• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13836 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13836

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (jh)
    Tue 21 May 2019 12:55
    #51
    +1

    Bra att du inser att det är korkat.

  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 12:59
    #52
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:44:15 följande:
    Alltså, jag tycker synd om mig själv för att det gör ont! Inte för vad jag gjort eller agerat under detta året... Smärtan gör ont! Patetiskt eller ej.
    Jo, jag kan absolut förstå att det gör ont men kritiken beror på att du enbart tänker på dina egna känslor men sket tydligen fullkomligen i hans frus och barns känslor. Om du tycker det gör ont, hur ont tror du de kommer ha när skiten kommer fram?

    Hur tror du det känns när den du älskar och trodde du kunde lita på mest i hela världen och som du valde att skaffa barn med visat sig vara en falsk skithög och valt att såra och förnedra dig för det höga nöjet att sticka kuken i någon annan?

    Hur tror du det kommer kännas för deras barn när de får reda på att deras pappa sänkt deras mamma totalt och fuckat upp deras trygghet?

    Men det sket ju du i, allt du tänkte på var dina egna känslor och vad du ville ha. Därav kritiken.
  • Tue 21 May 2019 13:01
    #53
    +3
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:42:13 följande:
    Vet du vad, jag har en joker- jag är kompis med sambon...
    Vedervärdigt. Varför vill du bete dig så illa?
  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 13:02
    #54
    +3
    Anonym (B) skrev 2019-05-21 12:45:15 följande:
    Ingen orsak. Blir så trött när folk ska uttrycka en massa åsikter om sådant som ingen frågat om i tråden. Men generellt så tror jag på att det är i sådana fall bara är bäst att ignorera kommentarerna som någon annan skrev också.

    Lycka till dig.
    Du får bli hur trött du vill. Men faktum är att ingen som beter sig illa vill någonsin ha kritik om de får välja själva. Och skulle det räcka med att säga att "jag vill inte ha kritik" så skulle ingen någonsin få kritik. Men riktigt så fungerar inte världen, gör man dumma saker så får man kritik vare sig man gillar det eller inte.
  • Anonym (Lever med den fd gifte mannen­)
    Tue 21 May 2019 13:31
    #55
    -1

    Självklart är det aldrig något positivt (moraliskt sett) att vara otrogen, eller att vara med någon som är gift även om man själv inte är otrogen. Men jag tycker faktiskt det är lite förenklat när man gör grova påhopp på de kvinnor (? är det väl bara) här i tråden som är olyckliga/har varit olyckliga över att ha förälskat sig i en upptagen man.

    Såsom jag skrev tidigare i tråden har jag varit i en liknande situation. Jag valde att ställa ett ultimatum - vi väljer varandra eller så gör vi slut. Jag var också helt beredd på att själv lämna mitt äktenskap oavsett vad den andre mannen valde att göra, vilket jag informerade honom om. Vi lämnade båda våra äktenskap för varandra och är tillsammans nu sedan flera år, men visst slår tanken mig att detsamma skulle kunna hända mig, dvs att han är otrogen igen och lämnar mig för någon annan. Men så är det faktiskt för i princip alla, tror jag. Man har ingen aning om framtidens utmaningar. Visst är risken större om du är med någon som varit notoriskt otrogen att han är otrogen igen, men de flesta kan nog vara otrogna trots att de aldrig trott sig vara "sådana". Man får ha tilltro till sig själv att man kan klara framtida situationer oavsett vad som händer och fatta beslut baserat på vad man vill och tror snarare än av rädsla för vad som kan hända. 

    Jag är nöjd med mitt beslut att lämna, men inte stolt över att ha varit otrogen. Det har varit en lång och tuff resa. Om jag blir lämnad för en annan i framtiden för att han är otrogen igen, så kommer jag klara det. Jag fattade mitt beslut grundat på att jag älskade mannen jag lever med idag. Jag ville inte vara utan honom trots all ångest och sorg det inneburit för andra och mig själv. Jag gjorde det bästa jag kunde i den situationen. Och det är väldigt förenklat som jag inledde med att bara hoppa på alla olyckliga kvinnor i denna tråd. Sanningen är sällan så enkel. Min före detta man var en komplicerad man, jag är rätt säker på att han uppfyller alla kriterier för narcissistisk personlighet. Denna personlighet kan vara fantastisk på håll och som en bekant, men inte att leva med. Han omväxlande kränkte och höjde mig till skyarna. Efter många år av detta var jag helt slut och även om jag fortfarande faktiskt saknar och en liten del av mig alltid kommer älska honom så mådde jag väldigt dåligt i vårt äktenskap. Min poäng med denna beskrivning är att det sällan finns en sanning, en bov, en hjälte, ett offer osv. Livets situationer är ofta mer komplexa än så och därför hamnar man i svåra situationer där de flesta av oss ändå någonstans försöker göra så gott vi kan.

    Styrkekramar till er alla olyckligt kära där ute!

  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 14:22
    #56
    Anonym (Lever med den fd gifte mannen) skrev 2019-05-21 13:31:32 följande:

    Självklart är det aldrig något positivt (moraliskt sett) att vara otrogen, eller att vara med någon som är gift även om man själv inte är otrogen. Men jag tycker faktiskt det är lite förenklat när man gör grova påhopp på de kvinnor (? är det väl bara) här i tråden som är olyckliga/har varit olyckliga över att ha förälskat sig i en upptagen man.

