• Anonym (Me)
    Sat 11 May 2019 21:45
    354 visningar
    21 svar
    21
    354

    Hur ser man stilren/klassisk/fashion ut?

    Vill finna en bättre förklaring för det men menar nog klassiskt stilen, har klass och kanske glamorös.

    Jag försöker satsa på ringar i äkta silver och stilrena smycken, äkta pärlor i öronen, jacka i bra kvalitet, ha rena skor och vårda min hy, vad har ni mer för tips?

    Rent konkreta märken eller vad man kan investera i för produkter, tips mottages tacksamt.

    Funderar på att investera i stilren klocka och en plånbok i bra kvalite som man kan bära i många år. Vad mer finns?

    Onödiga anonyma kommentarer undanbedes, jag vill se mer stilren ut.

  • Svar på tråden Hur ser man stilren/klassisk/fashion ut?
  • Anonym (Hej!)
    Sun 12 May 2019 20:15
    #11

    Har du bild att visa eller kan du beskriva din kroppstyp? Det är ofta det allt hänger på. Ett plagg kan se riktigt stilrent på en person och helt fel på en annan. Samma med frisyr, smink, smycken, klacktyp, detaljer på skor, hårfärg, ja allt egentligen. 

  • Anonym (Alice­)
    Sun 12 May 2019 20:33
    #12
    MrsHughes skrev 2019-05-12 19:43:52 följande:

    Ja och du kan även kika på kronprinsessan Mary i Danmark. Hon sätter aldrig en fot fel modemässigt.


    Eller Kate, hertiginna av Cambridge i Storbritannien. Hon ser alltid fräsch ut.
  • Anonym (Tant Hedvig­)
    Sun 12 May 2019 20:43
    #13

    Absolut inte för mycket smink. Diskret, diskret, diskret - är ledorden. Att sminka sig så att man bara ser naturlig, pigg och fräsch ut är en konst. (Undantag på rena glamour-kvällsaktiviteter, då kan man ösa på lite mer).
    (som sagt kika på kungligheterna)

    Inte för mycket och inte för stark utpräglad parfymdoft!!

    Tänk Jackie Kennedy i motsats till Marilyn Monroe vad gäller klädstil och smink.

  • Anonym (Tönti­gt)
    Sun 12 May 2019 22:16
    #14
    -3

    Vilken tråkig tråd och vilken tråkig trend. Skala bort din personlighet, tänk inte själv, var ängslig och statusfixerad.

    Jag går mot strömmen här. Vill du se ut som en människa utan intelligens som bara vill passa in och försöker vara något hon inte är så släng din garderob och följ råden i tråden.

    Vill du verkligen ha stil så välj kläder du själv tycker är snygga och våga vara personlig och egen.

  • Anonym (Linné­)
    Mon 13 May 2019 07:03
    #15
    +1
    Anonym (Töntigt) skrev 2019-05-12 22:16:24 följande:

    Vilken tråkig tråd och vilken tråkig trend. Skala bort din personlighet, tänk inte själv, var ängslig och statusfixerad.

    Jag går mot strömmen här. Vill du se ut som en människa utan intelligens som bara vill passa in och försöker vara något hon inte är så släng din garderob och följ råden i tråden.

    Vill du verkligen ha stil så välj kläder du själv tycker är snygga och våga vara personlig och egen.


    Tvärtom faktiskt.

    Det handlar inte om att passa in, utan att verkligen gilla en viss stil. Att lyckas se "lyxig" ut utan att se tacky ut.

    En hårdrockare/punkare skulle ju inte direkt ta på sig ballerinaskor och knytblus, för att det inte är deras stil. Samma sak här. Att gilla enkla raka välpassande kläder från tex Lacoste, Gant mfl är en egen stil och inget annat.
  • Anonym (Ärtan­)
    Mon 13 May 2019 07:07
    #16
    Anonym (Töntigt) skrev 2019-05-12 22:16:24 följande:

    Vilken tråkig tråd och vilken tråkig trend. Skala bort din personlighet, tänk inte själv, var ängslig och statusfixerad.

    Jag går mot strömmen här. Vill du se ut som en människa utan intelligens som bara vill passa in och försöker vara något hon inte är så släng din garderob och följ råden i tråden.

    Vill du verkligen ha stil så välj kläder du själv tycker är snygga och våga vara personlig och egen.


    Alla är sin egen lyckas smed..

    Om man bortser från det så finns det jobb där man bör anamma en klassisk klädstil.
  • Anonym (Hmmmm­m...)
    Mon 13 May 2019 08:24
    #17
    Anonym (Töntigt) skrev 2019-05-12 22:16:24 följande:

    Vilken tråkig tråd och vilken tråkig trend. Skala bort din personlighet, tänk inte själv, var ängslig och statusfixerad.

