• legenden123

    BF JANUARI 2020

    Hallå!

    Tänkte att vi kunde ha en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i Januari 2020.

    Kan vara kul att följas åt och ge råd.

    Har BF runt den 13 Januari och detta blir vårat första barn.

    Gick idag in i vecka 7 (6+0) och har fått tid till barnmorskan när jag är i ca vecka 10 (9+0).

    Men är jätte nervös och vill bekosta mig ett tidigt ultraljud för att se lilla hjärtat och att allt står rätt till.

    Har läst att man kan göra det i v 8 på de flesta kliniker.

    Men räknar de då vecka 8 (fast egentligen 7+0?) ?

    Annars har jag lite molvärk från och till, är SÅ trött och slut men inget illamående ännu - vilket känns lite nervöst för jag har varit gravid en gång tidigare (dock abort) och då mådde jag EXTREMT illa att jag låg i sängen från v 5-6..

    Bor i Västerås

    Välkomna iallafall, hoppas vi blir några stycken som följs åt.

    Berätta om er och vart ni bor :)

    Och grattis till era plus!


    Gravid BF bf2020 plussat
  • Svar på tråden BF JANUARI 2020
  • Loiren

    Grattis!!

    Jag är i v.6 (v.5+3) och var på första inskrivningssamtalet idag. När ska du ha ditt första besök?

    Jag är också väldigt orolig då jag knappt har några symtom än så länge, bara lite illamående och lite ont i brösten. Jag har faktiskt valt att göra en KUB för att försöka stilla oron.. Jag tänker att det är bra med så mycket info som möjligt så tidigt som möjligt.

  • Cic94

    GRATTIS till graviditeten!

    Jag är 25 år och gravid för första gången och är i v 4-5, har cykel på 45 dagar så vet inte riktigt hur man ska räkna.. Jag ska ringa imorgon och skriva in mig för att få tid. Där jag bor får alla ul i v 12+4-13+6, så spännande!

    Jag har mått lite illa och haft som mensvärk, dock inte så illa som jag trott ;)

  • Anonym (Allimac)

    Tjena

    Hoppar gärna in i denna grupp.

    Jag plussade 20/4.. Helt chockad satt jag där och undrade,va? När då? Äter ju p piller..

    Fick en dotter för 11 månader sedan så är relativt nyförlöst:)

    Det var ju liksom inget snack om saken,vi ska få en till :)

    Hur som helst. Var på vul idag för att fastställa vilken vecka jag är i.

    Fick se en liten böna på 13,5mm med ett tickande hjärta :)

    Är i vecka 7+5 idag.

    Bf 3/1-2o20

    Har inskrivning på fredag.

    Jag bor i Uppsala och är 31 år gammal

    Har 2 barn,en son som är 9 år och en dotter som fyller 1 år i mitten på juni :)

    Grattis till er alla <3

  • Esofe

    Vet inte riktigt hur långt gången jag är, eller om jag har bf januari eller februari men jag plussade iförgår. Gjorde VUL igår och då syntes en hinnsäck och en struktur inuti den som förhoppningsvis är ett foster. Ny VUL blir om 10 dagar.

  • Tjoddan

    Åh jag hoppar också in här :) plussade också vilket va en chock för mig.. väntar således fjärde barnet i början på januari :) yngsta sonen kommer då vara 17 månader vilket ibland gör mig nervös.

    Tycker att jag känner mig orolig inför denna graviditet då jag har två snitt med mig och detta blir ett planerat i så fall. Upplever dock mer mensvärk denna gången men tror det är pga att jag fortfarande ammar samt att jag vid senaste förlossningen fick en stor reva i livmodern som kanske nu gör att man har lite mer ont.. jag vill bara att tolv veckor ska tå så man kan andas ut lite mer ialf. Inskrivning om tre veckor och ultraljud i samband med KUB.

  • legenden123

    Va kul att ni alla hittat hit och STORT GRATTIS TILL OSS ALLA :)

    Jag ringde precis och bokade ett tidigt ultraljud, samma dag som jag ska till barnmorskan för inskrivning.

    Då är jag i vecka 10 (9+3) så om det är något där så syns det definitivt då!

    Hoppas hoppas.

    Sen ska jag också snart boka tid för KUB ultraljud som vell sker i v 12?

  • Cic94
    legenden123 skrev 2019-05-23 14:20:52 följande:

    Va kul att ni alla hittat hit och STORT GRATTIS TILL OSS ALLA :)

    Jag ringde precis och bokade ett tidigt ultraljud, samma dag som jag ska till barnmorskan för inskrivning.

    Då är jag i vecka 10 (9+3) så om det är något där så syns det definitivt då!

    Hoppas hoppas.

    Sen ska jag också snart boka tid för KUB ultraljud som vell sker i v 12?


    Åh vad roligt! Får man göra TUL så tidigt? I Västra Götaland görs det först i vecka 12+4. Eller är det VUL du ska göra?
  • Anonym (Trepåg)

    Hej alla ???? hoppar också gärna in här, tror jag är i v 5 eller 6 vet inte exakt tror bf cirka 26 jan 2020 Är lite chockad då jag har två barn redan på 5 och 9 och hade inte direkt planerat detta ???????? Är 37 år och bor i uppsala ????

Svar på tråden BF JANUARI 2020