• Anonym (nytt nytt)
    Mon 20 May 2019 18:06
    413 visningar
    10 svar
    10
    413

    Hur vet man vilka färger man passar i på kläderna?

    Hej alla! Jag behöver er hälp.

    Jag håller på at gå ner i vikt och har kommit till den punkten att jag behöver uppdatera min garderob, men tycker att det är svårt. Framför allt med färger osv. 

    Jag är fortfarande, vill jag säger, väldigt väldigt stor även om jag gått ner så pass att alla byxor jag har kasar ner om jag rör mig en längre stund. 

    Sedan jag var väldigt liten har jag gått i kläder i mörka färger, svart, marinblått och ännu mörkare blå, mörkrött. Det är knappt att jag ens haft något vitt. Aldrig heller något tryck eller mönster. Helt ärligt så kräks jag på alla blommiga tält klädföretagen vill att vi jättisar ska kä oss i.

    Nu till sommaren skulle jag gärna vilja ha nya kläder med i alla fall lite färg av ljusare slag så jag slipper dö av värmeslag i allt det mörka men hur vet man vilka fäger som passar? Jag har inte direkt någon att fråga så jag frågar er. Tack på förhand för hjälp.

  • Svar på tråden Hur vet man vilka färger man passar i på kläderna?
  • Mon 20 May 2019 18:15
    #1

    Vad har du för hudton och hårfärg?

  • Prakti­sk58
    Mon 20 May 2019 18:17
    #2
    -1

    Hur skall vi kunna veta det när vi inte vet hur du ser ut ?
    Ladda upp en bild utan kläder så går det lättare !

  • Anonym (Monic­a)
    Mon 20 May 2019 18:19
    #3

    Jag brukar gå ifrån min hudton. Dvs varm eller kall. Jag är varm så jag har mycket "jordnära" färger, rött, guld, grönt osv med varm underton.

    Min mor har kall så hon använder mycket blått, grått, silver osv. Men visst finns det varmare blå och kallare grön tex.

    Jag hade tagit reda på min hudton och sen tagit fram en färgskala och sen testat hur kläder med de färgerna ser ut. Kan göra stor skillnad!

    Jag ser halvdöd ut i en fel blå färg.

  • Anonym (A)
    Mon 20 May 2019 18:20
    #4

    Omöjligt att säga utaqn att veta mer

  • Anonym (m)
    Mon 20 May 2019 18:28
    #5

    Man provar ett plagg och ser om nyansen/färgen ser bra ut.

  • Anonym (nytt nytt) Trådstartaren
    Mon 20 May 2019 18:30
    #6
    Fjäril kär skrev 2019-05-20 18:15:58 följande:

    Vad har du för hudton och hårfärg?


    Likblek och rödblond.
  • Anonym (nytt nytt) Trådstartaren
    Mon 20 May 2019 18:32
    #7
    Anonym (Monica) skrev 2019-05-20 18:19:32 följande:

    Jag brukar gå ifrån min hudton. Dvs varm eller kall. Jag är varm så jag har mycket "jordnära" färger, rött, guld, grönt osv med varm underton.

    Min mor har kall så hon använder mycket blått, grått, silver osv. Men visst finns det varmare blå och kallare grön tex.

    Jag hade tagit reda på min hudton och sen tagit fram en färgskala och sen testat hur kläder med de färgerna ser ut. Kan göra stor skillnad!

    Jag ser halvdöd ut i en fel blå färg.


    Hur vet man det då? Alltså varm eller kall. Jag måste säga att jag inte fattar alls vad du skriver egentligen.
  • Anonym (nytt nytt) Trådstartaren
    Mon 20 May 2019 18:33
    #8
    Praktisk58 skrev 2019-05-20 18:17:35 följande:

    Hur skall vi kunna veta det när vi inte vet hur du ser ut ?
    Ladda upp en bild utan kläder så går det lättare !


    Absolut ska jag göra det. När månen trillar ner.

    Kanske kan jag lägga upp en bild på min arm eller något.
  • Barbro­45
    Mon 20 May 2019 20:46
    #9
    Anonym (nytt nytt) skrev 2019-05-20 18:06:19 följande:

    Hej alla! Jag behöver er hälp.

    Jag håller på at gå ner i vikt och har kommit till den punkten att jag behöver uppdatera min garderob, men tycker att det är svårt. Framför allt med färger osv. 

    Jag är fortfarande, vill jag säger, väldigt väldigt stor även om jag gått ner så pass att alla byxor jag har kasar ner om jag rör mig en längre stund. 

    Sedan jag var väldigt liten har jag gått i kläder i mörka färger, svart, marinblått och ännu mörkare blå, mörkrött. Det är knappt att jag ens haft något vitt. Aldrig heller något tryck eller mönster. Helt ärligt så kräks jag på alla blommiga tält klädföretagen vill att vi jättisar ska kä oss i.

    Nu till sommaren skulle jag gärna vilja ha nya kläder med i alla fall lite färg av ljusare slag så jag slipper dö av värmeslag i allt det mörka men hur vet man vilka fäger som passar? Jag har inte direkt någon att fråga så jag frågar er. Tack på förhand för hjälp.


    Här är ett test som du kan göra, det kanske kan hjälpa dig. Lycka till och grattis till att du lyckas gå ner i vikt.

    www.nylook.se/färganalystest-27153390
  • Anonym (Tips)
    Mon 20 May 2019 21:01
    #10

    Har du Instagram? Följ lindamariie där isf, större tjej med jättesnygga kläder och ofta med rabattkoder.

    Annars tycker jag att nån klädaffär med duktig personal kan vara till stor nytta gällande färger och modeller på plagg. Lycka till, och duktigt jobbat med vikten.

Svar på tråden Hur vet man vilka färger man passar i på kläderna?