• legend­en123
    Mon 20 May 2019 19:50
    1332 visningar
    78 svar
    78
    1332

    BF JANUARI 2020

    Hallå!

    Tänkte att vi kunde ha en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i Januari 2020.

    Kan vara kul att följas åt och ge råd.

    Har BF runt den 13 Januari och detta blir vårat första barn.

    Gick idag in i vecka 7 (6+0) och har fått tid till barnmorskan när jag är i ca vecka 10 (9+0).

    Men är jätte nervös och vill bekosta mig ett tidigt ultraljud för att se lilla hjärtat och att allt står rätt till.

    Har läst att man kan göra det i v 8 på de flesta kliniker.

    Men räknar de då vecka 8 (fast egentligen 7+0?) ?

    Annars har jag lite molvärk från och till, är SÅ trött och slut men inget illamående ännu - vilket känns lite nervöst för jag har varit gravid en gång tidigare (dock abort) och då mådde jag EXTREMT illa att jag låg i sängen från v 5-6..

    Bor i Västerås

    Välkomna iallafall, hoppas vi blir några stycken som följs åt.

    Berätta om er och vart ni bor :)

    Och grattis till era plus!


    Gravid BF bf2020 plussat
  • Svar på tråden BF JANUARI 2020
  • Tue 28 May 2019 12:59
    #31
    MammaPolly skrev 2019-05-28 12:34:52 följande:
    Ska också på vul om va 2-3 veckor! För att kolla av hur långt gången jag är...

    Ska bli kul!

    Men jag är så rädd att något är fel! Att dom inte ska hitta nåt eller att det sitter fel tex...

    Har lite känningar kring livmodern och äggstockarna och hade en brun flytning för ca en vecka sen!

    Tar gravtest hela tiden och de blir starkare men är endå orolig! Och tycker inte jag har några tydliga symptom heller...

    Mår illa om jag är hungrig och om jag äter "mycket"

    Har inte ont i brösten, vilket jag haft jättetidigt i tidigare graviditeter (även missfall)
    Jag försöker att inte tänka så mycket, men lär ju ha svårt att sova kvällen innan vul! Och vad gäller symptom får man nog se till att njuta så länge det varar, stor risk att det ändras Tungan ute
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Tue 28 May 2019 13:35
    #32

    Med tredje barnet hade jag mycket rosaaktiga och bruna flytningar. Fick göra flera vaginala ultraljud men allt va bra med bebisen i magen. Har idag en fullt frisk snart tiomånaders gosse som ska bli storebror i början av januari.


    MammaPolly skrev 2019-05-28 12:34:52 följande:

    Ska också på vul om va 2-3 veckor! För att kolla av hur långt gången jag är...

    Ska bli kul!

    Men jag är så rädd att något är fel! Att dom inte ska hitta nåt eller att det sitter fel tex...

    Har lite känningar kring livmodern och äggstockarna och hade en brun flytning för ca en vecka sen!

    Tar gravtest hela tiden och de blir starkare men är endå orolig! Och tycker inte jag har några tydliga symptom heller...

    Mår illa om jag är hungrig och om jag äter "mycket"

    Har inte ont i brösten, vilket jag haft jättetidigt i tidigare graviditeter (även missfall)


  • Tue 28 May 2019 14:20
    #33

    Är det någon mer än jag som har erfarenheter av akuta kejsarsnitt kontra planerade? Jag ska göra ett planerat snitt denna gången pga mina tre tidigare förlossningar och undrar om någon har gjort både planerat och akut och har erfarenheter av det att dela med sig av?

  • Tue 28 May 2019 16:19
    #34

    Hejsan allihopa! Jag plussade för 2 veckor sedan och är idag i vecka 7+0, har inga graviditets symtom alls endast att jag kissar ofta är därför jätte nojig att allt inte står rätt till. Har inte fått inskrivningssamtal innan vecka 9+2 och ringde idag för att försöka boka tidigt vul privat här jag bor men dem hade fullbokat framöver, dem sa att dem skulle höra av sig om dem fick återbud. Kan inte gå och vänta på ultraljud till vecka 18 och va såhär orolig :(

  • Tue 28 May 2019 16:47
    #35
    Vilseigarderoben skrev 2019-05-27 09:38:50 följande:

    Hej, grattis till er alla <3

    Jag är 25 år och väntar mitt första barn- med bf 23 januari. Mår helt okej- lite illamående på morgonen annars känner jag mig konstant sjuk bara ????

