• Anonym (Korka­d)
    Mon 20 May 2019 20:25
    13830 visningar
    777 svar
    -3
    777
    13830

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • Anonym (Anna)
    Thu 23 May 2019 08:45
    #81
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-22 10:08:11 följande:
    Min man var tidigare gift, men lämnade frun för min skull. Hepp!

    Har jag omtanke för andra människor? Självklart!!

    Men varför ska den förra frun få frikort på sitt dåliga beteende bara för att hon hade en ring på sitt finger?? Hon misshandlade maken psykiskt. Hon förtjänade att bli lämnad.
    Men det var OK  att han fick frikort?
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Fri 24 May 2019 09:55
    #82
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-22 22:49:43 följande:

    Du får tänka på hur fantastisk han är.


    För det gör ju säkert saken lättare, även om jag förstår din ironi!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Fri 24 May 2019 09:57
    #83
    Zoegazz skrev 2019-05-22 20:45:04 följande:

    Det som retar mig mest i allt detta är att frun inte får veta. Jag hade tyckt det varit en lättnad att få besked på ett sådant svek (efter den eventuella chocken, fast är ju trots allt män vi pratar om så vettifan om jag blivit förvånad). För då hade jag utan dåligt samvete kunnat gå vidare med mitt liv. Bara tanken på att få veta 10 - 15 år senare eller längre som en del skräckscenario här på fl skulle ge en sådan fruktansvärd ångest över att ha slösat mitt liv och min ungdom på denna man. När jag kunde gått vidare utan tvivel. För visst ett snedsteg skulle kunna gå att förlåta om ångern och ärligheten var där men inte flera års otrohet utan samvete. Och sist, har ni ingen värdighet!? Va sidknull flera år!? Där han varje dag väljer sin familj och inte er...jisses...


    Jag önskar ju också sambon fick "smällen" nu. Att han valde att lämna... Det som varit kommer hon aldrig få reda på!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Fri 24 May 2019 09:57
    #84
    Anonym (Avarice) skrev 2019-05-22 19:15:57 följande:

    Om du tycker det är okej att göra så mot en vän, så tycker jag det är helt okej att förgifta dig när jag får veta det.

    Skada som skada liksom, när vi nu ändå skiter i varandra.


    Ja precis, skada som skada!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Fri 24 May 2019 09:59
    #85
    -1
    Anonym (?) skrev 2019-05-22 16:22:33 följande:

    Vänta va? Du knullar alltså din kompis sambo? Känns det ok att göra så mot en vän?


    Ja jag gjorde ju det... Nej, mitt förnuft säger ju att det inte är ok samtidigt som jag på något sätt faktiskt skiter i det. Pinsamt men sant!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Fri 24 May 2019 10:00
    #86
    EnAnonumius skrev 2019-05-22 02:34:36 följande:

    När man läser alla dessa trådar som är skrivna av älskare/-innor så kan jag knappast låta bli och fundera på hur de som svara i tråden, hur de tänker.

    Det är ju knappast älskarens/-innans fel att  den otrogna beter sig som ett svin mot sin familj. Ändå lägger man nästan mer skuld på älskaren/-innan än på skitstöveln som begår den faktiska otroheten.

    Med dagens s. "moral", som smyger fram, så verkar det ju _nästan_ värre att vara älskare/-inna än att vara otrogen. 

    Lägg skulden där den faktiskt hör hemma. På skitstöveln som begår otrohet.


    Han är ett svin som gör så, ja! Men jag vet om hans situation, jag är dessutom vän med sambon så i det här fallet är det lika illa gjort av mig!!!
  • Anonym (Korka­d) Trådstartaren
    Fri 24 May 2019 10:05
    #87

    Så här är det nog, apropå om jag känner ånger eller ej...

    Jag ångrar att det gått till som det gjort men jag ångrar inte att jag varit med honom. Kan man uttrycka sig så? Jag hade önskat att vi aldrig behövt gå bakom ryggen på någon!!! Vi båda hade en känsla för varandra som när tillfälle, efter typ 10 år, gav något mer! Det var inte bara ett knull... Vi insåg att vi tyckte om varandra och där och då skulle JAG varit den som sa stopp. Jag skulle bett honom fundera på vad han egentligen ville och ta saker i rätt ordning! Men, jag var för rädd för att han skulle välja "fel" så jag fortsatte äta på kakan. Vi har båda gjort fel och det vet vi, vi ångrar att det gått till som det gjort, men vi ångrar inte varandra!

