• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13859 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13859

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Tue 21 May 2019 19:23
    #61
    Anonym (suck) skrev 2019-05-21 18:50:34 följande:
    Jag tycker snarare att det enda TS ångrar är att det inte blev hon och loverboy. Hans fru och barn skiter hon i helt och hållet.
    Som jag skrev ovan så har hon ju skrivit att hon vet att det hon har gjort är fel.
  • Anonym (suck)
    Tue 21 May 2019 20:58
    #62
    molly50 skrev 2019-05-21 19:23:37 följande:

    Som jag skrev ovan så har hon ju skrivit att hon vet att det hon har gjort är fel.


    Mmm att veta att man gjort fel och att ångra det man gjort är inte samma sak. Tex verkar TS tycka det är skitskoj att hon är kompis med hans fru. Det tyder väl inte på någon ånger?
  • Wed 22 May 2019 02:25
    #63
    Anonym (suck) skrev 2019-05-21 20:58:45 följande:
    Mmm att veta att man gjort fel och att ångra det man gjort är inte samma sak. Tex verkar TS tycka det är skitskoj att hon är kompis med hans fru. Det tyder väl inte på någon ånger?
    I vilket inlägg har TS uttryckligen uttryckt att hon tycker det är "skitskoj" att hon är vän med sin älskares fru? Hittar det inte hur mycket jag än letar och lusläser flera gånger. Hon har ju sagt visserligen att hon har "en joker", dock så betyder det ju knappast att hon "tycker det är skitskoj" för den saken skull.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Wed 22 May 2019 02:34
    #64

    När man läser alla dessa trådar som är skrivna av älskare/-innor så kan jag knappast låta bli och fundera på hur de som svara i tråden, hur de tänker.

    Det är ju knappast älskarens/-innans fel att  den otrogna beter sig som ett svin mot sin familj. Ändå lägger man nästan mer skuld på älskaren/-innan än på skitstöveln som begår den faktiska otroheten.

    Med dagens s. "moral", som smyger fram, så verkar det ju _nästan_ värre att vara älskare/-inna än att vara otrogen.  Förvånad

    Lägg skulden där den faktiskt hör hemma. På skitstöveln som begår otrohet.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (ajaj)
    Wed 22 May 2019 05:52
    #65

    Stackars dig. Jag säger det inte med ironi utan med medkänsla. Olycklig kärlek är inte roligt oavsett vad den än härstammar från. Tyvärr går kärlek och smärta hand i hand.
    Skrivet av en karl.

  • Wed 22 May 2019 09:03
    #66
    Anonym (suck) skrev 2019-05-21 20:58:45 följande:
    Mmm att veta att man gjort fel och att ångra det man gjort är inte samma sak. Tex verkar TS tycka det är skitskoj att hon är kompis med hans fru. Det tyder väl inte på någon ånger?
    Jag försvarar på intet sätt det TS har gjort. Jag tycker bara att hon verkar mer ledsen än vad mitt ex och fd vän var.
    Men du har säkert rätt. Hon är kanske mer ledsen för sin egen skull än för någon annans.
    Otrogna och de som ligger med otrogna verkar inte besitta särskilt mycket omtanke om andra.
  • Wed 22 May 2019 09:07
    #67
    +1
    EnAnonumius skrev 2019-05-22 02:34:36 följande:

    När man läser alla dessa trådar som är skrivna av älskare/-innor så kan jag knappast låta bli och fundera på hur de som svara i tråden, hur de tänker.

    Det är ju knappast älskarens/-innans fel att  den otrogna beter sig som ett svin mot sin familj. Ändå lägger man nästan mer skuld på älskaren/-innan än på skitstöveln som begår den faktiska otroheten.

    Med dagens s. "moral", som smyger fram, så verkar det ju _nästan_ värre att vara älskare/-inna än att vara otrogen.  Förvånad

    Lägg skulden där den faktiskt hör hemma. På skitstöveln som begår otrohet.


    Jag håller med dig om att den som är otrogen bär den största skulden.
    Men,som i det här fallet,där TS är vän med sin älskares sambo,så tycker jag inte att hon heller är helt oskyldig.
    Hon har ju en slags relation till hans sambo också.
    Men behandlar inte en vän på det sättet. Lika lite som man behandlar sin partner så illa.
  • Wed 22 May 2019 09:12
    #68
    molly50 skrev 2019-05-21 19:20:37 följande:
    Ja,men hon skriver också att hon vet att det hon har gjort är fel.
    Men det har du kanske missat?
    Nejdå, det har jag inte missat men det är inte alls samma sak som att hon ångrar det hon gjort. Hon lider för egen del och tycker synd om sig själv för att saknaden efter honom gör ont, men ingenstans skriver hon något om att hon tycker synd om sin vän som hon svikit på ett för de flesta väldigt kännbart sätt. 
  • Wed 22 May 2019 09:16
    #69
    Pope Joan II skrev 2019-05-22 09:12:31 följande:
    Nejdå, det har jag inte missat men det är inte alls samma sak som att hon ångrar det hon gjort. Hon lider för egen del och tycker synd om sig själv för att saknaden efter honom gör ont, men ingenstans skriver hon något om att hon tycker synd om sin vän som hon svikit på ett för de flesta väldigt kännbart sätt. 
    Jag försvarar,som sagt,inte det TS har gjort. Men jag kan inte heller se att hon uttryckligen skrivit någonstans att hon INTE ångrar sig.
    Å andra sidan,som jag skrev tidigare,så verkar ju de som är otrogna,eller ligger med otrogna,inte besitta så mycket omtanke om andra människor.
    Och kan man behandla en vän på det viset så kan man kanske göra detsamma mot någon man inte känner.
  • Anonym (suck)
    Wed 22 May 2019 09:19
    #70
    +3
    EnAnonumius skrev 2019-05-22 02:34:36 följande:

    När man läser alla dessa trådar som är skrivna av älskare/-innor så kan jag knappast låta bli och fundera på hur de som svara i tråden, hur de tänker.

    Det är ju knappast älskarens/-innans fel att  den otrogna beter sig som ett svin mot sin familj. Ändå lägger man nästan mer skuld på älskaren/-innan än på skitstöveln som begår den faktiska otroheten.

    Med dagens s. "moral", som smyger fram, så verkar det ju _nästan_ värre att vara älskare/-inna än att vara otrogen. 

    Lägg skulden där den faktiskt hör hemma. På skitstöveln som begår otrohet.


    Hört talas om MEDverkan? Du vet sådär som när man hjälper en annan person att göra något?

    Om du hört talas om MEDhjälp så har du kanske hört talas om MEDskyldighet?

    Om du hört talas om båda dessa så förstår du kanske kritiken mot människor som medvetet väljer att DELTA i andras skit.

    PS. Om mannen är en skitstövel och det han gör är så fel varför väljer man att delta i det? Och vad säger det om personen som valde att delta?
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.