• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13847 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13847

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Tue 21 May 2019 11:20
    #31
    Anonym (suck) skrev 2019-05-21 11:17:21 följande:

    Men sluta tyck synd om dig själv, du har ju själv valt din situation så det är inte det minsta synd om dig. Den enda det är synd om är hans fru (och barn) som både mannen och du hjälps åt att bedra.

    PS! NI blev inte kära i varandra. DU blev kär, han blev bara kåt och lyckades få dig att tro att han oxå var kär så att du ska sära på benen.


    Tycker jävligt synd om mig själv just nu oavsett vad du tycker och tänker! Visste om reglerna från början och det var lätt värt det så länge det varade...

    Vem är du att veta det? Kåt eller kär, mig gjorde det jävligt gött och eftersom vi båda åndå visste att det fanns ett slut på det spelar det egentligen ingen roll... Jag är kär, älskar honom och jag vet att han känner detsamma oavsett vad du skriver, men det spelar som sagt ingen roll tyvärr!
  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 11:21
    #32
    +3
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 06:45:59 följande:
    Jag förstår det, jag fattar det inte heller men så fantastisk är han!
    Då har du en jävligt märklig definition av "fantastisk". En snubbe som bedrar sin fru och barn är inte fantastisk, han är en skithög. Och en person som tycker en skithög är fantastisk bör söka hjälp (på riktigt!) för då har man stora problem med empati och en heltrasig moralkompas.
  • Anonym (B)
    Tue 21 May 2019 11:23
    #33
    -3
    Anonym (suck) skrev 2019-05-21 11:17:21 följande:

    Men sluta tyck synd om dig själv, du har ju själv valt din situation så det är inte det minsta synd om dig. Den enda det är synd om är hans fru (och barn) som både mannen och du hjälps åt att bedra.

    PS! NI blev inte kära i varandra. DU blev kär, han blev bara kåt och lyckades få dig att tro att han oxå var kär så att du ska sära på benen.


    Men lägg av. TS frågar inte efter din synpunkt. TS och de andra vill ha stöd och bolla med andra i samma sits. Oavsett vad man tycker om andra så påverkar inte deras val ditt liv. TS har inte efterfrågat din syn på moral så håll den för dig själv eller bett dig tycka synd om hen.
  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 11:28
    #34
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:20:56 följande:
    Tycker jävligt synd om mig själv just nu oavsett vad du tycker och tänker! Visste om reglerna från början och det var lätt värt det så länge det varade...

    Vem är du att veta det? Kåt eller kär, mig gjorde det jävligt gött och eftersom vi båda åndå visste att det fanns ett slut på det spelar det egentligen ingen roll... Jag är kär, älskar honom och jag vet att han känner detsamma oavsett vad du skriver, men det spelar som sagt ingen roll tyvärr!
    Jo, det brukar ju vara lätt att tycka synd om sig själv när man svinar mot andra. Men det är ju ganska patetiskt och ingen annan kommer tycka synd om dig.

    Precis, dig gjorde det jävligt gött. Du är precis lika egoistisk som han och tänker enbart på vad du behöver och skiter i allt och alla så länge du får det du vill ha. Det är anledningen till att det blir lite smått patetiskt när du sitter och tycker synd om dig själv.

    Klart du tror att han känner detsamma, annars hade du inte suttit här och tyckt synd om dig själv. Men handlingar säger mer än ord. och hade han velat vara med dig på riktigt så hade han gjort dig. Istället valde han att vara kvar med frun och ha dig vid sidan av när han behöver tömma.
  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 11:29
    #35
    Anonym (B) skrev 2019-05-21 11:23:51 följande:
    Men lägg av. TS frågar inte efter din synpunkt. TS och de andra vill ha stöd och bolla med andra i samma sits. Oavsett vad man tycker om andra så påverkar inte deras val ditt liv. TS har inte efterfrågat din syn på moral så håll den för dig själv eller bett dig tycka synd om hen.
    Det är väl klart att alla egoister bara vill ha stöd och ryggklappar. Men beter man sig som ett svin så får man kritik vare sig man vill det eller inte.
  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 11:33
    #36
    Pope Joan II skrev 2019-05-21 09:30:57 följande:
    En del människor saknar verkligen varje uns av anständighet och fungerande samvete. Hoppeligen är ni till nytta och gagn på åtminstone något sätt, även om det låter osannolikt. 
    Håller med, och sen sitter de och tycker så synd om sig själva, kan det bli mer patetiskt?
  • Anonym (Samma lika)
    Tue 21 May 2019 11:37
    #37
    +2

