet övrigt. Eller strunta i att svara. Jag får ställa frågan till vilket kön jag vill. Varför skulle frågan vara oseriös bara för att jag inte skriver just ditt kön? Låter mer som att du är bitter och vill spela offerkortet. I vilket fall så är du off topic.
  • Anonym (..)
    Thu 2 May 2019 14:55
    #8
    Anonym (.) skrev 2019-05-02 14:28:12 följande:

    Nej det gjorde jag inte.

    Känner du till att det finns betydligt fler könsidentiteter än kvinna och man?


    Och vad är det för fel att klumpa ihop dessa under övrigt?
  • Anonym (A)
    Thu 2 May 2019 15:05
    #9

    Det tror jag att alla kan.

  • Anonym (.)
    Thu 2 May 2019 15:08
    #10
    Anonym (..) skrev 2019-05-02 14:55:37 följande:
    Och vad är det för fel att klumpa ihop dessa under övrigt?
    Kvinna/ja
    Kvinna/nej
    Man/ja
    Man/nej

    Och övrigt?

    Förstår du själv nu när du tänker efter lite?
Svar på tråden Tror du att alla kan vara otrogna?