• Wed 15 May 2019 15:17
    1131 visningar
    5 svar
    5
    1131

    Inga hjärtslag v.10, någon annan?

    Hej
    Gjorde ett tidigt VUL idag pga av blödningar för 2 veckor sedan som sedan avtagit och idag finner han inga hjärtslag. Storleken på fostret stämmer rätt bra med veckan jag är i. Är det någon annan som varit med om detta, helt knäckt.

  • Svar på tråden Inga hjärtslag v.10, någon annan?
  • Wed 15 May 2019 15:50
    #1

    Ja det har hänt mig ett par gånger. Det kallas för uteblivet missfall, när fostret har dött men kroppen inte riktigt fattat det. Då har man ofta symtom kvar, ibland kan man få nån liten blödning, precis som du fick. Man kan få tabletter för att stöta ut graviditeten, man kan skrapas eller så kan man vänta och se om kroppen tar hand om det själv men det kan ta några veckor.

    Jättetrist och jag beklagar att du har fått vara med om det.

  • Wed 15 May 2019 15:59
    #2

    [quote=79627295][quote-nick]syntharen skrev 2019-05-15 15:50:11 följande:[/quote-nick]Ja det har hänt mig ett par gånger. Det kallas för uteblivet missfall, när fostret har dött men kroppen inte riktigt fattat det. Då har man ofta symtom kvar, ibland kan man få nån liten blödning, precis som du fick. Man kan få tabletter för att stöta ut graviditeten, man kan skrapas eller så kan man vänta och se om kroppen tar hand om det själv men det kan ta några veckor.

    Jättetrist och jag beklagar att du har fått vara med om det.[/

    Tack! Gjorde ett vul efter blödningen för två veckor sedan och då fanns det hjärtslag, fostret har också vuxit bra efter det och ligger i rätt stl men inga hjärtslag.

  • Mon 20 May 2019 20:26
    #3

    Samma här i oktober 2017. Första vul visade hjärtslag, gjorde ännu ett vul tio dagar senare pga dålig magkänsla och då fanns inga hjärtslag fick tabletter som fick ut allt

  • Mon 20 May 2019 20:49
    #4

    Var med om samma sak i juli 2018. Skulle varit i vecka 8-9, men det hade avstannat i växten i vecka 6. Hjärtat hade aldrig ens börjat att slå. Beklagar verkligen, det är inte roligt att få det beskedet. Antingen kan man vänta så kroppen själv får "ta hand om det" eller så får man oftast tabletter som ska hjälpa till. Styrkekram och lycka till! Hjärta

  • Mon 20 May 2019 21:12
    #5

    Förlorade min son i v 16...skulle vart i v 18+5 när det upptäcktes...fick tid för igångsättning ytterligare 2 veckor efter men han kom av sig själv 3 dagar tidigare hemma när jag var ensam hemma.. .ta hjälp o stöd av nära o kära och låt det ta tid att sörja. KRAM

Svar på tråden Inga hjärtslag v.10, någon annan?