    Jag går mot strömmen här. Vill du se ut som en människa utan intelligens som bara vill passa in och försöker vara något hon inte är så släng din garderob och följ råden i tråden.

    Vill du verkligen ha stil så välj kläder du själv tycker är snygga och våga vara personlig och egen.


    Vad vet du om TS personlighet. Detta kanske är hennes personlighet och hon vill få hjälp att få fram och utveckla den.
  • Anonym (Hej!)
    Mon 13 May 2019 09:53
    #18
    +1
    Anonym (Töntigt) skrev 2019-05-12 22:16:24 följande:

    Vilken tråkig tråd och vilken tråkig trend. Skala bort din personlighet, tänk inte själv, var ängslig och statusfixerad.

    Jag går mot strömmen här. Vill du se ut som en människa utan intelligens som bara vill passa in och försöker vara något hon inte är så släng din garderob och följ råden i tråden.

    Vill du verkligen ha stil så välj kläder du själv tycker är snygga och våga vara personlig och egen.


    En klassisk stil blir aldrig tråkig. Trender däremot är för dom nervösa utan personlighet som försöker pressa sig in i en mall. 
  • Anonym (Tönti­gt)
    Mon 13 May 2019 11:17
    #19
    Anonym (Hej!) skrev 2019-05-13 09:53:03 följande:

    En klassisk stil blir aldrig tråkig. Trender däremot är för dom nervösa utan personlighet som försöker pressa sig in i en mall. 


    Jo men jag tex har alltid klätt mig klassiskt eftersom min familj/släkt ser ut så. Jag älskar tweed, jag älskar tidlöst. Jag frågade inte andra på ett internetforum hur man ska klä sig klassiskt, jag går efter det som känns mest som ?jag? och jag tycker är snyggt. Sen blandar jag och lägger till saker jag gillar utan att bry mig om i vilket fack det passar.

    Trots detta får jag alltid höra att jag har en väldigt egen stil (dock att den är elegant)

    Men har man ingen aning blir det ju falskt och tillgjort, att ?klä ut sig?. Jag tycker det är jättetråkigt att alla ser likadana ut på gatan fast jag bor i en storstad. Väldigt få verkar ha en egen personlighet. Att då försöka se så slätstruken ut som möjligt förstår jag inte poängen med.

    Tänk ?hel och ren? isåfall och blanda som du själv tycker se bra ut.
  • Mon 13 May 2019 11:24
    #20
    Anonym (Me) skrev 2019-05-12 19:13:07 följande:

    Vilka bra svar! Tack! Mer tips gärna


    Först och främst måste du fundera på ViLKEN typ av klassisk stil som är mest "du". Att blanda ihop olika stilar blir sällan snyggt.

    Hur vill du se ut?

    Den klassiska sportiga/marina stilen? Pikétröja, blå-vit randigt, marinblått, plisserad typ tenniskjol, seglarskor, raka byxor etc?

    Den klassiska advokatstilen? Pennkjolar, knytblusar, pumps, kostymer och kavajer?

    Den klassiska överklass-stilen som tex vårt kungahus med slimmade dunjackor, märkesjeans, sneakers, scarfs och solglasögon?

    Eller den lite mer lyxiga stilen som många av våra inflencers anammar? Tex Blondinbella och Johanna Toftby med mönstrat, volanger, kaftaner, leopard etc som oftast är rena designplagg.
  • Anonym (Hmmmm­m...)
    Mon 13 May 2019 11:27
    #21
    Fjäril kär skrev 2019-05-13 11:24:39 följande:
    Först och främst måste du fundera på ViLKEN typ av klassisk stil som är mest "du". Att blanda ihop olika stilar blir sällan snyggt.

    Hur vill du se ut?

    Den klassiska sportiga/marina stilen? Pikétröja, blå-vit randigt, marinblått, plisserad typ tenniskjol, seglarskor, raka byxor etc?

    Den klassiska advokatstilen? Pennkjolar, knytblusar, pumps, kostymer och kavajer?

    Den klassiska överklass-stilen som tex vårt kungahus med slimmade dunjackor, märkesjeans, sneakers, scarfs och solglasögon?

    Eller den lite mer lyxiga stilen som många av våra inflencers anammar? Tex Blondinbella och Johanna Toftby med mönstrat, volanger, kaftaner, leopard etc som oftast är rena designplagg.
    Annars kan man ju köra advokatstilen på jobbet och den marina stilen på fritiden
Svar på tråden Hur ser man stilren/klassisk/fashion ut?