• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13848 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13848

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (suck)
    Wed 22 May 2019 09:26
    #71
    molly50 skrev 2019-05-22 09:16:34 följande:

    Jag försvarar,som sagt,inte det TS har gjort. Men jag kan inte heller se att hon uttryckligen skrivit någonstans att hon INTE ångrar sig.

    Å andra sidan,som jag skrev tidigare,så verkar ju de som är otrogna,eller ligger med otrogna,inte besitta så mycket omtanke om andra människor.

    Och kan man behandla en vän på det viset så kan man kanske göra detsamma mot någon man inte känner.


    Det är nog ingen som tror att du tar TS i försvar. Vi har bara olika åsikter om hennes sk ånger.

    Håller med, människor son pysslar med sånt eller deltar i sånt har nog inte mycket till empati.
  • Wed 22 May 2019 09:39
    #72
    Anonym (suck) skrev 2019-05-22 09:26:17 följande:
    Det är nog ingen som tror att du tar TS i försvar. Vi har bara olika åsikter om hennes sk ånger.

    Håller med, människor son pysslar med sånt eller deltar i sånt har nog inte mycket till empati.
    Vi har kanske inte helt olika åsikter i det heller. jag är bara lite osäker på var TS står i det här då hon inte uttryckligen skrivit om hon ångrar sig eller inte. Bara att hon är ledsen.

    Nej,precis.
  • Anonym (gift med min älskar­e!)
    Wed 22 May 2019 10:08
    #73
    molly50 skrev 2019-05-22 09:16:34 följande:
    Jag försvarar,som sagt,inte det TS har gjort. Men jag kan inte heller se att hon uttryckligen skrivit någonstans att hon INTE ångrar sig.
    Å andra sidan,som jag skrev tidigare,så verkar ju de som är otrogna,eller ligger med otrogna,inte besitta så mycket omtanke om andra människor.
    Och kan man behandla en vän på det viset så kan man kanske göra detsamma mot någon man inte känner.
    Min man var tidigare gift, men lämnade frun för min skull. Hepp!

    Har jag omtanke för andra människor? Självklart!!

    Men varför ska den förra frun få frikort på sitt dåliga beteende bara för att hon hade en ring på sitt finger?? Hon misshandlade maken psykiskt. Hon förtjänade att bli lämnad.
  • Wed 22 May 2019 10:27
    #74
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-22 10:08:11 följande:
    Min man var tidigare gift, men lämnade frun för min skull. Hepp!

    Har jag omtanke för andra människor? Självklart!!

    Men varför ska den förra frun få frikort på sitt dåliga beteende bara för att hon hade en ring på sitt finger?? Hon misshandlade maken psykiskt. Hon förtjänade att bli lämnad.
    Jag har ingenstans påstått att den man är gift med ska ha något frikort att behandla sin partner illa.
    Men jag tycker att det är ärligare att lämna innan man hoppar i säng med någon annan.
  • Anonym (suck)
    Wed 22 May 2019 11:39
    #75
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-22 10:08:11 följande:
    Min man var tidigare gift, men lämnade frun för min skull. Hepp!

    Har jag omtanke för andra människor? Självklart!!

    Men varför ska den förra frun få frikort på sitt dåliga beteende bara för att hon hade en ring på sitt finger?? Hon misshandlade maken psykiskt. Hon förtjänade att bli lämnad.
    1) Hur VET du att det var så? Var du med när det hände eller är det bara något du fått höra av honom? 

    2) Om du har omtanke för andra människor, varför valde du då att delta i en otrohet? Du hade ju kunnat kräva att han avslutade det han hade innan ni inledde något, men det sket du ju i och allt baserat på att han sagt att hon var taskig mot honom.

    3) Vem har sagt att någon har frikort på dåligt beteende? Om det nu var så att hon var så taskig som han påstår, är det en ursäkt för att han ska börja bete sig som ett idiot han med och vara otrogen? Och om du nu vet/tror att båda beter sig som idioter (psykisk misshandel och otrohet) varför välja att bete sig som en idiot själv och medverka i den enas idioti när man kan säga "den där cirkusen tänker jag inte blanda mig i, kom tillbaka när ni löst era problem"
  • Anonym (?)
    Wed 22 May 2019 16:22
    #76
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:42:13 följande:

    Vet du vad, jag har en joker- jag är kompis med sambon...


    Vänta va? Du knullar alltså din kompis sambo? Känns det ok att göra så mot en vän?
  • Anonym (Avari­ce)
    Wed 22 May 2019 19:15
    #77

    Om du tycker det är okej att göra så mot en vän, så tycker jag det är helt okej att förgifta dig när jag får veta det.

    Skada som skada liksom, när vi nu ändå skiter i varandra.

  • Wed 22 May 2019 20:45
    #78
    +1

    Det som retar mig mest i allt detta är att frun inte får veta. Jag hade tyckt det varit en lättnad att få besked på ett sådant svek (efter den eventuella chocken, fast är ju trots allt män vi pratar om så vettifan om jag blivit förvånad). För då hade jag utan dåligt samvete kunnat gå vidare med mitt liv. Bara tanken på att få veta 10 - 15 år senare eller längre som en del skräckscenario här på fl skulle ge en sådan fruktansvärd ångest över att ha slösat mitt liv och min ungdom på denna man. När jag kunde gått vidare utan tvivel. För visst ett snedsteg skulle kunna gå att förlåta om ångern och ärligheten var där men inte flera års otrohet utan samvete. Och sist, har ni ingen värdighet!? Va sidknull flera år!? Där han varje dag väljer sin familj och inte er...jisses...

  • Anonym (Anna)
    Wed 22 May 2019 22:49
    #79
    Anonym (Korkad) skrev 2019-05-21 11:03:54 följande:
    Åh fy... Orkar inte! Det är som en stort svart hål i magen som bara suger energi och livskraft!
    Du får tänka på hur fantastisk han är.
  • Anonym (?)
    Thu 23 May 2019 08:33
    #80
    +1
    Anonym (Yup) skrev 2019-05-21 11:40:11 följande:

    Min bästa kompis och min terapeut vet om det så helt ensam med mina tankar är jag inte även om det känns så när jag är mitt uppe i mörkret och inte har tillgång till av dom.

    Jag vet inte hur jag vill leva mitt liv ärligt talat. Det är bara ett virrvarr av tankar som inte går att sortera.

    Och ett tips ang de som svarar i tråden enbart för att kritisera oss. Ignorera. Jag har haft en egen tråd på det här ämnet och de gav upp när de inte fick nån feedback på vad de skrev. Har man inte suttit i den här känslomässiga skiten har man ingen aning om varför vi tänker och agerar som vi gör.


    Är det det du försöker intala dig själv? Att det bara handlar om att vi inte förstår hur ni känner? Hur det känns att inte få den man älskar kan vi nog alla relatera till. Det behöver man inte ha varit otrogen för att förstå. Att inte våga lämna tryggheten med en långvarig partner är vi också många som kan känna igen oss i. Det vi kritiserar hos er är inte heller det att ni är olyckligt kära. Det vi anser att ni gör fel är just det att ni är otrogna. Det faktum att du känner dig trygg med din man, men älskar en annan är ingen godtagbar ursäkt för otrohet. Det är inte omöjligt att lämna den ena av dem, vad du än påstår. Du är inget offer, du har själv valt att leva så här.
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.