• Anonym (Hjälp­)
    Wed 15 May 2019 21:00
    2462 visningar
    112 svar
    112
    2462

    Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?

    Är i ett förhållande sedan 2 år tillsammans, vi är sambos.

    Via jobbet för 3 månader sen träffade jag en person som tog mig med storm, det var som en blixt från klar himmel. Jag kände fjärilar i magen och blev svimfärdig, naivt men jag funderar på om detta är vad som kallas kärlek vid första ögonkastet.

    Jag och min pojkvän har haft det dåligt under en lång period, det går upp och ner mycket bråk och inget sex på ett halvår.

    Jag kan inte släppa den andra killen, han har suttit fast på näthinnan.

    Nu har killen hittat mig på sociala medier och kontaktat mig och mycket riktigt fått samma intryck som jag fått.

    Detta är kanske mitt livs kärlek men jag är i en relation som sagt var. Vad svarar jag honom? Vill ge honom en hint om vad jag kände men ändå vara öppen med att jag är i en relation men också kanske något om att det tyvärr inte är så bra just nu i relationen.

    Har ni förslag?

    ?Sitter i ett förhållande just nu, som kanske inte varit hundra på länge. Jag fick ett intryck av dig som satt sig på min näthinna.?

    Usch hjälp mig utveckla?

  • Svar på tråden Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 23:08
    #31

    [quote=79628285][quote-nick]Anonym (illusion) skrev 2019-05-15 22:47:50 följande:[/quote-nick]Du är 30 år och det är dags att inse att sexlust inte är något som går av sig själv vid kommunikationssvårigheter. Det måste man jobba på också. Relationer måste arbetas på.

    Men att din fråga du återkommer till, "hur ska jag säga till den andra killen?" indikerar att du vill hålla en dörr öppen till honom. Dvs du vill inte bara avvisa honom rakt av.

    Men livet innebär val. Och du verkar mer inne på att välja din sambo, den andra killen symboliserar en attraktion och uppvaktning du saknat.[/]

    Tack för ditt svar, jag vill faktiskt ha hjälp med vad jag svarar utan att ha en dörr uppen

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 23:09
    #32

    Tack för ditt svar, jag vill faktiskt ha hjälp med vad jag svarar utan att ha en dörr öppen


    Anonym (illusion) skrev 2019-05-15 22:47:50 följande:

    Du är 30 år och det är dags att inse att sexlust inte är något som går av sig själv vid kommunikationssvårigheter. Det måste man jobba på också. Relationer måste arbetas på.

    Men att din fråga du återkommer till, "hur ska jag säga till den andra killen?" indikerar att du vill hålla en dörr öppen till honom. Dvs du vill inte bara avvisa honom rakt av.

    Men livet innebär val. Och du verkar mer inne på att välja din sambo, den andra killen symboliserar en attraktion och uppvaktning du saknat.


  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 23:16
    #33
    Deacon skrev 2019-05-15 22:03:46 följande:

    En bra tumregel........

    Om man kan göra ngt och sedan med gott samvete berätta för sin partner då är det oftast ok. Om man gör något i hemlighet och inte vill/vågar berätta då är det förmodligen tvivelaktigt moraliskt sett...

    Det är bättre att lyssna på sin inre kompass för då slipper man skuldkänslor och hemligheter. Dessa två bygger nämligen distans i relationen mellan dig o sambon vilket är motsatsen till det ni behöver för att hitta tillbaka till varandra..


    Helt sant! Tips på vad jag skriver till den killen? Sen berättar jag för min pojkvän efteråt.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Wed 15 May 2019 23:41
    #34

    Uppdatera:

    Jag har skrivit och avböjt utan att lämna någon dörr öppen. Jag kommer försöka med min pojkvän och är det så att den här andra killen skulle vara mitt livs kärlek så finns han nog kvar på denna planet om min nuvarande relation inte skulle fungera i framtiden. Men nu har jag avböjt och tackat nej och berättat att jag är i en relation.

