• Anonym (Hundä­garen)
    Thu 16 May 2019 20:23
    874 visningar
    85 svar
    85
    874

    Hunden eller partnern?

    Du träffar en ny partner och ni har det kanon tillsammans. Han eller hon är verkligen din stora kärlek och det känns som ni är gjorda för varandra. Men partnern är allergisk mot din hund. Vad skulle du göra?

    * ingenting, vara särbos

    * ge bort hunden

    * hitta ny partner

    * avliva hunden

  • Svar på tråden Hunden eller partnern?
  • Thu 16 May 2019 20:26
    #1

    Hitta ny partner.

  • Anonym (Anna)
    Thu 16 May 2019 20:30
    #2

    Oj, hur hinner man upptäcka detta på en dejt? För man talar väl om detta på första dejten, eller? Och då går man ju inte vidare.

    Eller visste inte killen om att han var allergisk mot hundar?

  • Anonym (Hundä­garen) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 20:32
    #3

    Nej min partner visste inte det förrän vi varit tillsammans 1.5 år med ständig snuva och hosta.

    Efter läkarbesök visade det sig att det var allergi

  • Thu 16 May 2019 20:36
    #4
    +1

    Ge bort hunden om det inte går att lösa på annat sätt. Sitt livs kärlek lär man inte hitta igen.

  • Anonym (Anna)
    Thu 16 May 2019 20:38
    #5
    Anonym (Hundägaren) skrev 2019-05-16 20:32:40 följande:

    Nej min partner visste inte det förrän vi varit tillsammans 1.5 år med ständig snuva och hosta.

    Efter läkarbesök visade det sig att det var allergi


    OK, ja då är det svårt. Finns det ingen familjemedlem  som  vill ta hand om  hunden?
  • Anonym (Mfl)
    Thu 16 May 2019 20:43
    #6
    +1
    Anonym (Hundägaren) skrev 2019-05-16 20:23:08 följande:

    Du träffar en ny partner och ni har det kanon tillsammans. Han eller hon är verkligen din stora kärlek och det känns som ni är gjorda för varandra. Men partnern är allergisk mot din hund. Vad skulle du göra?

    * ingenting, vara särbos

    * ge bort hunden

    * hitta ny partner

    * avliva hunden


    Kollar vilka allergener pojkvännen är allergisk mot, finns test för det. Är det can f5 så kastrerar jag hunden. Testar om det blir bättre med allergenius schampoo och regelbundna tvättar, skaffar luftrenare, låter inte hunden befinna sig i möbler, dammsuger dagligen med dammsugare med hepa filter.

    Testar allt det, fungerar det inte så tar jag beslutet därifrån.
  • Anonym (Hundä­garen) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 20:59
    #7
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-16 20:38:34 följande:

    OK, ja då är det svårt. Finns det ingen familjemedlem  som  vill ta hand om  hunden?


    Tyvärr inte
  • Anonym (Hundä­garen) Trådstartaren
    Thu 16 May 2019 21:00
    #8
    Anonym (Mfl) skrev 2019-05-16 20:43:36 följande:

    Kollar vilka allergener pojkvännen är allergisk mot, finns test för det. Är det can f5 så kastrerar jag hunden. Testar om det blir bättre med allergenius schampoo och regelbundna tvättar, skaffar luftrenare, låter inte hunden befinna sig i möbler, dammsuger dagligen med dammsugare med hepa filter.

    Testar allt det, fungerar det inte så tar jag beslutet därifrån.


    Har testat det. Får prova lite till
  • Anonym (Evy)
    Thu 16 May 2019 21:07
    #9

    Finns väl allergipiller. Eller så får han stå ut några år.

  • Thu 16 May 2019 21:10
    #10
    +2

    Du är hundens livs kärlek, glöm inte det.

    Jag hade valt bort partnern, alternativt varit särbo men aldrig gjort mig av med min hund.

Svar på tråden Hunden eller partnern?