    TS jag har varit i samma situation som dig ungefär. Vi hade båda samboförhållanden som var dåliga. Jag valde att avsluta med min sambo, då jag insåg att vårt förhållande var bortom räddning. Min ...vad man nu ska kalla honom...valde att stanna med sin sambo. Såklart. Han poängterade hela tiden att han inte såg nån framtid med henne.

    Med otroligt stor möda lyckades jag bryta med honom. Raderade mejl osv.

    Det tog över ett år att släppa honom (vi hade setts i två år). När jag väl lyckades med det, dök världens bästa man upp! Jag hade trott att den där förste var min drömman (ja utöver den lilla skavanken att hans moraluppfattning var bristfällig), men det visade sig att den nye mannen var min drömman på riktigt! Vi har nu varit tillsammans i 4 år.

    När man stänger en dörr så öppnas en annan...så sant.

    För ett år sen såg jag att den förste mannen har gift sig nu. Jag kunde inte låta bli att skicka ett satiriskt mejl. Genast svarade han med samma patetiska bortförklaringar som förr och hur mycket han tänker på mig, hur jobbigt han har det hemma osv. Men nu kunde jag se igenom honom. Så skönt!

    Bryt helt med honom är mitt råd. Det gör galet ont länge men blir bättre sen! Bestäm också hur du vill ha det med din man -satsa eller avsluta. Han är värd en kvinna som älskar bara honom.

  • Anonym (Yup)
    Tue 21 May 2019 11:40
    #38
    -3
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:01:48 följande:

    Men precis, att inte kunna prata med någon om det är skit!!! Längtan och saknad... Vill du leva ditt liv så oavsett om du kan få den andra eller ej?


    Min bästa kompis och min terapeut vet om det så helt ensam med mina tankar är jag inte även om det känns så när jag är mitt uppe i mörkret och inte har tillgång till av dom.

    Jag vet inte hur jag vill leva mitt liv ärligt talat. Det är bara ett virrvarr av tankar som inte går att sortera.

    Och ett tips ang de som svarar i tråden enbart för att kritisera oss. Ignorera. Jag har haft en egen tråd på det här ämnet och de gav upp när de inte fick nån feedback på vad de skrev. Har man inte suttit i den här känslomässiga skiten har man ingen aning om varför vi tänker och agerar som vi gör.
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Tue 21 May 2019 11:42
    #39
    -4
    Anonym (suck) skrev 2019-05-21 11:21:46 följande:

    Då har du en jävligt märklig definition av "fantastisk". En snubbe som bedrar sin fru och barn är inte fantastisk, han är en skithög. Och en person som tycker en skithög är fantastisk bör söka hjälp (på riktigt!) för då har man stora problem med empati och en heltrasig moralkompas.


    Vet du vad, jag har en joker- jag är kompis med sambon...
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Tue 21 May 2019 11:42
    #40
    -1
    Anonym (B) skrev 2019-05-21 11:23:51 följande:

    Men lägg av. TS frågar inte efter din synpunkt. TS och de andra vill ha stöd och bolla med andra i samma sits. Oavsett vad man tycker om andra så påverkar inte deras val ditt liv. TS har inte efterfrågat din syn på moral så håll den för dig själv eller bett dig tycka synd om hen.


    Tack!
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.