  • Thu 16 May 2019 07:14
    #35
    +3
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-05-15 23:41:26 följande:

    Uppdatera:

    Jag har skrivit och avböjt utan att lämna någon dörr öppen. Jag kommer försöka med min pojkvän och är det så att den här andra killen skulle vara mitt livs kärlek så finns han nog kvar på denna planet om min nuvarande relation inte skulle fungera i framtiden. Men nu har jag avböjt och tackat nej och berättat att jag är i en relation.


    Klokt och rätt gjort. Du visade även den nye killen att om det skulle bli ni två ngn gång framöver så är du en kvinna med integritet och lojalitet som inte skulle backstabba honom så fort relationen går på sparlåga (vilket de flesta relationer gör ngn gång). Ha en bra dag och hoppas det löser sig med sambon.
  • Anonym (illus­ion)
    Thu 16 May 2019 07:55
    #36
    Deacon skrev 2019-05-16 07:14:38 följande:
    Klokt och rätt gjort. Du visade även den nye killen att om det skulle bli ni två ngn gång framöver så är du en kvinna med integritet och lojalitet som inte skulle backstabba honom så fort relationen går på sparlåga (vilket de flesta relationer gör ngn gång). Ha en bra dag och hoppas det löser sig med sambon.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 09:39
    #37
    Deacon skrev 2019-05-16 07:14:38 följande:

    Klokt och rätt gjort. Du visade även den nye killen att om det skulle bli ni två ngn gång framöver så är du en kvinna med integritet och lojalitet som inte skulle backstabba honom så fort relationen går på sparlåga (vilket de flesta relationer gör ngn gång). Ha en bra dag och hoppas det löser sig med sambon.


    Exakt så jag resonerade. Tack för ditt fina svar och desamma ha en fin vecka!
  • Anonym (Tänk efter)
    Thu 16 May 2019 10:17
    #38
    +1

    Lust kommer och går, men en bästa vän består!

    Så, om du tror att du för alltid ska känna lust så fort du ser din sambo för resten av livet så är du lite naiv. Du känner lust för den här andra killen, han tillför den spänning du saknar i din relation just nu. Men, den kommer försvinna den med om du nu inleder något med den här nya killen, grundbulten för en långvarig relation är faktiskt vänskap. Någon du vill umgås med dag och natt, i både bra och dåliga tider, någon du kan skratta med, någon du kan lita på.
    Lusten och attraktionen behöver man jobba på i en relation, man blir lite hemmablind och bekväm. Det gäller alla relationer. Så agera inte på lusten utan tänk till först. Och som nån annan skrev, öppna kort mot din sambo annars är det ett svek som kommer skada oavsett om du är fysiskt otrogen eller inte. 

  • Thu 16 May 2019 10:30
    #39
    +2

    Mycket bråk och inget sex på ett halvår...?

    Oavsett den nya kontakten låter det inte som det nuvarande förhållandet är något att satsa på...Det låter som det är dags att dra vidare i vilket fall som helst.

    Utifrån dom knapphändiga uppgifterna skulle jag säg att det är dags för ett kvickt avslut för att göra det möjligt att hitta någon ny - förslagsvis dags att utforska din nya bekantskap. Kör på!  Glad

  • Anonym (tja)
    Thu 16 May 2019 10:34
    #40
    +2
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-05-15 21:21:48 följande:

    Tackar ödmjukt för ditt svar, så kloka ord. Otrogen skulle jag aldrig vara, kanske jag var lite velig och otydlig i min tråd när jag skulle förklara. Min pojkvän är bäst men har inte känt någon lust till honom på 6 månader och vi har bråkar under hela vårat förhållande väldigt stors bråk. Vi är väldigt olika på ett negativt sätt.


    Om du tappat lusten till honom och ni har så mycket bråk redan efter två år tillsammans har ni nog tyvärr ingen framtid tillsammans. Gör alltså slut med honom, sedan kan du eventuellt börja träffa den andre.
Svar på tråden Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?