• Mon 20 May 2019 13:41
    2137 visningar
    10 svar
    10
    2137

    Morsdagspresent - vad köper ni?

    På söndag är det dags för morsdag. Det är ju mannens uppgift att fixa det, barnen är för små liksom.

    Jag är kass på det här. Jag älskar min fru och vill göra allt för att "hennes" dag ska bli så perfekt som möjligt, men jag är kass på det här med presenter, komma på vad man ska köpa/göra.

    Min tanke är väl att göra något hela familjen, det tror jag hon hade uppskattat mest av allt. Men vad? Jag kommer liksom inte på vad vi ska göra och är stressad då det är måndag och jag fortfarande inte har klart vad vi ska hitta på nu på söndag.

    Vad gör ni andra? Vad satsar ni på?
    Eller mammor som läser, vad hade ni helst blivit uppvaktade med, presenter eller upplevelser eller vad som helst.

  • Svar på tråden Morsdagspresent - vad köper ni?
  • Mon 20 May 2019 14:16
    #1

    Frukost på sängen med tidningen och familjen och slippa alla måsten. Käka pizza på stan, ta en promenad om det är sol. Sitta i en lekpark och käka glass när barnen leker.

    För mig den perfekta presenten på mors dag.

  • Barbro­45
    Mon 20 May 2019 14:23
    #2

    Omtänksamt av dig att försöka hitta på något som hon skulle uppskatta. Presentkort på en avslappnande massage (där du naturligtvis tar hand om barnen). Inte en ansiktsbehandling då kan hon tro att du tycker att hon börjar bli ful och oattraktiv. På söndag får hon frukost på sängen som du och barnen gjort i ordning. Sedan fika i parken, eller annat beroende på vädret. En dag utan måsten, en dag även för dig.

  • Mon 20 May 2019 14:37
    #3

    Sovmorgon, frukost på sängen, småpresenter barnen gjort (med hjälp, typ lite kladd på ett inramat papper är tillräckligt), en tårta mannen gjort och presentkort på massage hade varit drömmen.

  • Wed 22 May 2019 12:53
    #4
    Meriall skrev 2019-05-20 14:37:55 följande:

    Sovmorgon, frukost på sängen, småpresenter barnen gjort (med hjälp, typ lite kladd på ett inramat papper är tillräckligt), en tårta mannen gjort och presentkort på massage hade varit drömmen.


    Tack för tips! Det känns som att det är vad jag tänkt, jag känner bara att det kanske är tråkigt. Man vill väl ändå ha något mer än ett papper med en gubbe på eller nått?

    Jag är inte så påhittig som jag önskar att jag var. Men något hade varit kul. 
  • Anonym (Jessi­)
    Wed 22 May 2019 13:06
    #5

    Jag tycker det räcker med en fika. Vill bara att dagen ska uppmärksammas och att det är barnen och mannen som ser till att den gör det och inte jag själv :)

  • Wed 22 May 2019 13:11
    #6

    Bukett rosor och frukost på sängen med tillhörande fri timme att läsa tidningen medan han tar barnen.

    Vad slår det? :)

  • Anonym (Kalle­G)
    Fri 24 May 2019 13:44
    #7

    Vad sägs om en båttur i skärgården, eller den där man åker sightseeing?
    Kanske åka till fjäderholmarna?
    Birka, vikingastaden, kan man ju åka hela familjen. Tror (det kvinnliga könet får rätta mig om jag har fel här) men att även om din fru inte är intresserad av vikingar så kan det vara en rolig grej att göra med familjen.
    Bara en frukost och en ensam timme tror jag få blir "glada" över, och slippa barnen vill man väl inte på morsdag, då vill man väl umgås med barnen?
    Jag kommer satsa på något ovan och jag tror min fru kommer att uppskatta det eftersom vi umgås som familj, och det är det viktigaste.

  • Anonym (dl)
    Fri 24 May 2019 14:04
    #8

    En flaska sprit slår aldrig fel här.

  • Fri 24 May 2019 15:50
    #9

    Presentkorg!


    Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
  • Thu 21 May 2020 16:28
    #10

    Här finns bra tips på mors dag present :) www.helgdagar.nu/mors-dag/tips-pa-morsdagspresent

Svar på tråden Morsdagspresent - vad köper ni?