• Anonym (Taski­gt läge..­)
    Thu 2 May 2019 15:53
    16480 visningar
    137 svar
    +1
    137
    16480

    Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?

    Okej! Jag vill börja med att säga det att jag har alltid litat på min fruga till 100% jag har det tankesättet att om jag inte litar på någon så kan det lika gärna vara.  


    Min fruga har precis kommit hem från en resa med sina vänninor. Dom var 7st som drog iväg varav en av dom är en väldigt god barndomsvän till mig. Det var inget snack innan, utan vill dom resa och dra i sig lite drinkar så tycker jag självklart att dom ska göra det. Jag är iväg på galejj ibland och i mina ögon är det bara sunt. 


    Men nu 4 dagar efter resan har jag fått höra av min barndomsvän och frugans vännina att kanske inte allt har hänt som min fruga har återberättat resan. Tydligen har min fru haft kontakt med en man under resan dessa två träffades under dag 3 av resan och snacka lite skit med varandra på fyllan, men det visar sig att min fru har försökt bjuda med han till tjejgänget för drinkar dagen efter också, men då kände kände resten av hennes vänninor att de bara ville vara "gänget" inte behöva ha med en engelsktalande främling.


    Då hade hon mött upp han ensam, detta hände sedan de resterande 4 kvällarna. Hon kom hem och sov men vem fan vet vad som hänt när dom träffades?


    Anyway... Jag undrar hur jag ska ta upp detta utan att outa min barndomsvän och hennes vännina och utan att jag ska framstå som en svartsjuk galning. Jag menar det är väl ok att hänga lite med nån snubbe så länge inget händer, men då kanske hon borde ha nämnt det för mig?  


    Vad tycker ni jag borde göra? Vad är eran "take" på situationen? 

  • Svar på tråden Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?
  • Anonym (Kvinn­a 40 plus)
    Thu 2 May 2019 16:11
    #1

    Fråga rakt på sak.

    Ni är väl vuxna och står för att det pratas vänner emellan

  • Anonym (A)
    Thu 2 May 2019 16:14
    #2

    Prata med henne

  • Anonym (Taski­gt läge..­) Trådstartaren
    Thu 2 May 2019 16:26
    #3
    Anonym (A) skrev 2019-05-02 16:14:38 följande:

    Prata med henne


    Ja det är ju just det. Hon kommer anklaga mig för att smyga bakom hennesrygg och snacka skit med hennes vänninor, och att jag är sjukligt svartsjuk osv.
  • Anonym (Hm)
    Thu 2 May 2019 16:27
    #4

    Misstänker du att han har satt på din fruga?

  • Anonym (Typis­kt)
    Thu 2 May 2019 16:37
    #5
    +1

    Nämn att du hörde att hon inte hängde ihop med resten av gänget under resan. Fråga hur det kan komma sig.

  • Anonym (Taski­gt läge..­) Trådstartaren
    Thu 2 May 2019 16:37
    #6
    Anonym (Hm) skrev 2019-05-02 16:27:32 följande:

    Misstänker du att han har satt på din fruga?


    Ja faktist. Låter ju väldigt suspekt att lämna sina vänner, istället vara ute och dricka med en okänd man flera kvällar i rad och dyka upp sent på kvällar/nätter på hotellet för att sova. Vet inte vad jag ska tro... 
  • Thu 2 May 2019 16:42
    #7
    -1
    Anonym (Taskigt läge..) skrev 2019-05-02 16:37:59 följande:
    Ja faktist. Låter ju väldigt suspekt att lämna sina vänner, istället vara ute och dricka med en okänd man flera kvällar i rad och dyka upp sent på kvällar/nätter på hotellet för att sova. Vet inte vad jag ska tro... 
    Fråga då din fru och förklara att du tycker att det är så pass ovanligt ändå att du undrar. Undra får man ju göra, hon har ingen anledning att bråka med dig för att du frågar. Observera sedan HUR hon reagerar, om det verkar uppriktig eller inte. 
  • Anonym (K)
    Thu 2 May 2019 16:43
    #8

    Fråga lite casual om hon träffade nåt roligt folk och se vad hon säger.

    Vännerna kan annars säga till henne att berättar inte hon så berättar dom.

  • Thu 2 May 2019 16:48
    #9

    Klart du ska fråga henne om resan. Har hon inget att dölja bör hon kunna berätta. De kan nog säga att de andra berättade ditten och datten. Fråga om hin var med på det oxå. Att du fick uppfattningen om att hon inte var med. Då har du ju inte anklagat henne för något. Skriker hon om att du är kontrollerande och svartsjuk så berätta för henne att det är hennes uppfattning av dig och fråga hur hin kom fram till det? Eller varför inte bara fråga om hon legat med någon.

  • Anonym (Hm)
    Thu 2 May 2019 16:56
    #10
    Anonym (Taskigt läge..) skrev 2019-05-02 16:37:59 följande:

    Ja faktist. Låter ju väldigt suspekt att lämna sina vänner, istället vara ute och dricka med en okänd man flera kvällar i rad och dyka upp sent på kvällar/nätter på hotellet för att sova. Vet inte vad jag ska tro... 


    Har du sedan hennes hemkomst satt på henne? Har hon isf känts/upplevts annorlunda av dig mot hur hon brukar vara eller betett sig konstigt på nåt sätt annars?
Svar på tråden Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?