• Fri 3 May 2019 08:23
    596 visningar
    3 svar
    3
    596

    Hur får jag min pojkvän att börja umgås mer med oss?

    Hej,
    Har delad vårdnad om vår dotter som är fyra år (varannan vecka). Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 2,5 år och han är världens finaste och mest omtänksamma MEN!, på den här tiden har han träffat min dotter 5-6 gånger. Jag vet att han är osäker när det kommer till barn, hur man skall bete sig och att han skall göra fel vilket jag sagt är sunt men att han inte behöver känna rädsla och att vi ska ta det i lugn takt.
    Jag börjar känna att jag efter så här lång tid vill komma vidare, det handlar inte om att flytta ihop direkt eller gifta sig men jag vill att deras relation skall utvecklas men han verkar inte vilja/förstå det? Visst jag har inte tagit upp det med honom för jag vet att han behöver tid, men hur mycket tid?
    Personligen tycker jag det är jättejobbigt att vara flickvän varannan vecka (vi ses endast då jag inte har min dotter). Han har sagt att han ser en framtid med mig och vill leva med mig, men det inkluderar ju liksom min dotter då också.

    Vi jobbar väldigt olika, han arbetar endast nätter och jag dagar den veckan min dotter är hos mig, trots att han är ledig ställer han inte om sin rytm utan lever som att han jobbar natt vilket gör att han sover bort dagarna.

    Hur lägger jag upp det här på bästa sätt utan att han skall känna sig trängd eller ifrågasatt? Jag älskar verkligen honom och vill leva med honom men vill veta vad han står och hur han ser framtiden.

  • Svar på tråden Hur får jag min pojkvän att börja umgås mer med oss?
  • sextio­talist
    Fri 3 May 2019 08:39
    #1
    LillyL skrev 2019-05-03 08:23:37 följande:

    Hej,
    Har delad vårdnad om vår dotter som är fyra år (varannan vecka). Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 2,5 år och han är världens finaste och mest omtänksamma MEN!, på den här tiden har han träffat min dotter 5-6 gånger. Jag vet att han är osäker när det kommer till barn, hur man skall bete sig och att han skall göra fel vilket jag sagt är sunt men att han inte behöver känna rädsla och att vi ska ta det i lugn takt.
    Jag börjar känna att jag efter så här lång tid vill komma vidare, det handlar inte om att flytta ihop direkt eller gifta sig men jag vill att deras relation skall utvecklas men han verkar inte vilja/förstå det? Visst jag har inte tagit upp det med honom för jag vet att han behöver tid, men hur mycket tid?
    Personligen tycker jag det är jättejobbigt att vara flickvän varannan vecka (vi ses endast då jag inte har min dotter). Han har sagt att han ser en framtid med mig och vill leva med mig, men det inkluderar ju liksom min dotter då också.

    Vi jobbar väldigt olika, han arbetar endast nätter och jag dagar den veckan min dotter är hos mig, trots att han är ledig ställer han inte om sin rytm utan lever som att han jobbar natt vilket gör att han sover bort dagarna.

    Hur lägger jag upp det här på bästa sätt utan att han skall känna sig trängd eller ifrågasatt? Jag älskar verkligen honom och vill leva med honom men vill veta vad han står och hur han ser framtiden.


    Som sambo till en fd nattarbetande man, nej, alla kan inte ställa om dygnet efter nattarbete, en del mår bäst att ha kvar den rytmen. För min sambo tog det flera dagar innan han började närma sig en rytm som var nästan som oss andras.
  • Fri 3 May 2019 08:43
    #2

    Kan du inte bara börja med att fråga honom om han vill följa med på saker?

    ?Vi ska göra det här på lördag, följ med oss? osv?

    Säger han nej ofta så tycker jag att du bara ska ta upp det, rakt & tydligt.

    ?Jag vill ha en framtid med dig, men den innefattar också min dotter. Ska vi kunna låta vår relation utvecklas behöver du träffa henne & skapa en relation till henne?

  • Tue 21 May 2019 13:00
    #3

    Hej !

    Personligen tycker jag det är väldigt konstigt att på 2,5 år har ni endast träffats tillsammans med ditt barn 5-6 gånger ?

    Jag träffade min nuvarande sambo i somras -juli 2018 och han fick träffa min dotter ganska tidigt redan efter ngn månad men som en ?kompis? . Det tog ett par månader innan hon fick reda på att det var ?mammas pojkvän? och numera hennes bonuspappa.

    Han jobbade också natt men det hindrade inte honom för att prioritera sin lediga tid tillsammans med oss så mycket det gick . Jag har också min dotter varannan vecka . Numera är vi sambos sedan några månader tillbaka och han har bytt till ett dagtidsjobb för att kunna umgås med oss som familj . Han har jobbat natt i 8 år innandess .

    Får man fråga varför prioriteringen ser annorlunda ut hos er ?

Svar på tråden Hur får jag min pojkvän att börja umgås mer med oss?