  • Anonym (gift med min älskar­e!)
    Mon 27 May 2019 16:40
    #88
    Anonym (suck) skrev 2019-05-22 11:39:11 följande:
    1) Hur VET du att det var så? Var du med när det hände eller är det bara något du fått höra av honom? 

    2) Om du har omtanke för andra människor, varför valde du då att delta i en otrohet? Du hade ju kunnat kräva att han avslutade det han hade innan ni inledde något, men det sket du ju i och allt baserat på att han sagt att hon var taskig mot honom.

    3) Vem har sagt att någon har frikort på dåligt beteende? Om det nu var så att hon var så taskig som han påstår, är det en ursäkt för att han ska börja bete sig som ett idiot han med och vara otrogen? Och om du nu vet/tror att båda beter sig som idioter (psykisk misshandel och otrohet) varför välja att bete sig som en idiot själv och medverka i den enas idioti när man kan säga "den där cirkusen tänker jag inte blanda mig i, kom tillbaka när ni löst era problem"
    Hej hej!

    1) Jag fick se bevis. Fick se både email från henne, hennes blogg, pratade med henne ett par gånger, och fick läsa hans "dagbok" - som egentligen var en lista han uppdaterade och läste varje dag innan han åkte hem - så han inte skulle göra "fel" och irritera henne. Det var skrämmande läsning kan jag säga. Och ja, vissa av sakerna som stod på listan har jag också fått bekräftat genom att bevittna henne säga vissa meningar som stod listade (exempel "Måste du hänga och klänga!",och "klappa inte på mig, jag är ingen hund").

    2) Hur vet du att jag "sket i det"?? Om jag får fråga? Jag kan inte se att jag givit några sådana detaljer...? "baserat på att han sagt att hon var taskig mot honom" är också en intressant mening - du gillar att argumentera baserat på dina egna fria fantasier va? Jag har nämligen verkligen inte fattat mina beslut baserat på "att han sagt att hon var taskig mot honom" - LOL

    3) Visst hade jag kunnat säga att "ni får lösa det där först" - och tänk, vid en tidpunkt gjorde jag just det! De gick igenom terapi i sex månader medan jag inte hade någon kontakt alls med honom. Så även där sköt du lösa skott...

    "Frikort för dåligt beteende" säger jag eftersom alla automatiskt målar upp fruar som blir lämnade som "oskyldiga"! I alla dessa trådar. Att de blir lämnade av en anledning - att de inte gör sina partners lyckliga - brukar man inte fokusera på.

    Sedan kan jag säga att alla som tycker man ska "lämna först, innan man är otrogen" är rejält naiva och förstår itne hur människor (särskilt män) tänker och känner... Det är ett STORT steg att lämna, särskilt om barn är inblandade. Otroligt tufft beslut att ta, bara för att sedan sitta och uggla ensam i en ny liten lägenhet. Nej, då fortsätter man desperat att "försöka", och "hoppas att det blir bättre"... Självklart. Sedan är ordspråket "man vet vad man har, inte vad man får" också relevant - och jag tycker att det är FÖRNUFTIGT att testa om detta nya verkligen är hållbart, innan man river upp hela sitt - och eventuella barns - liv.

    Sedan kan man ju vara moralpolis och tycka att det är sååå himla fel. Men moralpoliser finner sällan lyckan, så vitt jag fått erfara! 
  • Anonym (gift med min älskar­e!)
    Mon 27 May 2019 16:44
    #89
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-23 08:45:13 följande:
    Men det var OK  att han fick frikort?
    På vilket sätt fick han frikort? Fattar inte vad du menar? Det finns ju tusen moralpoliser som dömer honom enkom föratt han lämnade henne, utan att för ensekund tänka att han kanske hade skäl för det. Medans hon får tröst eftersom hon är heeeelt oskyldig i stutuationen...
  • Mon 27 May 2019 16:58
    #90
    +1
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-05-27 16:44:47 följande:

    På vilket sätt fick han frikort? Fattar inte vad du menar? Det finns ju tusen moralpoliser som dömer honom enkom föratt han lämnade henne, utan att för ensekund tänka att han kanske hade skäl för det. Medans hon får tröst eftersom hon är heeeelt oskyldig i stutuationen...


    Jaja....det är bara en tidsfråga innan han testar någon annan bakom din rygg och sedan är det Du som är den elaka och han som är ett offer - igen.

    Suck....
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.