• 123lllllll

    Svårt att få barn efter utomkvedshavandeskap

    Hej

    2017 fick jag ett x och opererade bort höger äggledare. Jag har inte lyckats bli gravid sen dess. Hade lätt för att bli gravid innan dess har en dotter sen tidigare. Har kollat passagen i vänster äggledare som var bra. Är det någon mer som har haft svårt att bli gravid efter x? Jag upplever också att min mens har ändrats den är mer sparsam och varar inte lika länge som tidigare. Vad kan det bero på?Kan detta vars en annledning till att jag inte blir gravid? Tacksam för svar

  • Svar på tråden Svårt att få barn efter utomkvedshavandeskap
  • Shina

    Hej

    Jag upplever samma sak. Har inte fått en förklaring. Har inga barn sedan tidigare och vi försöker intensiv nu men inget +. Blir jätte orolig och ledsen för varje månad som går.

    Fick ett x 2015 och operera bort vänstra äggledare.

  • Hedblomster

    Jag fick också utomkvedshavandeskap 2017 och har försökt sedan dess samt gjort en ivf med fyra embryoåterföringar. Har kvar vänster äggledare med passage i. Det suger verkligen!


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • TreFantastiskaBarn

    Jag har haft två x, ena äggledaren bortopererad vid ena tillfället. Fick därefter två barn. UL visade att ägget släppt från den sida där äggledare saknades, men kvarvarande äggledaren la sig mer åt mitten för att kunna plocka upp ägg från båda sidorna.

  • 123lllllll
    TreFantastiskaBarn skrev 2019-07-22 08:13:07 följande:

    Jag har haft två x, ena äggledaren bortopererad vid ena tillfället. Fick därefter två barn. UL visade att ägget släppt från den sida där äggledare saknades, men kvarvarande äggledaren la sig mer åt mitten för att kunna plocka upp ägg från båda sidorna.


    Hej

    Skönt att höra du fick barn efter x. Tog det lång tid för dig att få dina barn?
  • Pusheen

    Hej. Kan också fylla i här.. fick ett x 2013 då min högra äggledare opererades bort. 2016 föddes min dotter efter fyra försök med ivf men(!) finns ett härligt men här 2018 föddes min andra dotter som kom till på naturlig väg. Vill säga att jag förstår hur ni mår. Förstår verkligen. Det är astungt. Både att behöva uppleva ett x och ivf. Kämpa på, ge inte upp!

  • TreFantastiskaBarn

    Mitt första x upptäcktes i november ett år. Nästa x var redan mars året efter. Därefter tog det ett halvår innan nästa graviditet och då gick allt bra. Samma med graviditeten efter, tog ca ett halvår innan det tog sig men då gick allt också bra.

Svar på tråden Svårt att få barn efter utomkvedshavandeskap