• Anonym (Anony­m)
    Thu 16 May 2019 18:52
    150 visningar
    8 svar
    8
    150

    Sänks kroppstempen om man sover bra? Och hormonfråga

    Har haft förhöjd kroppstemp väldigt länge. Den har varit mellan 37,0 vilket såklart är bra, men sen direkt hoppat till 37,8 eller över 38. Vilket jag känt av direkt.

    Har kommit på nu senare att jag haft sömnproblem. Har anat det. Men läkarna jag pratat om det med och även de på psykiatrin har bara frågat om jag kunnat sova, vilket jag har. Men oroligt och dåligt. Har kunnat sova 12 timmar men känts som jag ändå inte sovit nånting och varit helt förstörd.

    Fick medicin för det för ett tag sen iallafall av en annan läkare. Har märkt att jag är mycket mindre irriterad och lugnare. Sen har jag också märkt att det verkar som min kroppstemp sänkts till 37,2 om dagarna. Trots jag härjat runt och gjort saker.

    Kan det ha med det att göra att jag sover bättre? Att jag är mindre stressad också.

    Har hormon problem dessutom. Obalans i flers hormonet. Kan det ha med dålig sömn att göra med? Någon kunnig i ämnet? Mitt prolaktin är för högt och testosteron och dheas. Frågade läkarna om det men de sa bara att de inte visste.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Sänks kroppstempen om man sover bra? Och hormonfråga
  • Anonym (vet ej)
    Thu 16 May 2019 19:06
    #1

    Önskar jag kunde hjälpa dig, men har inget svar.

    Men att ha en grads förhöjd kroppstemp låter ju som en långtgående lågintensiv infektion. 

    Vad jag förstår sänks alltid kroppstempen när man sover, men det kanske bara är när man sover djupt.

  • Anonym (vet ej)
    Thu 16 May 2019 19:06
    #2

    Önskar jag kunde hjälpa dig, men har inget svar.

    Men att ha en grads förhöjd kroppstemp låter ju som en långtgående lågintensiv infektion. 

    Vad jag förstår sänks alltid kroppstempen när man sover, men det kanske bara är när man sover djupt.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 19:33
    #3
    Anonym (vet ej) skrev 2019-05-16 19:06:06 följande:

    Önskar jag kunde hjälpa dig, men har inget svar.

    Men att ha en grads förhöjd kroppstemp låter ju som en långtgående lågintensiv infektion. 

    Vad jag förstår sänks alltid kroppstempen när man sover, men det kanske bara är när man sover djupt.


    Menar att den sänks på dagen. För jag sovit bättre nu senare. Verkar som den gjort det. Den brukar alltid vara hög efter jag härjat runt hela dagen, ibland 38.

    Det gör inget, är glad att du kollar tankar med mig iallafall. Det är snällt att du svarade.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 19:33
    #4
    Anonym (vet ej) skrev 2019-05-16 19:06:06 följande:

    Önskar jag kunde hjälpa dig, men har inget svar.

    Men att ha en grads förhöjd kroppstemp låter ju som en långtgående lågintensiv infektion. 

    Vad jag förstår sänks alltid kroppstempen när man sover, men det kanske bara är när man sover djupt.


    Men nu har den alltså varit på 37,2 ändå, trots det. Är inte van vid det. Jag har ju gått omkring sån jättelänge. Säkert flera år.
  • Anonym (vet ej)
    Thu 16 May 2019 21:10
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-16 19:33:58 följande:
    Men nu har den alltså varit på 37,2 ändå, trots det. Är inte van vid det. Jag har ju gått omkring sån jättelänge. Säkert flera år.
    Kan det vara det där som Gunde Svan och hans dotter hade? De var typ lågintensiv förkylda i 1-2 år och försvagade. Det hette något.

    Hoppas du hittar en läkare som tar dina symtom på allvar.
  • Anonym (vet ej)
    Thu 16 May 2019 21:10
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-16 19:33:12 följande:
    Det gör inget, är glad att du kollar tankar med mig iallafall. Det är snällt att du svarade.
  • Anonym (vet ej)
    Thu 16 May 2019 21:11
    #7

    Nu kom jag på vad sjukdomen hette = twar.

  • Anonym (vet ej)
    Thu 16 May 2019 21:17
    #8

    Men lär ju knappast vara det du har. 

    Hoppas du får rätt hjälp, återigen.

    www.doktorn.com/artikel/allt-om-feber-örsvaret-jobbar-för-högtryck

    Kanske hittar du nåt här (länken)

    Men egentligen, lyssna inte på mig. Jag bara spekulerar, jag är inte medicinskt utbildad.

    Lycka till!

    PS. Har du kollat sköldkörteln?

Svar på tråden Sänks kroppstempen om man sover bra? Och hormonfråga