    Såsom jag skrev tidigare i tråden har jag varit i en liknande situation. Jag valde att ställa ett ultimatum - vi väljer varandra eller så gör vi slut. Jag var också helt beredd på att själv lämna mitt äktenskap oavsett vad den andre mannen valde att göra, vilket jag informerade honom om. Vi lämnade båda våra äktenskap för varandra och är tillsammans nu sedan flera år, men visst slår tanken mig att detsamma skulle kunna hända mig, dvs att han är otrogen igen och lämnar mig för någon annan. Men så är det faktiskt för i princip alla, tror jag. Man har ingen aning om framtidens utmaningar. Visst är risken större om du är med någon som varit notoriskt otrogen att han är otrogen igen, men de flesta kan nog vara otrogna trots att de aldrig trott sig vara "sådana". Man får ha tilltro till sig själv att man kan klara framtida situationer oavsett vad som händer och fatta beslut baserat på vad man vill och tror snarare än av rädsla för vad som kan hända. 

    Jag är nöjd med mitt beslut att lämna, men inte stolt över att ha varit otrogen. Det har varit en lång och tuff resa. Om jag blir lämnad för en annan i framtiden för att han är otrogen igen, så kommer jag klara det. Jag fattade mitt beslut grundat på att jag älskade mannen jag lever med idag. Jag ville inte vara utan honom trots all ångest och sorg det inneburit för andra och mig själv. Jag gjorde det bästa jag kunde i den situationen. Och det är väldigt förenklat som jag inledde med att bara hoppa på alla olyckliga kvinnor i denna tråd. Sanningen är sällan så enkel. Min före detta man var en komplicerad man, jag är rätt säker på att han uppfyller alla kriterier för narcissistisk personlighet. Denna personlighet kan vara fantastisk på håll och som en bekant, men inte att leva med. Han omväxlande kränkte och höjde mig till skyarna. Efter många år av detta var jag helt slut och även om jag fortfarande faktiskt saknar och en liten del av mig alltid kommer älska honom så mådde jag väldigt dåligt i vårt äktenskap. Min poäng med denna beskrivning är att det sällan finns en sanning, en bov, en hjälte, ett offer osv. Livets situationer är ofta mer komplexa än så och därför hamnar man i svåra situationer där de flesta av oss ändå någonstans försöker göra så gott vi kan.

    Styrkekramar till er alla olyckligt kära där ute!


    På vilket sätt menar du att påpeka att det man håller på med eller hållit på med är jäkligt fult är detsamma som ett "grovt påhopp"? I så fall är väl all slags kritik eller ifrågasättande "grova påhopp"?

    Dessutom är det inte att de blivit förälskade i en upptagen man som kritiseras utan vad de valde att göra av sina känslor, det är inte känslorna som kritiseras utan handlingarna.
  • Tue 21 May 2019 18:19
    #57
    +1
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:42:13 följande:
    Vet du vad, jag har en joker- jag är kompis med sambon...
    Du menar alltså att du är kompis med din älskares sambo?
    Jg har varit i hans sambos situation. Och om du tycker att det gör ont så ska du veta att det är ingenting mot vad det gör att få veta att ens partner varit otrogen med ens vän.
    Du verkar åtminstone ångra det du gjort. Det gjorde varken mitt ex eller min fd vän.
  • Tue 21 May 2019 18:29
    #58
    -1
    molly50 skrev 2019-05-21 18:19:08 följande:
    Du menar alltså att du är kompis med din älskares sambo?
    Jg har varit i hans sambos situation. Och om du tycker att det gör ont så ska du veta att det är ingenting mot vad det gör att få veta att ens partner varit otrogen med ens vän.
    Du verkar åtminstone ångra det du gjort. Det gjorde varken mitt ex eller min fd vän.
    Du tycks alltid komma fram till något annat än vad trådskaparen själv skriver och säger sig mena. 
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:44:15 följande:
    Alltså, jag tycker synd om mig själv för att det gör ont! Inte för vad jag gjort eller agerat under detta året... Smärtan gör ont! Patetiskt eller ej.
  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 18:50
    #59
    +2
    molly50 skrev 2019-05-21 18:19:08 följande:
    Du menar alltså att du är kompis med din älskares sambo?
    Jg har varit i hans sambos situation. Och om du tycker att det gör ont så ska du veta att det är ingenting mot vad det gör att få veta att ens partner varit otrogen med ens vän.
    Du verkar åtminstone ångra det du gjort. Det gjorde varken mitt ex eller min fd vän.
    Jag tycker snarare att det enda TS ångrar är att det inte blev hon och loverboy. Hans fru och barn skiter hon i helt och hållet.
  • Tue 21 May 2019 19:20
    #60
    Pope Joan II skrev 2019-05-21 18:29:44 följande:
    Du tycks alltid komma fram till något annat än vad trådskaparen själv skriver och säger sig mena. 
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:44:15 följande:
    Alltså, jag tycker synd om mig själv för att det gör ont! Inte för vad jag gjort eller agerat under detta året... Smärtan gör ont! Patetiskt eller ej.
    Ja,men hon skriver också att hon vet att det hon har gjort är fel.
    Men det har du kanske missat?
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.