• Tue 14 May 2019 12:42
    12314 visningar
    565 svar
    565
    12314

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • zey
    Tue 14 May 2019 13:01
    #1

    Hej hej :)!

    Jag gjorde äggutplock den 6 maj och insättning av ett blasto nu i fredags! Är nu på dag ruvardag 3... och så nervös!!!! Fick test dag om två veckor, men funderar på att testa redan nästa vecka då mensen egentligen ska komma på tisdag....

  • zey
    Tue 14 May 2019 13:03
    #2

    Och så ska man skriva rätt också... Hade insättning i lördags :)!

  • Tue 14 May 2019 13:15
    #3
    zey skrev 2019-05-14 13:01:56 följande:

    Hej hej :)!

    Jag gjorde äggutplock den 6 maj och insättning av ett blasto nu i fredags! Är nu på dag ruvardag 3... och så nervös!!!! Fick test dag om två veckor, men funderar på att testa redan nästa vecka då mensen egentligen ska komma på tisdag....


    Ååååh vad spännande! Vilka hormoner tog ni? Kul att vi kan vara nervösa tillsammans! <3
  • Tue 14 May 2019 15:51
    #4

    Hej!

    Välkommen! Jag påbörjade injektionerna för 5 dagar sedan. Första IVF. Manlig faktor till viss del, hos mig tidigare oregelbunden mens men inte sedan 5 år tillbaka. Är relativ ung men tyvärr AMH på 0,4. Vi fått inte mycket förhoppning, tyvärr. Kör nu privat.

    Fått ett konstigt protokoll. Det är kort men det är en kombination av Bemfola 150 och Menopur 300. Ganska stor dos tycker jag. Än så länge känner jag precis noll. Mår för bra tycker jag. Har ni känt nåt under injektionerna och när var det i så fall?

    Imorgon ultraljud och är så rädd att jag inte blev tillräcklig stimulerad

    Håller tummarna för er att ruvartiden är snart över och det blir ett plus!

  • Tue 14 May 2019 17:33
    #5
    Limarie skrev 2019-05-14 15:51:29 följande:

    Hej!

    Välkommen! Jag påbörjade injektionerna för 5 dagar sedan. Första IVF. Manlig faktor till viss del, hos mig tidigare oregelbunden mens men inte sedan 5 år tillbaka. Är relativ ung men tyvärr AMH på 0,4. Vi fått inte mycket förhoppning, tyvärr. Kör nu privat.

    Fått ett konstigt protokoll. Det är kort men det är en kombination av Bemfola 150 och Menopur 300. Ganska stor dos tycker jag. Än så länge känner jag precis noll. Mår för bra tycker jag. Har ni känt nåt under injektionerna och när var det i så fall?

    Imorgon ultraljud och är så rädd att jag inte blev tillräcklig stimulerad

    Håller tummarna för er att ruvartiden är snart över och det blir ett plus!


    Hej! Dom medicinerna är okända för mig. Vi körde långa metoden och började med suprecur nässpray (18dagar innan sprutorna och sedan Gonal F sprutor med 200mg dos i 10dagar, sedan ovitrell ägglossningsspruta i lördags och äggplock igår måndag. Av nässprayen hade jag lite lätt huvudvärk nu som då, gonal f sprutan gjorde mig lite uppsvälld och lite ont i äggstockarna men inget desto värre.

    Är det ditt första ultra i morgon? Jag hade 3 stycken under sprut-tiden. Inget att oroa sig över, det blir nog bra.
  • zey
    Tue 14 May 2019 19:25
    #6
    Mudcakemonster skrev 2019-05-14 13:15:11 följande:

    Ååååh vad spännande! Vilka hormoner tog ni? Kul att vi kan vara nervösa tillsammans! <3


    Vi körde (eller jag tog, hehe!) korta protokoll så gonal f, fyremadel och sedan ovitrell!

    Hur många ägg fick ni ut? Hört något om ni kör 2 dagars eller ska odla till blasto :)?
  • Tue 14 May 2019 21:39
    #7
    zey skrev 2019-05-14 19:25:37 följande:

    Vi körde (eller jag tog, hehe!) korta protokoll så gonal f, fyremadel och sedan ovitrell!

    Hur många ägg fick ni ut? Hört något om ni kör 2 dagars eller ska odla till blasto :)?


    Vi fick ut 8ägg igår måndag, och nu i morgon (onsdag) ET. Så det är två dagars. Spännande :) Hoppas flera har delat sig så man får lite till frysen också!
  • zey
    Wed 15 May 2019 12:52
    #8
    Mudcakemonster skrev 2019-05-14 21:39:52 följande:

    Vi fick ut 8ägg igår måndag, och nu i morgon (onsdag) ET. Så det är två dagars. Spännande :) Hoppas flera har delat sig så man får lite till frysen också!


    Men så spännande! Du får berätta hur det har gått idag :)!

    Vi fick ut åtta ägg, varav alla odlades till blasto! Ett till insättning och sedan 4 till frysen, så det känns bra!

    Ruvardag 4 här och tycker tiden går så långsamt... fick ju som sagt testdag på ruvardag 16... så långt kvar ju! Haha
  • Wed 15 May 2019 14:37
    #9
    zey skrev 2019-05-15 12:52:35 följande:

    Men så spännande! Du får berätta hur det har gått idag :)!

    Vi fick ut åtta ägg, varav alla odlades till blasto! Ett till insättning och sedan 4 till frysen, så det känns bra!

    Ruvardag 4 här och tycker tiden går så långsamt... fick ju som sagt testdag på ruvardag 16... så långt kvar ju! Haha


    Äggåterföring CHECK! Men det blev bara 2 ägg av 8. Ett till frysen och ett in i mej, hehe. Men man behöver ju bara ett ägg. Ååh min testdag är om två veckor så den 28.5... iiiiiik!

    Känner du dej annorlunda?
  • Wed 15 May 2019 15:59
    #10

    Så himla ledsen. Nu var jag på ul dag 6 under hormonbhl. Bara 5 äggblåsor... läkaren var så empatilös när jag blev besviken och undrade om det inte är bättre att testa i en annan cykel. Hade vid ul på inskrivning 7 äggblåsor på varsin sida. Känns som en inte helt optimal cykel.

    Han sa bara att chanserna är låga men man ska prova ändå. Det kan ju funka. Tror han glömde bort att det kostar 39000 och mycket energi.

    Är redan nu uppgiven. Blev som jag befarade med mitt låga AMH... vill inte ens fortsätta. Han sa också att det inte kommer fler blåsor fram tills nästa ul på fredag men han vill att de andra 5 mogna mer.

Svar på tråden IVF maj 2019