    Kan inte riktigt inse, eller glädjas riktigt ännu. Någon som känner samma sak?


    Åhh vad kul! Vi är lika gamla, första barnet och har samma BF :D
  • Tue 28 May 2019 17:16
    #36

    Hej! Tänkte med att jag hoppar över till denna tråden.

    Jag är 25år och väntar första barnet.

    Plussade 15 maj på äl+11 och beräknad den 23 januari.

    Har hälsosamtal nästa vecka när jag är i (6+4)

    I symptom väg så har de bytt av varandra vecka för vecka. Just nu är det molvärk , ont i brösten och smått illamående som stått på vecko schemat xD

  • Tue 28 May 2019 19:22
    #37
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-28 16:47:22 följande:

    Åhh vad kul! Vi är lika gamla, första barnet och har samma BF :D


    Jag såg det:)) Vad roligt! Plussade samma dag också :) Vart bor du?
  • Tue 28 May 2019 19:54
    #38

    Insåg nu att jag glömde berätta om mig själv, var tydligen för exalterad över mitt plus förra veckan.


    Jag är 23, blir 24 i sommar. Bor på Österlen, Skåne.


    Detta är första barnet både för mig och fästmannen, vilket är spännande! Om allt går som det ska, får jag en ljuvlig liten examenspresent när jag tar förskollärarexamen i januari. 


    Jag plussade den 21 maj, 2-3v på Clearblue. Den 22 maj hade vi ett möte inbokat hos gyn för infertilitetsutredning efter ett års försök till barn. Fick göra ett VUL där en liten hinnsäck med struktur av ett foster sågs. Blev tillkallad till ett nytt VUL nu den 3 juni då den andra var för tidigt utförd. 


    Denna veckan har varit omtumlande. Jag har haft molvärk, magknip och spända/ömma bröst. Nu senaste dagarna har illamåendet kommit och jag har totalt tappat smak för kaffe. Nu tycker jag att kaffe är det vidrigaste som finns, och lukten gör mig illamående.. Jag som för 2v sedan drack 3-4 koppar om dagen... 


     


    Hoppas jag får följa er alla i era resor till födsel, det kommer att bli spännande!

  • Tue 28 May 2019 20:03
    #39
    Esofe skrev 2019-05-28 19:54:55 följande:

    Insåg nu att jag glömde berätta om mig själv, var tydligen för exalterad över mitt plus förra veckan.


    Jag är 23, blir 24 i sommar. Bor på Österlen, Skåne.


    Detta är första barnet både för mig och fästmannen, vilket är spännande! Om allt går som det ska, får jag en ljuvlig liten examenspresent när jag tar förskollärarexamen i januari. 


    Jag plussade den 21 maj, 2-3v på Clearblue. Den 22 maj hade vi ett möte inbokat hos gyn för infertilitetsutredning efter ett års försök till barn. Fick göra ett VUL där en liten hinnsäck med struktur av ett foster sågs. Blev tillkallad till ett nytt VUL nu den 3 juni då den andra var för tidigt utförd. 


    Denna veckan har varit omtumlande. Jag har haft molvärk, magknip och spända/ömma bröst. Nu senaste dagarna har illamåendet kommit och jag har totalt tappat smak för kaffe. Nu tycker jag att kaffe är det vidrigaste som finns, och lukten gör mig illamående.. Jag som för 2v sedan drack 3-4 koppar om dagen... 


     


    Hoppas jag får följa er alla i era resor till födsel, det kommer att bli spännande!


    och juste. TRÖTT är jag. Somnar till filmer, somnar mitt på dagen, somnar tidigt på kvällen... Kan vara en bieffekt av allergimedicin också men jisses så trött jag blivit, aldrig varit såhär förut.
  • Tue 28 May 2019 21:06
    #40

    Eftersom Västra Götalands regionen har beslutat att inte utföra tidiga ultraljud under sommaren har vi bokat hos en privat klinik i Jönköping. Ska dit den 14/6 och kommer då att vara i v8+1 enligt apparna. Så spännande och nervöst!

Svar på tråden BF JANUARI 2020