• legend­en123
    Mon 20 May 2019 19:50
    1366 visningar
    78 svar
    78
    1366

    BF JANUARI 2020

    Hallå!

    Tänkte att vi kunde ha en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i Januari 2020.

    Kan vara kul att följas åt och ge råd.

    Har BF runt den 13 Januari och detta blir vårat första barn.

    Gick idag in i vecka 7 (6+0) och har fått tid till barnmorskan när jag är i ca vecka 10 (9+0).

    Men är jätte nervös och vill bekosta mig ett tidigt ultraljud för att se lilla hjärtat och att allt står rätt till.

    Har läst att man kan göra det i v 8 på de flesta kliniker.

    Men räknar de då vecka 8 (fast egentligen 7+0?) ?

    Annars har jag lite molvärk från och till, är SÅ trött och slut men inget illamående ännu - vilket känns lite nervöst för jag har varit gravid en gång tidigare (dock abort) och då mådde jag EXTREMT illa att jag låg i sängen från v 5-6..

    Bor i Västerås

    Välkomna iallafall, hoppas vi blir några stycken som följs åt.

    Berätta om er och vart ni bor :)

    Och grattis till era plus!


    Gravid BF bf2020 plussat
  • Svar på tråden BF JANUARI 2020
  • Wed 29 May 2019 07:48
    #41
    Vilseigarderoben skrev 2019-05-27 09:38:50 följande:

    Hej, grattis till er alla <3

    Jag är 25 år och väntar mitt första barn- med bf 23 januari. Mår helt okej- lite illamående på morgonen annars känner jag mig konstant sjuk bara ????

    Kan inte riktigt inse, eller glädjas riktigt ännu. Någon som känner samma sak?


    Jag väntar mitt andra men det blir min partners första. Och det var 11 år sedan jag var gravid sist. Jag är livrädd! :) Jag vågar inte heller tro att jag är gravid förrän jag gått en bra bit in... Är så nojjig över MF/MA.

    Och din sjukdomskänsla är nog pga immunförsvaret går ner lite efter en befruktning. Vissa kan vara småsjuka under graviditeten pga detta också. Så det är "positivt" ;)
  • Wed 29 May 2019 07:50
    #42
    Cic94 skrev 2019-05-28 21:06:19 följande:

    Eftersom Västra Götalands regionen har beslutat att inte utföra tidiga ultraljud under sommaren har vi bokat hos en privat klinik i Jönköping. Ska dit den 14/6 och kommer då att vara i v8+1 enligt apparna. Så spännande och nervöst!


    Dumt. Men smart att de meddelar i god tid och just kanske endast beviljar tidiga UL till akuta fall så inte vården blir lidande. Men trist att man inte kan komma och gå lite som man vill. Min MVC har en egen maskin och en egen läkare som är där minst 1 gång i veckan så då erbjuds det om man är orolig.

    Vad får man betala för ett UL?
  • Wed 29 May 2019 08:27
    #43

    Presentation ja, jag är visst lite tankspridd. Jag blir 31 i år, är ursprungligen från Östergötland men bor i Helsingborg sedan 5 år tillbaka. Träffade min sambo när vi båda pluggade i Linköping och vi har varit tillsammans i 9 år nu. Detta är första barnet och som vi känner just nu antagligen det enda. 

    Jag är enormt hockeyintresserad och en stor tv-spelsnörd, så mycket av min fritid går åt till att skrika på ett lag som klantar sig eller ett spel som inte gör som jag vill, haha. När jag inte skriker åt saker jobbar jag med kvalitetskontroll och utveckling på socialtjänsten och trivs väldigt bra med det. 


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Wed 29 May 2019 11:45
    #44
    Vilseigarderoben skrev 2019-05-28 19:22:10 följande:

    Jag såg det:)) Vad roligt! Plussade samma dag också :) Vart bor du?


    Coolt :) jag bor i Jönköping. Själv då? :)
  • Wed 29 May 2019 12:14
    #45
    liebespuppe skrev 2019-05-29 07:50:30 följande:

    Dumt. Men smart att de meddelar i god tid och just kanske endast beviljar tidiga UL till akuta fall så inte vården blir lidande. Men trist att man inte kan komma och gå lite som man vill. Min MVC har en egen maskin och en egen läkare som är där minst 1 gång i veckan så då erbjuds det om man är orolig.

    Vad får man betala för ett UL?


    Gud vad skönt att ha den tryggheten och möjligheten att få göra det om man känner sig orolig..

    Hos den privata jag kommer göra hos kostar det 800kr. Då är jag i v8+1 enligt apparna och det kommer bli vaginalt. Vet inte om det är skillnad i pris med vanligt.
  • Wed 29 May 2019 13:02
    #46
    Cic94 skrev 2019-05-28 21:06:19 följande:

    Eftersom Västra Götalands regionen har beslutat att inte utföra tidiga ultraljud under sommaren har vi bokat hos en privat klinik i Jönköping. Ska dit den 14/6 och kommer då att vara i v8+1 enligt apparna. Så spännande och nervöst!


    Vilken klinik har ni bokat på?

    Bor själv i Jönköping och överväger att boka ett innan vi åker iväg på semester för att kunna slappna av på resan.

    Har googlat runt lite men hittar knappt något då många kliniker har slagits ihop de senaste veckorna. :(
  • Anonym (Skåne­)
    Wed 29 May 2019 13:03
    #47

    Följer gärna med i tråden! 21 år, sambo och tillsammans sedan 5 år tillbaka. Första barnet, inte planerat (gick på p-piller). Bor i Skåne och arbetar på en förskola. Är troligtvis i 6+5.

  • Wed 29 May 2019 13:37
    #48

    Hej!

    Här bf 16 januari. Blir vårat 3e barn (har 2 barn sen innan som blir 5 och 3 i september).

    Mår illa en hel del men tycker postafen hjälper. Ska på tidigt ultraljud 11 juni och se så allt ser bra ut :)

  • Wed 29 May 2019 14:27
    #49
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-29 13:02:59 följande:

    Vilken klinik har ni bokat på?

    Bor själv i Jönköping och överväger att boka ett innan vi åker iväg på semester för att kunna slappna av på resan.

    Har googlat runt lite men hittar knappt något då många kliniker har slagits ihop de senaste veckorna. :(


    Tycker absolut du ska boka, blir ingen semester om du ska gå och oroa dig :)

    Vi har bokat på gynhälsan som ligger på batterivägen 15.
  • Anonym (Anony­m 2)
    Wed 29 May 2019 14:54
    #50

    Vad kostar det för er att boka tidigt vul ?

Svar på tråden BF JANUARI 2020